Pagina 3 van 18 EersteEerste 1 2 3 4 5 13 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 173

Discussie: Bouwplannen

  1. #21

    Standaard

    Welke D.XXI wil je doen?
    Er waren twee basis patronen, toch verschilden de patronen onderling ook nog sterk.
    Er zijn maar twee, misschien drie D.XXI's waarvan op foto's alle kanten redelijk tot goed te zien zijn (met name de 229 die op zijn neus staat). Veel vaker is slechts een, met wat mazzel beide zijkanten te zien. Soms zijn de vleugels een beetje zichtbaar op foto's die van achteren genomen zijn.

    Let overigens wel op dat tussen de Finse en Nederlandse D.XXI's diverse verschillen zitten. Mij stoort het nogal om bij het MLM een Nederlandse D.XXI met Finse poten te zien om maar een detail te noemen.

  2. #22
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    931

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
    Van de d21 is alles er er is al een bedrijf in nederland die de complete bouwtekeningen bij elkaar hebben gevonden
    Maar die willen niks deelen
    Laat me raden dit bedrijf zit op Hoogeveen nietwaar ? Dit zijn een stelletje dwazen met een grote fantasie. Ze zouden ook de tekeningen van de G1 hebben, stelletje eikels........

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
    en ik heb ondertussen gehoord dat ze ruim 10 dozen vol hebben van de D21 en alemaal van de echte .
    Tien dozen ja, heb ik ergens gezegd dat het echte/originele documenten zijn ?? Dacht het niet. Nog even wat uitleggen over het archief van het Aviodrome. Per week krijgen zij uit ongeveer 3 erfenissen de verzameling van overleden luchtvaart gekken. In zo'n erfenis kunnen unieke dingen zitten maar meestal waardeloze dingen zoals : plakboeken met krantenknipsels, fotokopieën van tijdschriften zoals Avia etc etc....
    Van die 10 D21 dozen schat ik dat 4 dozen vol zitten met waardeloze kopieën. 2 Dozen met originele Fokker documenten en dan nog 4 dozen met copieen van die Fokker documenten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
    de bron die ik heb zecht ook alles te hebben
    en die hebben ook een complete d21 staan die gerestoureerd is
    Die set ga ik over een paar maanden halen
    Gek genoeg toen ik daar anderhalf jaar geleden was hadden ze niks, behalve schetjes zoals :



    Nu nog even over de tekeningen gebruikt voor de MLM replica, die zien er hoofdzakelijk zo uit :



    Voor de G1 heb ik ook een aantal mensen ontmoet die zweren het tekeningen pakket van de G1 gezien te hebben. Dit zijn vaak heel aardige mensen maar hebben totaal geen 1 inzicht hoe een echte tekening er uitziet. In het beste geval komen ze met zulke tekeningetjes :



    Om allen een indruk te geven het totale tekeningen pakket wat naar Finland gestuurd is woog 102KG en bevatte 344 tekeningen op rol formaat.

    Mvg Pim
    Laatst gewijzigd door Arjan; 13 januari 2010 om 19:34 Reden: Quotes duidelijker gemaakt

  3. #23
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Volgens mij Pim Pouw ben je aardig gefrustreerd bij het lezen van je tekst. Volgens mij ben ergens kwaad over of wil het niet lukken met een van je eigen projecten.

    Het vals beschuldigen van het bedrijf in Hoogeveen vind ik heel min, Ik heb navraag gedaan Dit zijn mensen met een geweldige fantasie maar zijn ook wel de enige in Nederland die ik ken die alles heeft waar kunnen maken wat ze ook zeggen. Elk project waar ze aan begonnen zijn, vliegt weer! En dat vind ik een geweldige prestatie! Afgelopen maandag hebben ze zelf Frits Koolhoven evenaart Door het vervadigen van al het staalwerk van de Koolhoven F51 Doe dat maar eens na. Wat heb jij allemaal gedaan?

    Sorry maar mensen beschuldigen die hele goede dingen doen voor de Historische luchtvaart vind ik heel erg laf.

    Ik weet ook dat ze geen tekeningen hebben van de G1 dat heb ik ze jaren geleden zelf gevraagt. Maar de D21 is een ander verhaal en als ze dat graag voor zichzelf willen houden vind ik dat allemaal best.
    We kunnen toch elke dag van de week de prachtige D21 bewonderen in het MLM wat wil je nog meer. Want het is toch niet meer te berijken om een vliegende te bouwen. Tenzij je veel fantasie hebt en heel veel geld.

  4. #24
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Vind je het gek
    Ze krijgen het voor elkaar omdat ze er dik voor betaald krijgen
    Ik vind het dus helemaal niet knap wat ze doen
    Geef mij de tekeningen van een koolhoven buizenframe en ik zet hem ik denk in 2 dagen in elkaar
    Ik heb ze personelijk gesproken
    en ik ben het met pim eens
    Ze hebben alles en willen niks deelen
    omdat ze de enige willen zijn
    Dit hebben ze zelf tegen mij gezecht
    Inderdaat dat bedrijf zit in hoogeveen

    Maar ik ga het voor elkaar krijgen
    Ik weiger op te geven
    Gelukig heb ik van het museum in finland tehoren gekregen dat ik hun voledige medewerking krijg
    Al moet ik daar personelijk onderdelen na tekenen
    maakt me niks uit ik ga er tog 2 weken heen
    Laatst gewijzigd door j.weel; 13 januari 2010 om 18:41

  5. #25
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Dan vind ik dat heel knap van je wanneer begin je want dan kun daarmee al veel geld verdienen als je het in 2 dagen doet. Hun hebben er 2 maand over gedaan. En ze zijn echt niet het minste bedrijf die jongens weten wat ze doen en kunnen. Want wat ik hier allemaal leest zijn praatjes maar die vullen nog geen gaatjes.

  6. #26
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Het nummer van het model wat ik aan het bouwen ben is de 213

    het buizenframe van de fk51 is vrij eenvoudig
    Ik heb jaren lang railingwerken voor zeer grote jachten gemaakt en buizenfram,s voor macines die vaak veel compekcer waren
    en geloof me dan heb je niet veel tijd
    Dat gaat om vantevoren afgesproken bedragen
    Laagste bieder krijgt de klus
    Zij doen een buisje per dag want de tijd word tog wel betaald
    Ze zijn er echt niet constand mee bezich

    voor de replica van de d21 die op soesterberg staat hebben de hoofdpoten 20.000 gulden gekost en verend maken had nog is 20.000 exstra gekost
    ik heb dat ik op de fokkerschool zat een kopie van de tekeningen gekregen
    en later op men werk laten zien
    en die zijden das ongeveer 6000 gulden werk verend en al

    helaas heb ik dat kopie niet meer

    Pim dat zijn leuke schetsjes vrij duidelijk hoor
    materiaalsoort en alle maten staan er in
    zou het zo kunnen maken
    ben wel slechter gewend
    Laatst gewijzigd door j.weel; 13 januari 2010 om 21:07

  7. #27
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Dan vind ik je bijdeze de beste bouwer van allemaal ik wou dat ik je in dienst had, dan had ik alleen maar replica's gebouwd. En hadden we een beste stuiver kunnen verdienen. Neem van mij aan kerel helaas is het tegenwoordig niet meer zo. Alles moet gekeurd, berekend zijn en van luchtvaart kwaliteit en niet Gamma kwaliteit.
    Welke motor hang je ervoor dan?

  8. #28
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Toevallig heb ik net vorige week een foto van de 213 gescand voor een mede modelbouwer.
    De foto komt uit mijn eigen collectie.


  9. #29
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    oeps...

  10. #30
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Heb je nog meer foto,s van de 213
    ik ga morgen spuiten en kan nu dus nog wijzigingen maken

    Egi ik ben bij lange na niet de beste bouwer
    maar ik kan een hoop
    ik ben metaalbewerker van beroep
    en ben op het ogenblik een eige bedrijf aan het opstarten

    Ik heb voor het het keuren wat onderzoek gedaan
    Je moet bij de bouw van een dergelijk vliegtuig helemaal niet in nederland zijn voor het keuren
    Hier doen ze belachelijk en komt het er gewoon op neer dat het niet mag
    elke stap moet geconteroleerd worden
    maar dan ook echt elke stap
    kortom je draait ergens een schroef in en dan gaan ze kijken of i wel precies op de juiste plaats zit
    en wee je gebeente als i daar 2 tiende naast zit

    nee hoor
    gewoon ruwbouw bouwen
    en laten keuren in duitsland of frankerijk
    Daar is een bon van de houtleverancier en van de metaal leverancier wel genoeg
    Hier in nederland is er b v ook de regol
    Dat je als reproductie bouwer en daar heeft zelfs dat bedrijf uit hoogeveen een probleem mee
    Niet boven de 150 pk mag bouwen
    Kortom
    Als ik de d21 ga bouwen word dat op duitse of france registratie
    Want zelfs als i in duitsland goedgekeurt is
    en dus daardoor ook in nederland mag vliegen
    kan hij nooit over op nl registratie wegens die 150 pk regol
    de motor word waarschijnelijk dezelfde als de heren van de g1 gaan gebruiken
    of een mp14
    ik heb daar nog geen devinitieve keus over gemaakt

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •