Pagina 4 van 15 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 14 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 143

Discussie: MLM collectie volop in beweging

  1. #31

    Standaard

    Volgens
    Stichting AIRnieuws Nederland
    gaat de toegangsprijs 9,75 euro bedragen vanaf oktober 2014.
    Kennelijk gaat een groot deel van de USAF-collectie ook in de opslag...

  2. #32

    Standaard

    Volgens het zelfde bericht komen er binnen maar 19 toestellen te staan, dat wordt dus een hele strijd om te beslissen welke toestelen dat worden!

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #33
    Geregistreerd
    13 april 2011
    Locatie
    Alphem aan den Rijn
    Berichten
    35

    Standaard mlm

    Ter aanvulling nog het volgende. Het aantal van 19 is niet juist maar kan aardig overeenkomen met het aantal toestellen, waarvan men gaat bekijken of ze opgehangen kunnen worden. Dus net zoiets als in het USAF museum in Dayton of het Smithsonian in Washington.
    Maar dat er keuzes zullen moeten worden gemaakt is wel duidelijk want het totaal aantal toestellen, dat kan worden bekeken, zal rond de dertig liggen.

    Eind april 2013 sluit de huidige Snijdershal definitief en twee maanden later volgen zowel het Flying Center als de Vreeburghal.
    Volgnes de laatste update - gedaan tijdens de Kerstsocial - zal het nieuwe Defensiemuseum zomogelijk al medio april 2014 open gaan.

  4. #34

    Standaard

    Hoi Wim,

    Dank voor de correctie! Het zal zeker geen makelijke opgave zijn voor de betrokkene om een goede keuze te maken. Ben erg benieuwd hoe het gaat worden en ga zeker kijken zodra het museum zijn deuren opend.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #35

    Standaard

    Fijn dat er al wat meer bekend is.
    Toch nog even een aantal vraagjes,want wat gaat er met de Do24 gebeuren?? aangezien deze op leenbasis was??? het zou wel jammer zijn als deze verdwijn.
    En wat houd het voor de toekomst in,als er maar beperkt plaats is.
    Neem aan dat het dan al absoluut niet meer intressant is de vliegtuig collectie uit te breiden.
    En komen er iets van loopbruggen langs de vliegtuigen die opgehangen worden??

  6. #36
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    En komen er iets van loopbruggen langs de vliegtuigen die opgehangen worden??
    Ik denk het niet. Wat we vooral niet uit het oog moeten verliezen is dat het nieuwe museum gericht is op de gewone dagjes mensen. Doorloop tijd ongeveer 2 uur en dan weer naar huis. Echte vliegtuig gekken komen niet aan bod...............

    Samenstelling denk ik ongeveer als volgt :

    ww1 = 1 vliegtuig ( Fokker D7 )

    ww2 = 6 vliegtuigen ( Fokker G1 + D21 + FK51 + B25 + P51 + Spitfire )

    1950 - 1980 = 7 vliegtuigen + 1 helicopter ( Meteor + S14 + Hunter + Starfighter + Seafury + SeaHawk + F100 + S-58 )

    1980 - nu = 2 vliegtuigen + 1 helicopter ( F16 + NF5 + Bo105 )

    Misschien een leuke prijsopgave , wie het dichtsbij zit ?

  7. #37
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Ik hoop dat ze de Do 24 er niet uitgooien!!!

  8. #38
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    In de lokale krant staat heden een artikel over de museum plannen:

    http://www.deweekkrant.nl/files/pdfa...1_130102_1.pdf

  9. #39
    Geregistreerd
    13 april 2011
    Locatie
    Alphem aan den Rijn
    Berichten
    35

    Standaard

    De Do-24 werd in eerste instantie geleend van het museum in Hendon voor een periode van 21 jaren met een optie om die periode nog eens met dat aantal jaren te verlengen. Deze kist gaat dus niet terug en komt in de collectie.

    Voor details over de inrichting kan ik het beste verwijzen naar de website van de Heijmans Groep. Via een link kan het bouwproces worden gevolgd. Helaas heb ik deze mail met die informatie niet meer maar ik zal zien of ik die aankomende zondag alsnog kan krijgen en dan zet ik deze op de site.

  10. #40
    Geregistreerd
    20 december 2008
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    33

    Standaard

    In reaktie op die van Dennis, in de pdf van de weekkrant zie je rechts op de foto tegen de wand de balustrade ter hoogte van de 1e verdieping waar vanaf je van enige hoogte de vliegtuigen kunt bekijken.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •