Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: FK-51 replica

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard FK-51 replica

    De replica van de FK-51 is afgelopen maandag onthuld in het MLM.

    Op eerste gezicht ziet het er fraai uit, het is een mooie aanwinst voor het museum.

    Maar als je er eens aandachtig naar gaat kijken, en je kent de FK-51 bovendien goed, dan beginnen veel dingen te storen. Er zijn nogal wat foutjes gemaakt, en bovendien is de replica zoals hij er nu staat nog niet helemaal af. Er ontbreken nog veel details, zoals stootranden in de cockpit, een staafvizier, machinegeweren, radioantennes, radioset en een aantal cockpitinstrumenten en onderdelen. Ook ontbreken landingslichten en formatielampen. Het hoofdonderstel is eigenaardig geconstrueerd; niet van gestroomlijnde buis. In de cockpit zit een standaard LVA-stoel; geen Koolhoven stoel. Verder heb ik geen stroomlijnkapjes gezien bij de aansluiting ondervleugel-romp, en ook geen leren hoezen over de montagepunten van de N-stijlen.

    Nog een eigenaardigheid; men is vergeten uitlaatpijpen te maken, ook zie ik geen opbokpunten op de staart, of een kastje voor de verbandtrommel. Allemaal belangrijke details, dat met een avondje vergaderen boven tafel hoort te komen.
    Er is duidelijk bezuinigd!

    Dan is het des te eigenaardiger dat men het toestel nummer 429 heeft gegeven; dat nummer heeft nooit bestaan. Dat zou suggereren dat men vind dat het een FK-51 is die exact gelijk is aan de toestellen die Koolhoven zelf bouwde...

    Ben ik nu een kommaneuqer, perfectionist, of gewoon aan het zeuren? Wie het weet mag het zeggen!




























    Laatst gewijzigd door g-1reaper; 13 januari 2010 om 21:59

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •