Pagina 6 van 16 EersteEerste ... 4 5 6 7 8 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 158

Discussie: Fokker TV replica

  1. #51
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EGI Bekijk bericht
    Op dit moment kan ik niks verzinnen omdat het economisch niet zo aantrekkelijk is in deze tijd!En ik ga mijn eigen geld niet vergooien aan een statisch of replica bouw. Koop liever een bestaand project. Wat te restaureren valt. En wat economisch wel aantrekkelijk is.
    Een bestaand project is in mijn ogen net zo onaantrekelijk als je verstandig met je geld omgaat is er geen probleem en elke hobby kost geld. En hier stop ik graag veel geld in van mijzelf

    Wanneer is een project wel verstandig den en ik neem aan dat je met "deze tijd" de "crisis" bedoelt. Ik heb al verschillende sponsoren / donateurs het ligt er maar aan hoe je het brengt.

    Ik ga gewoon verder met waar ik mee bezig was en de negatievelingen houden me toch niet tegen.

  2. #52

    Standaard

    Dat is de juiste instelling Rimu, iedereen heeft recht op zijn/haar mening.
    Maar het gaat er juist om wat er wordt gedaan. er wordt al genoeg gepraat in Nederland maar te weinig gedaan. Als je een bestaand project zou kopen dan voegt het niets toe behalve in aantallen. Maar een Fokker TV of ander gat in de historie dat nog gedicht moet worden is een echte aanwinst. Nederlanse luchtvaart is voor iedereen en niet alleen maar voor een selecte elite.

    Veel initiatieven zijn het resultaat van particulieren die zich ondanks de kritieken niet af lieten leiden en toch zijn doorgegaan. Ik merk ook steeds bv dat mensen een mening hebben over mijn Halifax cockpit project, prima mag hoor maar uiteindelijk is het resultaat het gevolg van de energie die Lex en ik erin hebben gestoken.

    En tenslotte (edelachtbare) discusiëeren op dit forum is prima zolang het bijdraagt aan het doel (informatie delen) en niet onderuit halen, dat is zo zonde van de energie

    Dus, wat mij betreft (maar wie ben ik) mogen we oeverloos ouwehoeren over de T V en zo bijdragen aan de toenemende informatie over dit prachtige toestel.
    Gr
    Cees

  3. #53
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    72

    Standaard

    Mooi gesproken Cees,

    Ik zou graag een keer komen kijken bij je project.

    groeten,
    Richard

  4. #54

    Standaard

    Richard,

    Dat kan, vanaf 2 mei is het museum Fort Veldhuis in Heemskerk weer open
    voor het nieuwe seizoen tot en met eind oktober.

    Voor jouw Fokker T V lijkt het me handig om (voor zover dat nog niet is gedaan) een inventarisatie te maken van wat er aan tekeningen, onderdelen en overige informatie beschikbaar is. Er zijn hier en daar verzamelaars die ook de nodige onderdelen hebben, maar of die bereid zijn die kennis te delen al is het maar voor referentie dat merken we vanzelf.
    In het eerder genoemde gespreksonderwerp is hier al een voorzet voor gegeven, gewoon voortborduren lijkt me dus.
    Bij Crash, tegenwoordig in Aalsmeer hebben ze restanten van twee T V's in de tentoonstelling. Mooie kans om daar eens te gaan neuzen.

    Gr
    Cees

  5. #55

    Standaard

    Bij deze wat documenten van Mathieu. Even op het gele balkje klikken om ze op volledige grootte te zien.
    Er blijkt een probleempje te zijn met het formaat, dat zal ik vanavond even rechtzetten.



























    Laatst gewijzigd door Arjan; 19 maart 2010 om 18:10

  6. #56

    Standaard

    René

    Dat is prachtig!
    Heeft iemand de inhoud van die dozen wel eens gezien?
    Is dat wat zich in Den Haag bevindt of wat het Aviodrome
    heeft (ik vraag het maar even voor de volledigheid).
    En zo ja Den Haag wat heeft Aviodrome dan, en vult
    dit elkaar aan?

    Gr
    Cees

  7. #57

    Standaard

    Hoi Cees,

    Helaas wat klein, maar vanavond staat het er een beter uitvoering op.
    Deze lijst is samengesteld door Frits Gerdessen en is de inventarisatie van de dingen die er zijn mbt de T.V in het Nationaal archief in Den Haag. Het lijkt behoorlijk wat, in hoeverre het bruikbaar kan zijn bij de bouw van een nieuwe T.V weet ik niet. De enige manier om daar achter te komen is door het zelf te bestuderen. Het lijkt veel uitgebreider dat wat het Aviodrome heeft, of het elkaar aanvult weet ik niet.

    Groet,

    Mathieu.

  8. #58
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Cees,
    Den Haag verdient de voorkeur! Er zal wel wat overlap zijn, maar het NA is veel completer dan het Aviodrome.

  9. #59

    Standaard

    Heren,

    Het NA is ook stukken beter toegankelijk. Je kunt van tevoren de dingen reserveren, en je hebt genoeg mogelijkheden om te kopieeren en te fotograferen. Daarbij komt dat wat in het Aviodrome ligt, voor het merendeel kopieen zijn van dat wat in het NA ligt. Er zal misschien een tekening zijn die niet bij het NA maar bij het Aviodrome, maar het is voor het merendeel andersom.

    Frits Gerdessen kan je altijd contacten. Zijn levenswerk staat hier gepubliceerd, dat is prima. Vergeet echter niet te eren wie de eer toekomt..

  10. #60

    Standaard

    Het begint al te werken hier op het forum.

    Uiteraard is het heel belangrijk om ieder zijn aandeel op de juiste waarde te schatten. Het is niet zo leuk als iemand zijn leven aan een bepaald doel heeft gewijd en anderen ermee de mooie sier spelen maar helaas gebeurt dat maar al te vaak. Maar het is niet de manier.

    Hier wat scans die ik op de modelbrouwers site vond, geplaatst door DHH

    Cees









    Laatst gewijzigd door Arjan; 19 maart 2010 om 18:14

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •