Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: G.1 Weer wat interessants op Ebay??

  1. #1

    Standaard G.1 Weer wat interessants op Ebay??

    Hoi,

    Zojuist deze foto op ebay gezien:

    Originalfoto Flugzeug Ju 52 Holland Mai 1940 Fokker G1 bei eBay.de: 1918-1945 (endet 22.03.10 16:23:45 MEZ)

    Na vele "minder interessante" is dit misschien iets spectaculairs? Het lijkt wel of die G.1 op een hoofdwiel staat, en die is mij nog niet bekend!
    Of zie ik het nu verkeerd?

    Groet,

    Mathieu.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 21 september 2017 om 11:33

  2. #2

    Standaard

    Moeilijk te zien, maar het lijkt wel zo. Welk vliegveld zou het zijn? Lijkt niet op Waalhaven. Ben erg benieuwd, misschien wel weer zo iets interessants als de foto van de 310 die een paar jaar geleden opdook.

    Chris

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Ik had de verkoper een mail gestuurd met de vraag om een betere scan van de G.1. Hierop heeft de verkoper een foto op ebay toegevoegd, zie hieronder. Wat denken jullie? Lijkt of er maar 2 propeler bladen zijn, dus geen G.1?

    Groet,

    Mathieu.

  4. #4
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard G1

    Ik denk dat dit toestel hoger op de wielen staat dan een G1, en het heeft spinners zo te zien, maar dat had de paar G1b/wasp ook weer. Moelijk te zeggen.

  5. #5
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Is dit wel een G-1, m.i.z staat dit toestel te hoog op z'n wielen voor een G-1.
    Het zou ook een Do 17-P/M kunnen zijn die links door zijn landingsgestel is gezakt.
    Dat model had ook spinners.

  6. #6

    Standaard

    Deze foto is mij inderdaad niet bekend. Het vliegveld is mij ook onbekend. Wat bij mij als een paal boven water staat, is dat het geen Fokker G.1 is. Daar staat de kist te hoog voor op zijn poten, bovendien is er een luchtinlaat onder de motor te zien. Of in elk geval iets wat daarop lijkt. Bovendien zijn de propellertips metaal c.q. wit, wat wijst op een DO-17 of Ju 88. Wat mij betreft kan deze foto op Ypenburg of Valkenburg zijn gemaakt. Misschien wel Ockenburg. Maar geen Waalhaven zoals opgemerkt, geen Schiphol (geen Ju-52's). Ik vraag me af of het uberhaubt wel in Nederland is. Wie het weet, ik niet, mag het zeggen..

  7. #7
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Even in het kort:
    Hier zijn meer, duidelijkere foto's van bekend. Het is een Do-17M.

  8. #8

    Standaard

    hoi,

    Helaas, niets spectaculairs dus Heeft iemand foto's van die Do 17?

    Groet,

    Mathieu.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •