Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: G.1 op Ebay

  1. #11

    Standaard

    Wees blij, biedt eerlijke bieders een kans(je). Ik hoop dat de foto's niet de plas overgaan, maar in Nederlandse handen blijven. En inderdaad is het de 335. Te zien aan het camouflageschema en de vlek op de neus. Helemaal mooi is de Duitse uitvoering met een testregistratie. Daar zijn er namelijk volgens mij al wel meer van..

    Hartelijke groet,
    A Dieu,
    Jan Grisnich

  2. #12
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Ik kan bevestigen, dat deze 4 foto's van de G1 in Nederlandse handen zijn gekomen; weer een mooie aanwinst.
    Ger.

  3. #13

    Standaard

    Dat is goed nieuws Ger Nu maar weer wachten tot er weer eens wat moois opduikt. Ooit zal er toch ergens een foto tevoorschijn komen van het wrak bij Nieuw Lekkerland of Badhoeverdorp!

    Chris

  4. #14
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Van het wrak van Nieuw Lekkerland zijn foto's - althans, van de onderdelen die er gevonden zijn ;-)

    Eerst zullen we moeten vaststellen of er uberhaupt wel een G.1 bij Badhoevedorp is neergestort. De 310 die dat zou zijn geweest, is immers buitgemaakt door de Duitsers.

  5. #15

    Standaard

    Hoi Edwin,

    Volgens Johan Schuurman is er echt een G.1 neergekomen bij Badhoeverdorp en ook zijn er verslagen van de piloot die er samen met de schutter uitgesprongen is. Kandidaten zijn volgens mij de 308 of 318

    Groet,

    Mathieu.

  6. #16
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Zech heeft iemand zich wel is afgevraacht wat er met de door de duitsers gejatte g1,s is gebeurt
    ik heb gehoord dat ze ergens een waar museum hadden van gejatte vliegtuigen

  7. #17
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Er was een museum in Berijn. Er is een foto bekend waarom de Douglas 8A3N en D.XXI op te zien zijn.
    De G.I's (met name afgebouwde Wasp of 'B' versie) zijn als trainer voor de Bf-110 gebruikt.

  8. #18
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    en daarna van de aarbodem gevallen zeker
    Zal me niks verbazen als er spontaan eregens 1 opduikt in rusland of america
    Die hebben na de oorlog alles mee genomen wat ze ook maar iets interesand vonden

  9. #19

    Standaard

    Wat denk je dat gebeurd is met vijf jaar lang bombardementen op vliegvelden?
    Daarbij is het aannemelijk dat op een gegeven moment G.I's gekanibaliseerd zijn om anderen in de lucht te houden. Onderdelen waren immers niet goed verkrijgbaar, zeker niet voor de motoren.

    En na de oorlog had Nederland geen belang bij de G.I die nog in Engeland stond, die is dus gesloopt en er is niet erg veel van bewaard gebleven.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •