Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: FK-51 replica

  1. #11
    tim koolhoven Guest

    Standaard

    Trouwens de motor een armstrong siddeley cheetah is origineel!

  2. #12
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Klopt! Net als de banden, vleugelbeslag, stoelen, en nog heel wat andere kleine onderdelen.

  3. #13
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    De wielen en staart wiel zijn origineel vleugelbeslagen zijn gemaakt bij Atn in Hoogeveen de Prop is ook origineel en de prop Hub.

  4. #14

    Standaard

    Het is inmiddels alweer 5 jaar later, bijna 2015. Het is leuk om jullie visie te lezen en een enkeling zit er soms dichtbij. Maar helaas weten de meeste toch niet de echte toedracht, die ik ook verder maar voor mezelf hou. De tekeningen die te vinden waren zijn allemaal gebruikt en meer bestaan er niet. Inderdaad, de rest heb ik er zelf bij geconstrueerd en getekend, aan de hand van de overige gegevens. Zo heb ik de bovenvleugels en cabane center vleugel helemaal opnieuw getekend. De info kwam van uitgezaagde originele stukken die het mogelijk maakte om die reconstructie te doen.
    Dat kostte 4 maanden dag en nacht tekenen, meten, uitvegen, corrigeren en een finale versie. Het resultaat is 100%. Het toestel is een replica maar geheel van originele materialen en zou kunnen vliegen (wat die nou min of meer doet!) Er was geen tijd meer om het toestel verder af te maken, maar alle genoemde details waren bekend en uitgewerkt. De stoel is van een LVB tekening, helemaal correct. Door de komst van het nieuwe museum werd de verdere afwerking stop gezet, en zo geaccepteerd. Ik weet ook helaas niet of het ooit verder wordt afgemaakt. Maar het was best leuk om te doen en de bouw van de vleugfels leverde maar een foutje op. Ben ik best trots op.
    bedankt voor jullie belangstelling, met vriendelijke groet, Harry van der Meer.

  5. #15
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Met Koolhovens heb ik (nog) niet zoveel. Toch vind ik het een fraaie replica. Respect voor dhr. Van der Meer! En wat de details betreft: we weten nu tenminste wel de oorzaak.

  6. #16
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    en toch is het een mooi toestel

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •