Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Fokker G.1 simulator

  1. #1

    Standaard Fokker G.1 simulator

    Hoi,

    Als eerste nog fijne dagen toegewenst!

    Ik heb besloten de opzet van mijn G.1 cockpit iets te veranders, ik wil nu precies gelijkende instrumenten plaatsen die aangesloten kunnen worden op een simulator. Dat houdt dus ook in dat in de stuurknuppel en gashendels een beetje moet aanpassen. Nu is echter het probleem dat ik echt helemaal niet afweet van simulator software, iemand hier die mij van advies kan voorzien?? Welk programma kan ik het best gebruiken? Mooiste zou zijn als je "echt" tegen/met andere kan vliegen!

    Groet,

    Mathieu.

  2. #2
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Ik zal is rond vragen ik ken wel een paar mensen die heel erg handig zijn met compjuters
    is het de bedoeling er echt een simulator van te maken waar je ook in zit

  3. #3
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Mathieu heeft al redelijk wat van de cockpit nagemaakt. Frame, instrumentenpaneel e.d.
    Z'n bedoeling is om origineel lijkende, en op de simulator (MS Flight Sim bijvoorbeeld) werkende meters te plaatsen.

    Her en der op de site heeft hij wel wat foto's staan

  4. #4

    Standaard

    Naast FS2004 (aldaar een mooie G.1 in de maak, zag ik hier) kan ik als simulator ook IL-2 Sturmovik aanraden.
    IL-2 Sturmovik (video game) - Wikipedia, the free encyclopedia

    Deze simulator (in mijn optiek veel realistischer qua physics, engine management, ai en besturing dan FS) is voornamelijk gebaseerd op de luchtslagen van de 2e wereldoorlog en bevat een ruim aantal vliegtuigen van de hoofdspelers (Rusland, Duitsland, USA, GB).

    Alhoewel het spel alweer wat gedateerd is en de makers alweer met een opvolger bezig zijn, bestaat er een levendige community die nieuwe vliegtuigen, modificaties en maps op zeer geregelde basis uitbrengt. Er wordt oa gewerkt aan een map van Nederland en er is net één uit van de Palembang omgeving.

    De laatste patch bevatte (eindelijk!!) een Fokker D.XXI, een zeer fraai model. Voor liefhebbers van de ML zijn de oa de volgende vliegtuigen aanwezig: PBY Catalina, A-20 Boston, B-24 Liberator, B-25 Mitchell, Curtiss CW-21 Interceptor, Brewster Buffalo, Spitfire, Curtiss P-36, DC-3, P-51 Mustang, P-40 Kittyhawk, etc.

    Community:
    (gratis downloaden van nieuwe vliegtuigen, cockpits, maps, geluiden, missie makers, skins, etc)
    Special Aircraft Service - Special Aircraft Service - Index
    All Aircraft Arcade - All Aircraft Arcade :: Index

    Er is een addon programma beschikbaar (Devicelink) die het geloof ik mogelijk maakt om externe panels/ instrumenten aan te sluiten op de simulator, maar hiermee heb ik persoonlijk geen ervaring.
    Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.
    Laatst gewijzigd door michelboons1974; 7 januari 2010 om 10:49

  5. #5

    Standaard

    Heb je een link naar dat Devicelink programma?

  6. #6

    Standaard

    Devicelink:
    All Aircraft Arcade :: View topic - DeviceLink on-line 2.1 (updated 11/29/2009)

    Kleine omschrijving van Devicelink:
    The initial and/or real purpose of DeviceLink is to provide the home build cockpit guys with a way to send and receive data to/from IL2. DeviceLink is the gateway between the real world gauges and levers and the simulation world gauges and levers. With your own hardware and a little software you can read out the simulation altitude via DeviceLink and use it to cause the real altitude gauge in your home build cockpit to display the altitude. You could also have a switch on your home build cockpit that is used to raise and lower the landing gear. In short, you could have a gauge and or lever in a home build cockpit to control just about everything in the simulation.
    That is the initial and/or real purpose of DeviceLink, but there is an added benefit to DeviceLink.
    You can capture all that data to a file. Then look at (plot) the data to see what is actually going on as opposed to what people *think* is going on. This comes in very handy to see if a bug is a true bug, or just another case of the user misconception of what was actually going on.


    Devicelink kan eventueel ook softwarematig instrumenten weergeven, dit via een 2e pc / laptop die verbonden is via een LAN connectie.
    http://www.242sqn.com/phpBB2/viewtop...f3994e0962bda7
    Laatst gewijzigd door michelboons1974; 7 januari 2010 om 14:04

  7. #7
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Bedankt voor de link. In een grijs verleden heb ik wel eens met die Devicelink een keer gespeeld, maar ik wist niet dat die ook geschiktwas voor "echte" meters.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michelboons1974 Bekijk bericht
    Naast FS2004 (aldaar een mooie G.1 in de maak, zag ik hier) kan ik als simulator ook IL-2 Sturmovik aanraden.
    IL-2 Sturmovik (video game) - Wikipedia, the free encyclopedia

    Deze simulator (in mijn optiek veel realistischer qua physics, engine management, ai en besturing dan FS) is voornamelijk gebaseerd op de luchtslagen van de 2e wereldoorlog en bevat een ruim aantal vliegtuigen van de hoofdspelers (Rusland, Duitsland, USA, GB).

    Alhoewel het spel alweer wat gedateerd is en de makers alweer met een opvolger bezig zijn, bestaat er een levendige community die nieuwe vliegtuigen, modificaties en maps op zeer geregelde basis uitbrengt. Er wordt oa gewerkt aan een map van Nederland en er is net één uit van de Palembang omgeving.

    De laatste patch bevatte (eindelijk!!) een Fokker D.XXI, een zeer fraai model. Voor liefhebbers van de ML zijn de oa de volgende vliegtuigen aanwezig: PBY Catalina, A-20 Boston, B-24 Liberator, B-25 Mitchell, Curtiss CW-21 Interceptor, Brewster Buffalo, Spitfire, Curtiss P-36, DC-3, P-51 Mustang, P-40 Kittyhawk, etc.

    Community:
    (gratis downloaden van nieuwe vliegtuigen, cockpits, maps, geluiden, missie makers, skins, etc)
    Special Aircraft Service - Special Aircraft Service - Index
    All Aircraft Arcade - All Aircraft Arcade :: Index
    Mag ik daar aan toevoegen;

    Het grootste Nederlandstalige virtuele squadron dat IL-2 offline én online vliegt (En waar actieve leden ook toegang hebben tot een FTP server met vele terabytes aan relevante informatie zoals films, boeken, game patches etc.):
    1e JaVA Squadron forum

    Mission 4 today; bijna 8000 gratis downloads waaronder campagnes, óók een paar vanuit een Nederlands perspectief:
    Mission4Today Home

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •