Pagina 2 van 16 EersteEerste 1 2 3 4 12 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 158

Discussie: Fokker TV replica

  1. #11
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    72

    Standaard

    Cees bedankt voor je hulp weet je ook een richtlijn qua prijs van zo'n motor? Aan wat voor russische motor zat je te denken ?

    gr

    richard

  2. #12
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    72

    Standaard

    Een auto motor is inderdaad geen optie

  3. #13
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Ja voor een radiaal zou je een mp14 uit rusland prima kunnen gebruiken denk ik
    die maken ze in verschilende uitvoeringen een maten

  4. #14

    Standaard

    Een optie is om de Bristol Mercury te gebruiken, is vergelijkbaar met de Pegasus en ziet er nagenoeg hetzelfde uit. De Mercury is gebruikt o.a in de Gloster Gladiator en de Blenheim/Bolingbroke. Dat laatste type is een Canadese versie van de Blenheim en daar zijn nog redelijk veel wrakken te vinden en dus ook motoren. Transport zal een flinke kostenpost zijn maar er zijn dus mogelijkheden.

    Landingsgestel van de TV is van Messier, geen idee of daar nog tekenignen e.a. van te vinden zou zijn. Voor zover ik weet bestaat Messier niet meer of ze zijn misschien overgenomen door Dowty Rotol. Maar daar valt wel achter te komen.

    Wat bouw betreft van de TV heb je de diverse soorten waar Fokker beroemd mee werd. Aluminium neussectie, houten centresectie met vleugels en staalbuis staartsectie. Je zult dus van alle markten thuis moeten zijn of in ieder geval hulp moeten inroepen om dat voor elkaar te krijgen.

    Misschien is het een idee een inventarisatie te maken van wat je nodig hebt aan gegevens zodat dit forum je hiermee kan helpen. Mathieu heeft vorig jaar wat voorzetten gegeven voor wat betreft het instrumentenpaneel en een rompspant.

    Gr

    Cees

  5. #15
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het zal zeer lastig zijn om Bristol Mercury motoren te vinden, die zijn enorm zeldzaam (en duur, buiten het feit dat je ze zult moeten reviseren, wat ook duur zal zijn). Je zult er ook een aantal van nodig moeten hebben, om daadwerkelijk te kunnen vliegen.

  6. #16
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Messier bestaat nog steeds;
    Messier-Dowty : the global landing gear company, world leader in landing gear, landing systems

    de landingsgestellen voor de T.5 (en G.1) werden overigens in Nederland gegoten.

  7. #17

    Standaard

    Wat is tegenwoordig niet duur. En voor een luchtwaardige T V moet je
    andere motoren gebruiken (maar zijn we hier wel realistisch dan?). Niet dat ik daar ervaring mee heb hoor, ik denk alleen hardop. Voor een statisch toestel moet je naar alternatieven kijken voor zover die er zijn.

    G-1 Reaper, heb je meer informatie over de bouw van de T V? Nooit geweten dat die onderstellen hier werden gemaakt. Door Fokker zelf?
    Of door een ander bedrijf, wie weet bestaat het nog en zijn er nog tekeningen etc. te vinden. Proberen kan altijd.

    Gr
    Cees

  8. #18

    Standaard

    Hoi Rimu,

    Ga eens langs bij het Crash museum in Fort Aalsmeer, zij hebben veel interessante onderdelen van de T.V o.a. de landingsgestelpoten en een vleugelklep in uitzonderlijke goede staat. Nog een aardige link: http://www.xs4all.nl/~robdebie/models/mercury.htm

    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 19 februari 2010 om 17:45

  9. #19
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    72

    Standaard

    Hallo Mathieu,

    Dat zal ik zekers doen binnekort

  10. #20
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Zo heel veel specifieke informatie over de bouw van de T.5 heb ik helaas niet. Het houtwerk van de T.5 werd in ieder geval in zijn geheel bij Fokker gemaakt, anders dan de G.1 (en andere Fokker toestellen), waarvan het houtwerk bij Werkspoor werd gebouwd en bij Fokker geassembleerd.

    Stichting Fokker G.1 hakt natuurlijk al heel wat jaartjes met dit bijltje en heeft al heel wat geïnventariseerd over het bouwen van een luchtwaardige replica.

    Studie naar de T.5 zou niet alleen gericht moeten worden op dat toestel, maar ook op zustertoestellen, de G.1, F.20, T.8w, D.21, om meer te leren over met name de vleugelbouw.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •