Pagina 13 van 15 EersteEerste ... 3 11 12 13 14 15 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 143

Discussie: MLM collectie volop in beweging

  1. #121
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Ik ook wel
    de mustang is een blijft een mooi toestel
    Ik wist dit niet
    dacht dat we aleen spitfires hadden in die tijd

    een mens is nooit te oud om te leren
    en bewijs is bewijs

  2. #122

    Standaard MLM collectie volop in beweging

    Ik kwam in bezit van een nostalgische uitstap naar een deel van de opslag van het MLM van weleer.

    Als men braaf gedoneerd had werd er soms een besloten rondleiding georganiseerd.
    Deze hier volgend was in 1994.

    Als de Meteor van zijn neusje ontdaan werd kwam er een wel zeer eenvoudige neuswiel ophanging naar voren...





    De vleugelligger dwars door de motorruimte heen doet ook nogal 'basic' aan.





    De man in blauw jasje was moeilijk uit beeld te houden..












    Tracker. vervolgd.

  3. #123

    Standaard MLM collectie volop in beweging

    De E-24 leidt naar de Harvard, die in blakende staat van opbouw verkeert.









    Hier staat iemand in gedachten veertig jaar terug in de tijd te zijn.

    Hij hing toen in de opleiding vanuit Gilze boven Made met de B-28 toen de motor het begaf.
    Er volgde een netjes uitgevoerde noodlanding.
    Hij had zelfs nog wat flaps uitgedraaid.
    Mooie tijd...

    Ik kom er nog op terug.








    De rest is bladvulling.












    Tracker.

  4. #124
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Eindelijk heb ik de tijd gevonden om naar het nieuwe museum in Soesterberg te gaan.
    Al tijden de discussie gevolgd, foto's gezien, maar als je er echt een oordeel over wilt vellen, moet je het toch zelf ervaren.
    Dat heb ik dus nu.
    Wat buiten staat heb ik niet bekeken want dat wilde ik als laatste doen. Helaas was dat tijdens een wolkbreuk, dus toch maar niet. Jan heeft de foto's al laten zien, dus daar hoeft het ook niet voor.

    Voor de echte luchtvaartfanaat valt het tegen.
    Zoals bekend, eigenlijk maar een klein percentage te zien, dus teveel in opslag waar je niet bij kunt, veel opgehangen en daarmee beperkt zichtbaar.
    Fotograferen is lastig, je moet overal zoeken naar goede standpunten. alles telkens weer opnieuw bekijken, of het vanuit die hoek wel lukt, om nog maar te zwijgen over het tegenlicht, waar je overal tegen aanloopt.
    Ik heb, eenmaal thuis, een paar uur zitten snijden, en belichting corrigeren om het toonbaar te krijgen.
    Maar uiteindelijk ziet het er dan toch goed uit en sommige standpunten kon je in de oude situatie wel vergeten, dus het is wel weer wat anders.

    Voor de leken, zeker die met kleine kinderen is de combinatie met de legervoertuigen, opgezette paarden en harnassen wel veel gevarieerder en daarmee voor hun, denk ik leuker.
    ( Als ik in Kbély langs rijen opgestelde jets wil lopen, mag ik het ook alleen doen, want mijn kinderen krijg ik daar absoluut niet voor uit de auto).
    Uiteindelijk moet de jeugd het toch van ons gaan overnemen, en als er op deze manier interesse voor komt, (er waren zat kinderen), dan moet het misschien maar op deze manier.

    Als ze nu voor ons de collectie in depot goed toonbaar maken en voor de echte liefhebber openstellen, gaat het misschien toch goedkomen.

    Groeten Stef

    PS.

    Voor de echte liefhebber nog een kleine fotoimpressie


























  5. #125

    Standaard

    Knappe foto's Stef, speciaal die van de D-XXI. Bedankt voor her delen

  6. #126
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Mooie impressie. Wat mij opvalt is dat men een aantal kisten heeft opgehangen om het idee van vlucht te simuleren, maar het blijft een raar
    gezicht om dan een dubbeldekker te zien zonder piloot. Mogelijk dat men t.z.t. hier nog een authentiek geklede paspop aan de displays toevoegt.
    Waarschijnlijk een kwestie van tijd.

  7. #127
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Jan, daar heb je gelijk in. Dezelfde gedachte heb ik ook gehad.
    In de lucht hangend lijkt zo'n cockpit erg leeg.
    Bij het Aviodrome doen ze dat wel op grote schaal. Ondanks dat het poppen zijn lijkt het toch realistischer.
    Stef

  8. #128
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Laten ze eerst die 'Remove-before-flight-tag' van de pitot van de D.21 afhalen Leuk trouwens dat het raampje openstaat!

    Ik ben geen fotograaf, maar ik kan me voorstellen dat er hier beter licht is dan in het oude museum? Zo ziet het er wel uit op de foto's namelijk.

  9. #129
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Er is ook veel meer licht, maar omdat het buiten nog veel lichter is moet je stevig overbelichten, met gevolg dat de lichte achtergrond zeg maar sneeuwwit wordt.

    Dat zorgt ervoor dat je dit op de computer weer moet gaan bijwerken.
    Lichte vlakken donderker maken en donker schaduwen lichter maken.

    Ik zal later een voorbeeld geven.

  10. #130
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Oké, om een idee te geven 4 foto's zoals ze op het geheugenkaartje staan en na allerlei aanpassingen.
    Oorzaken; bv het verschil in licht binnen en buiten, waardoor je belichtingsmeter het niet meer weet.
    Dan kun je overbelichten, dan is het buiten weer niks.
    Of gewoon veel te donker (D.XXI) Gelukkig statief meegenomen.
    Maar je kan eenmaal thuis op de computer veel corrigeren.
    Best leuk, maar het vreet tijd

    Groeten Stef
















Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •