Pagina 1 van 16 1 2 3 11 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 158

Discussie: Fokker TV replica

  1. #1
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    72

    Standaard Fokker TV replica

    Beste mensen.
    Ik ga vanaf nu een groot deel van mijn leven wenden aan het onderzoeken / bouwen van een 1:1 replica zo dicht mogelijk bij het orgineel.

    Misschien wel een vliegende versie maar dat ligt helemaal aan de bevindingen.

    Mocht er iemand zijn die wat informatie heeft over de fokker TV alle adviezen / tekeningen zijn welkom

  2. #2
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    ik kan aleen maar zeggen sucses
    en ik hoop dat het gaat lukken

  3. #3
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    72

    Standaard

    Dank je ik zet me voor 100% in om het te laten slagen

  4. #4

    Standaard

    Goed idee,

    Heeft u meer informatie over hoe dit idee tot stand is gekomen en alles wat ermee te maken heeft?
    Misschien is dit topic een goed begin voor wat betreft waar de informatie
    te verkrijgen? Is vorig jaar uitvoerig over gesproken

    http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...structie-6295/

    Gr

    Cees

  5. #5
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    72

    Standaard

    Hoi Cees,

    Het idee is ontstaan toen ik een klein jochie was van 13 jaar ( 1983 ) en in de bibliotheek de boeken van Hugo Hooftman over de Fokker DXXI, Fokker G1 en de Fokker TV en er eigenlijk niet meer over terug kon vinden.
    Door druke werkzaamheden is het er nooit van gekomen maar ik heb nu besloten er tijd voor te maken omdat het bij de luchtvaart geschiedenis hoort.

    Ik ga eerst zoveel mogelijk onderzoek doen over wat er allemaal nog bestaat aan tekeningen. en dan eerst een replica bouwen die eventueel niet kan vliegen en daarna een echt vliegende versie.

    Dus mocht je informatie hebben dan zou dat welkom zijn.

  6. #6

    Standaard

    Goed initiatief,

    Zou wel een heel erg groot gat in de Nederlandse luchtvaarthistorie
    dichten. Heb je discussie op dit forum vorig jaar over een TV gelezen (klik op de blauwe link in mijn eerdere reactie). Er is nogal wat informatie voorhanden, via Aviodrome zou in ieder geval een start zijn hoewel het aantal tekeningen relatief laag in aantal is maar het is een begin.
    Hou het voorlopig maar op statisch, want een vliegwaardig is te duur, te lastig vanwege de onvolledigheid van de informatie en het zou een compleet nieuw vliegtuig zijn en de jongens van de RLD houden niet van vliegtuigen die vliegen helemaal niet als ze oud zijn
    En als een toestel eerst statisch gebouwd wordt dan kun je alvast de problemen die je ontgetwijfeld tegenkomt oplossen en van de ervaring leren.
    Hoe zit het met financiering van zo'n project, de ruimte, materialen, samenwerkende instanties etc etc. Een compleet mijnenveld maar wel een hele leuke.
    Succes
    Cees

  7. #7
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    72

    Standaard

    Ik heb inderdaad de discussie gelezen via jou link en dat motiveerd mij nog meer. Ik ga vandaag een afspraak maken met aviodrome.
    Ik ga inderdaad om de rede die jij ook noemt eerst voor een statisch toestel en daardoor weet je inderdaad de problemen. Voor een vliegend toestel zullen vast wel manieren zijn om die aardige lui van de RLD te omzeilen ( ander land ofzo).

    Voor het project wordt een stichting opgericht de eerst donateur is er al en ook is de sponsoring al voor een aardig bedrag rond. De bouw locatie is voor 85% rond.

    dus als ik alle docu heb en ik een goede cad tekening heb gemaakt dan kan ik starten.

  8. #8

    Standaard

    En hoe zit het met de motoren, Bristol Pegasus motoren zijn
    niet echt makkelijk te vinden, in wat voor conditie dan ook.
    Ik kan wel even rondneuzen hier en daar
    Gr
    Cees

  9. #9
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Anders zou je gebruik kunnen maken van moderne automotoren
    Ik ga voor de d7 waarschijnelijk een bmw 6 in lijn gebruiken van 180 pk
    en dan met een reductiekast
    Naar het blijkt is de motor dan veel minder onderhoudgevoelig
    In engoland hadden ze een replica spitfire met een jaguar v12
    Dat ging ook
    Ze zijn ook een stuk minder dorstig
    En je kunt normale benziene gebruiken i p v aviation fuel

  10. #10

    Standaard

    Ik heb hier en daar geinformeerd en in Engeland zijn nog een stuk of 24 Bristol Pegasus motoren over maar de kans dat je een redelijk paar kunt vinden is heel klein. Voor statische doeleinden zou je toch een redelijk alternatief moeten bieden dan een automotor, dat is meer een vlag op een strontschuit.
    Russische stermotor misschien, zijn er zat te vinden in het Oostblok.
    Ben benieuwd.

    Cees

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •