Pagina 5 van 15 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 143

Discussie: MLM collectie volop in beweging

  1. #41

    Standaard

    Indd ik hoop ook dat de Do24 wel in het nieuwe museum weer getoond word.
    Ik had trouwens die tekening/foto al eens eerder gezien.
    Maar vind het maar een soort muppetshow balkon,niet echt groot,en je hebt maar een beperkt zicht,vandaar mijn vraag.Die vliegtuigen verdienen het zeer zeker niet om alleen aan de onderkant bekeken te worden.Alleen de vliegtuigen voor de verdiepingsvloer/balkon zijn dan goed te zien helaas.
    Hoop dat het museum groot genoeg is,anders het gebouw zo gemaakt word dat er nog mogelijkheden zijn om er ,of aan te bouwen.En of overdekte buitenplaatsen bij het gebouw getrokken kunnen worden.
    Zodat je weer extra overdekte expositie ruimte krijg.

    Is er trouwens meer bekend over restauratie atelier?? omdat ik daar weinig over terug kan vinden.
    Laatst gewijzigd door Dennis; 3 januari 2013 om 22:56

  2. #42
    Geregistreerd
    20 december 2008
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    33

    Standaard

    Ik heb begrepen op de xtra vriendendag een paar maand geleden dat 3 grote vliegtuigen buiten blijven staan maar wel overdekt, grote kans dat dat de Neptune de Dakota en de F-27 zijn.

  3. #43
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    931

    Standaard

    Open cockpit dagen met hangende vliegtuigen word daardoor wel heel erg leuk

  4. #44
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Ik heb een vermoeden dat de open cockpit dagen straks er gewoon niet meer zijn.
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  5. #45
    Geregistreerd
    13 april 2011
    Locatie
    Alphem aan den Rijn
    Berichten
    35

    Standaard

    Aansluitend op mijn post van 3 januari j.l. het volgende als aanvulling. Op 25 januari a.s. gaat de bouw daadwerkelijk van start zodat de ruwbouw van het nieuwe museum aan het eind van het derde kwartaal gereed moet zijn (afbouw start september 2013) en waarna de inrichting medio januari 2014 kan beginnen.

    Geinteresseerden kunnen zich aanmelden op een nieuwsbrief door een mailtje te sturen naar info.NMM@heijmans.nl met als vermelding "aanmelding nieuwsbrief".

  6. #46
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Een van de laatste Lynxen, de 283 wordt toegevoegd aan de collectie.
    Daarnaast stonden wat dingen in de laatste spinner;
    De Buffalo komt gelukkig toch in de vaste collectie
    De C.X wordt zo afgeleverd dat die kan worden opgehangen
    Zo'n twintig toestellen worden ook hangend ten toongesteld, daarnaast nog andere toestellen, o.a. onder een luifel. Op een tweede locatie op het museum terrein komen nog meer toestellen te zien, terwijl weer andere in depot blijven maar in wisseltentoonstellingen te zien zullen zijn.

  7. #47
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Zoals het moet gaan worden.

  8. #48
    Geregistreerd
    13 april 2011
    Locatie
    Alphem aan den Rijn
    Berichten
    35

    Standaard

    Gisteren is meer informatie beschikbaar gekomen over de sluiting van het MLM op 30 juni aanstaande. Maar eerst even vermelden dat zowel de Brewster Buffalo als de D.XXI al medio november van dit jaar opgehangen zullen worden in de Thema hal van het Nationaal Militair Museum. Nog eens 19 andere toestellen zullen vervolgens in de dan opgerichte Middelenhal worden opgehangen.

    Nu naar de sluiting. Zowel op donderdagavond als op Vrijdagavond 20 en 21 juni a.s. zal de Kapel van de K.Lu een concert verzorgen op het buitenterrein van het MLM.
    Dit wordt gevolgd op 22 juni door een Reuni/ familiedag voor alle (oud) medewerkers, (oud) vrijwilligers en vrienden die ooit aan het MLM waren of zijn verbonden. Bovendien mag iedere deelnemer introducées uit laten nodigen.
    Er komt een actief programma waarbij o.a de werkplaatsen nog eens zijn opengesteld, De voor het publiek dan al lang gesloten Snijdersghal terwijl er ook een buspendeldienst zal zijn naar de bouwlocatie van het nieuwe museum. Tot slot is er een warm/koud buffet en een barbecue voor iedereen.

    Op zondag volgt een groots afscheid maar op het moment van deze voorafkondiging moet nog een en ander worden afgestemd.

  9. #49
    Geregistreerd
    13 april 2011
    Locatie
    Alphem aan den Rijn
    Berichten
    35

    Standaard

    Op maandag 1 juli - net museum is dan al gesloten voor publiek - komen er drie activiteiten in beeld. Begonnen wordt met de traditionele herdenking op de voormalige vliegbasis Soesterberg gevolgd door de onthulling van een roestvrij stalen model van "de Brik van Van Meel" op de Tammer-rotonde ter hoogte vand e A-28 (dorp Soesterberg).
    Aansluitend zal het MLM, dat dan vrijwel exact 45 jaar heeft bestaan - spectaculair worden afgesloten maar hoe ? Dat is nog een geheim.

    Mijn advies zou zijn om betrokken MLM mederwerkers te polsen voor de dag van 22 juni om die in ieder geval mee te maken.

  10. #50
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Er is inmiddels een inventarisatie bekend;
    5 vliegtuigen komen buiten te staan, 9 toestellen komen binnen te staan,
    15 toestellen worden opgehangen. De rest (25 machines) komt in depot, in gedemonteerde staat. De rest van het nieuws zal later wel eens komen, maar dat slechte nieuws ga ik hier niet brengen!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •