Pagina 1 van 15 1 2 3 11 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 143

Discussie: MLM collectie volop in beweging

  1. #1
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard MLM collectie volop in beweging

    Vandaag (11 januari) wordt in het Militair Luchtvaart Museum de replica van de Koolhoven FK-51 opgeleverd! Hoewel er weinig ruchtbaarheid aan is gegeven, vormt het toestel een mooie aanvulling op de collectie.

    Hoewel de FK-51 geen populair toestel was bij de LVA/ML is het wel een toestel wat een belangrijke rol heeft gespeeld bij de opleiding van een groot gedeelte van het vooroorlogse luchtvaartpersoneel.

    Interessant om te melden is overigens dat de luchtmachttentoonstelling in het nieuwe krijgsmachtmuseum geen groter oppervlak zal gaan krijgen. Wel worden er nog een aantal toestellen toegevoegd aan de collectie, zoals de T-37 straaltrainer, Atlantic verkenner en Lynx helikopter. Daarnaast zijn dan de Brewster Buffalo, C-10, FK-51 replica's die toegevoegd kunnen worden aan de tentoonstelling, terwijl er gewerkt wordt aan een replica P-6 dubbeldekkerjager en wellicht een de Havilland DH-9. ook de Lockheed L-12 Electra zal afgerond moeten worden. Tot slot wordt er gesproken over een nieuwe Farman replica, en zou een Fokker C.1 replica tot de mogelijkheden behoren.

    Dat is nog maar het tipje van de ijsberg. Er zijn nog veel toestellen in depot, zoals een Auster observatievliegtuig, Twin Beech, en veel van de (straal)motoren die in depot zijn worden nu geprepareerd voor tentoonstellingsdoeleinden (het asbest wordt verwijderd)

    Conclusie: de collectie van het MLM is volop in beweging. Veel nieuwe toevoegingen, die op eenzelfde oppervlak ten toon gesteld zullen moeten worden. Hoe gaat dat vorm krijgen? Het zal in de loop van dit jaar duidelijk meoten worden.

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Beginnen de plannen voor het nieuwe defensiemuseum nu al te kraken?

    Dit stond in de Telegraaf:

    Ministerie bezuinigt op nieuw Defensiemuseum
    18-12-2009 13:39
    SOESTERBERG (ANP) – Het ministerie van Defensie gaat bezuinigen op de bouw van het nieuwe Defensiemuseum op de voormalige vliegbasis Soesterberg. Dat zei een woordvoerder van het ministerie vrijdag.

    Het nieuwe museum moest een van de topmusea van het land worden, met jaarlijks circa 200.000 bezoekers. Vanwege de bezuinigingen bij Defensie kan het museum er nu slechts in afgeslankte vorm komen. „We bezuinigen liever niet op operationele eenheden. Daarom kiezen we ervoor de plannen voor het museum versoberd te laten doorgaan", aldus de woordvoerder.

    Hoe dat eruit gaat zien, is nog niet duidelijk en ook het bedrag is nog niet vastgesteld. Daarover wordt in het nieuwe jaar vergaderd. Er bestaat een kleine kans dat het museum er zelfs helemaal niet komt. „Maar daar gaan we vooralsnog niet van uit", stelt de zegsman.

  3. #3
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    40

    Standaard

    Ik weet dat ze er bij het MLM niet blij mee zijn. Wat ik heb vernomen (in de wandelgangen), is dat ze een aanmerkelijk kleinere tentoonstellingsruimte krijgen.

    Hoop van niet, het is een doorn in mijn oog dat sommige kisten buiten in weer en wind stonden of nu nog staan. We zien het wel.

  4. #4
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ja, dat heb ik ook vernomen.
    Dat is het nadeel van een museum dat alles omvat. Het mlm is en was natuurlijk voor de volle 100% gericht op luchtvaart. Het gecombineerde museum zal dat niet zijn.
    Laten we hopen dat Vrienden van het MLM iets voor elkaar weet te krijgen in de toekomst.

  5. #5

    Standaard

    De laatste keer dat ik in het MLM ben geweest vertelde een van de medewerkers dat de Buffalo niet mooi genoeg was, en dat het toestel daarom niet te zien was. Het stond ergens in de opslag.

    Is er iets bekend of ze er nog iets aan moeten doen om het display waardig te maken???
    the Flying Dutchman


  6. #6
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Goh, dat is wel een straffe uitspraak voor nota bene een MLM medewerker!

    Er komt inderdaad minder ruimte en daar zijn de Vrienden van op de hoogte. Toch jammer, als je bedenkt dat er zo'n 30 toestellen in depot staan, en nog eens 12 in aankomst...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Goh, dat is wel een straffe uitspraak voor nota bene een MLM medewerker!
    Idd. ik stond er ook van te kijken toen hij dat zei.

    We hebben er zolang moeten wachten, ik had eigenlijk een prominente plaats verwacht voor de Buffalo.
    the Flying Dutchman


  8. #8
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Nou de Buffalo staat inderdaad in opslag maar er is geen plek meer en hij is helemaal van hout gemaakt. Het resultaat is niet zo super hoor! Had vele malen beter gekund hij is zelfs nadat hij in Nederland was nog weer opgeknapt in Hoogeveen.
    Dat vind ik niet echt kunnen voor iets wat gewoon nieuw is gebouwt.

  9. #9

    Standaard

    Ik hoorde dat de laatste 2 kisten die op ex Camp New Amsterdam staan, een Hunter en een halve Thunderstreak, op de nominatie staan om gesloopt te worden. Is dit zo/bekend?

    Gr Felix

  10. #10
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCI Bekijk bericht
    Ik hoorde dat de laatste 2 kisten die op ex Camp New Amsterdam staan, een Hunter en een halve Thunderstreak, op de nominatie staan om gesloopt te worden. Is dit zo/bekend?

    Gr Felix
    Het zou me niet verbazen!

    De Buffalo was beschadigd geraakt tijdens transport. Hij had waterschade opgelopen...

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •