Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 67

Discussie: Fokker D.XXI tekening.

  1. #31
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Beste Koolhoven426,

    Ik ben

    Is hier mogelijk sprake van een vader / zoon ? Is de Hamers van de tekeningen de vader van Henk Hamers. Heeft Henk de tekeningen van zijn vader verzameld ?

    Waar op vliegveld Hoogeveen en bij wie liggen deze tekeningen ?

    Heb jij een tekening nummer lijst ?

    Pim

  2. #32
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hallo Pim,

    Nou ben ik weer een beetje verbaasd, dat jij niet op de hoogte bent van het Henk Hamers Archief in Hoogeveen. Het bestaat uit een 20-tal ordners van alle vooroorlogse Fokker modellen (foto) en experimentele varianten. Ik heb daar ook originele foto's bij aangetroffen van de houten mock-up 1 : 1 van de romp van de G1. Dit alles heb ik op een cd-rom gebrand en naar Cor Oostveen van de Stichting Fokker G1 gezonden. Enkele foto's zullen wel gebruikt gaan worden voor het G1 boek. Enkele jaren terug ben ik ook samen met Erwin (G1 reaper) op Hoogeveen geweest en we hebben enkele uren mogen neuzen. Het lijkt mij niet verstandig om de lokatie van het archief op dit forum bekend te maken, maar het is in ieder geval niet bij ATN Aircraft Division. Gegevens eventueel via privé-bericht.
    Ger.

    Laatst gewijzigd door Arjan; 2 maart 2010 om 16:17

  3. #33
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koolhoven426 Bekijk bericht
    . Dit alles heb ik op een cd-rom gebrand en naar Cor Oostveen van de Stichting Fokker G1 gezonden.
    .
    Beste Koolhoven426,

    Ik had al zo'n vermoeden dat het om dat archief ging echter de eerste tekening/foto die jij op het forum gezet had kende ik niet en heeft mij op het verkeerde been gezet.

    Ik heb inderdaad een aantal foto's van Cor gehad echter daar staat nergens op de naam Hamers op vermeld. Wij hebben denk ik binnen de stichting de informatie gedupliceerd zonder de bron er bij te vermelden.

    ( je weet wel even een cdrommetje copieeren )

    In mijn achterhoofd wist ik dat ze van iemand uit Hoogeveen afkomstig waren.

    Ik zal hierbij dit gebrek aan bron vermelding gecorrigeren

    Mvg Pim

  4. #34
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Goh Pim Pouw op zijn mond gevallen! Ik dacht nog wel dat jij de expert was in Fokker G1 volgens mij moet je dan ook weten wie de tekenaars waren toen die tijd.

  5. #35
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Beste EGI,

    Ik kom nu in een leeftijdsgroep ( 40+ ) waabij ik vaak genoeg iets heel zeker weet wat later toch niet waar blijkt te zijn !

    Hoewel ik met bijna 100% zekerheid kan zeggen dat ik het meeste deskundige persoon ben op het technische vlak van de G1 daarbuiten zijn er veel meer personen die meer weten over bijvoorbeeld de geschiedenis, camouflage , piloten, bemanningen, vliegveld etc van de G1.

    De G1 tekeningen.
    Van de +/- 700 tekeningen zijn er nu nog ongeveer 10 over. Voor mij als technisch persoon zijn de tekenaars niet erg interessant. Zou een tekenaar nog leven dan moet ik helaas vaststellen dat ze zich geen bruikbare informatie meer herinderen, treurig maar waar. Ikzelf kom nog al eens tekeningen van mij zelf tegen van zeg 10 jaar geleden en kan zelfs niet meer herinderen dat ik die tekening heb gemaakt laat staan nog enige inhoudelijk commentaar kan levereren

    Ik denk dat je ook niet een bouwvakker 60 jaar na dato moet vragen waarom hij aan de linker kant van de muur is begonnen en niet aan de rechterkant ,
    misschien lag er weel een hele grote waterplas aan de rechterkant en hoopt dat deze droog was tegen de tijd dat hij bij de rechterkant was aangekomen

    Pim

  6. #36
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    72

    Standaard

    Je hebt helemaal gelijk

  7. #37
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    vind ik ook!!

  8. #38

    Standaard

    Hoi,

    Even off-topic vraag aan EGI, wie is de persoon op je avatar?

    Groet,

    Mathieu.

  9. #39
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Prinz zur lippe weisenfeld Nickname EGI

  10. #40
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Maar hoezo?

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •