Pagina 5 van 16 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 15 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 158

Discussie: Fokker TV replica

  1. #41
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Volgens mij begint alles met een pakket tekeningen!! En ik denk dat je er goed over na moet denken! want als je een statisch model bouwt kost ook allemaal geld en tijd in dezelfde tijd had je ook een vliegende kunnen bouwen. Maar doe maar lekker het is mijn geld en tijd toch niet.

  2. #42
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Alles staat en valt met compleet maken van het tekeningenpakket. Zonder compleet pakket geen replica, statisch of vliegend. Dat is nu dan ook hoofdzorg in het G-1 project, de tekeningen die er zijn worden allemaal in Catia ingevoerd en waar mogelijk compleet gemaakt. Blinde vlekken moeten nog opgelost worden!

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grotie Bekijk bericht
    Gewoon de heer J. Weel vragen die heeft binnen een half jaar je vliegtuigje klaar. Als je hem de tekeningen geeft natuurlijk.
    Wat is dit nu weer voor een denigrerende opmerking? Dit draagt toch totaal niet bij aan de discussie en we worden er geen van allen wijzer van!

    Ik kan alleen maar waardering opbrengen voor diegenen die het lef en geduld hebben om serieus een dergelijk project op te starten. Alle relevante input is dan welkom.

    Ik moest dit even kwijt en ik wens Richard veel succes met de voorbereiding, funding en uiteindelijke bouw.

    Vriendelijke groet, Peter

  4. #44
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Ach ik lig er niet wakker van criticie moeten ook wat te doen hebben
    Ik hoop echt dat dit project kans van slagen krijgt
    Mocht ik wat tegen komen van de TV tijdens mijn zoektocht naar D21 tekeningen dan zal ik dat zeker melden

  5. #45

    Standaard

    Een kleine tip: voor dit soort situaties hebben we die weegschaal. Daarmee kun je aangeven wat je van een bericht vindt. Als dat goed gebruikt wordt (zowel positief als negatief), dan bouwt iemand een bepaalde reputatie op.

  6. #46
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    72

    Standaard

    Ben Het helemaal met je eens Peter, Maar we moeten het hier over de Fokker TV hebben en elkaar niet belachelijk maken.

  7. #47
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Doen we ook niet maar je moet wel realistisch zijn in alles! Is het haalbaar hebben we genoeg bronnen, hebben we een werkplek en heel veel mensen want alleen gaat het ook niet denk ik!

    Het jammere is dat er van nederlandse vliegtuigen weinig van over is gebleven tekeningen enzo
    Maar goed ik zou mijn hoop ergens anders in putten, waar wel genoeg van is.
    Misschien niet zo interessant voor sommigen maar wel haalbaar.

  8. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lambeck Bekijk bericht
    Wat is dit nu weer voor een denigrerende opmerking? Dit draagt toch totaal niet bij aan de discussie en we worden er geen van allen wijzer van!

    Ik kan alleen maar waardering opbrengen voor diegenen die het lef en geduld hebben om serieus een dergelijk project op te starten. Alle relevante input is dan welkom.

    Ik moest dit even kwijt en ik wens Richard veel succes met de voorbereiding, funding en uiteindelijke bouw.

    Vriendelijke groet, Peter
    Hoi Peter,

    Van harte welkom! Je hebt gelijk, zo'n bericht geeft geen enkele bijdrage aan een discussie. Al moeten we niet vergeten dat er vele schrijvers en acteurs zijn die tot grote hoogte stegen omdat ze continu bezig waren het ongelijk van ouders etc te bewijzen. Dus in dat opzichte kan het niet echt kwaad.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EGI Bekijk bericht
    Doen we ook niet maar je moet wel realistisch zijn in alles! Is het haalbaar hebben we genoeg bronnen, hebben we een werkplek en heel veel mensen want alleen gaat het ook niet denk ik!

    Het jammere is dat er van nederlandse vliegtuigen weinig van over is gebleven tekeningen enzo
    Maar goed ik zou mijn hoop ergens anders in putten, waar wel genoeg van is.
    Misschien niet zo interessant voor sommigen maar wel haalbaar.
    Weet jij iets waar wel genoeg van over is?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Alles staat en valt met compleet maken van het tekeningenpakket. Zonder compleet pakket geen replica, statisch of vliegend. Dat is nu dan ook hoofdzorg in het G-1 project, de tekeningen die er zijn worden allemaal in Catia ingevoerd en waar mogelijk compleet gemaakt. Blinde vlekken moeten nog opgelost worden!

    Als mensen als Richard gaan wachten tot er een compleet tekeningen pakket is wordt het natuurlijk nooit iets! Eerst zou men met een statisch project kunnen beginnen en parallel daaraan werken aan tekeningen voor een eventuele vliegende. Is deze draad: http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...structie-6295/
    heb ik al diverse ideeën geopperd over hoe men uit de stoel kan komen en met weinig toch al heel wat bereiken kan. Ook zijn mensen van harte welkom in mijn schuur waar ik veel kan laten zien.

    Voor de rest ben ik ervan overtuigd dat er veel meer mogelijk is dan men zou vermoeden.

    Groet,

    Mathieu.

  9. #49
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Op dit moment kan ik niks verzinnen omdat het economisch niet zo aantrekkelijk is in deze tijd!En ik ga mijn eigen geld niet vergooien aan een statisch of replica bouw. Koop liever een bestaand project. Wat te restaureren valt. En wat economisch wel aantrekkelijk is.

  10. #50
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Slag bij Waterloo
    Berichten
    77

    Standaard

    Ja EGI daar zeg je me wat. Dat is misschien wel beter om dat te doen. Er is links en rechts nog wel projecten te vinden. Dan valt er niets te tekenen en te construeren. Het is klaar maken van je vliegtuigje en vliegen maar. Zo simpel.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •