Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Waarom geen T.8W project?

  1. #1

    Standaard Waarom geen T.8W project?

    Vaak lees ik hier en hoor op vele evenementen over plannen voor het bouwen van Fokker replica's, T.V, G.1, D.VII, D.XXI. Maar de naar mijn mening belangrijkste hoor nooit genoemd: de T.8w. Historisch gezien kan geen enkel toestel uit die tijd tippen aan de T.8w. Een aantal redenen,
    -Actief geweest bij zowel de Nederlandse, Engelse en Duitse strijdkrachten.
    -Het eerste geheel metalen toestel dat in serie in Nederland vervaardigd werd.
    -Mei 1940 vluchte/reisde delen van de Nederlandse regering met een T.8 naar Engeland.
    -Een T.8 werd gestolen en vloog naar Engeland ( net als een G.1 ) dit toestel werd later gebruikt voor een mislukte poging geheim agenten op te pikken uit Nederland.

    Misschien iemand andere gedachte of ideeën?

    Chris
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 30 juni 2017 om 20:05

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Er zijn inderdaad plannen om de door jouw genoemde toestellen in ieder geval te onderzoeken. De T.8w past perfect in dat straatje, vooral omdat deze technisch gezien veel op de andere Fokkers leek. Weet je dus iets over de G.1, of de T.5, dan weet je ook al veel over de T.8w.
    Wie weet staat er iemand op die de T.8w wel ziet zitten, als project!

  3. #3

    Standaard

    Het zou inderdaad een gat vullen maar het is wel een groot gat. Zag pasgeleden een Northrop N3P drijvervliegtuig in Noorwegen en dat is
    een bakbeest zeg, die T8W is nog een stukje groter.
    Kan me voorstellen dat er nog geen actie ondernomen is om een project van dat formaat op te starten maar wie weet.
    Cees

  4. #4

    Standaard

    Hoi,

    De T.8w was ongeveer net zo groot als de G.1, en wat de constructie betreft zeker niet moeilijker dan een G.1 of T.V. Groot voordeel van de T.8 is de beschikbaarheid van de motoren. Deze wright motoren schijn vooral in Canada redelijk makelijk te kunnen vinden. Verder kun je bij de T.8 kiezen tussen een geheel metalen uitvoering of een met houten vleugels.
    Ben benieuwd of er ooit iets van de grond komt!

    Groet,

    Mathieu

  5. #5
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    72

    Standaard

    Mijn onderzoek naar de TV neem ik direct de T8W mee en welke het snelst haalbaar is wordt gebouwd als eerst.
    richard

  6. #6
    tim koolhoven Guest

    Standaard

    leuk project ik vind het het mooiste watervliegtuig van fokker!

  7. #7
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Ben ook zeer benieuwd, een C7w is denk ik nog gemakkelijker, net als de C8w, die net zo groot was als de T8w met de zelfde spanwijdte.

  8. #8
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Die zijn ook eenvoudiger te realiseren met de ervaring van de S.IV en Van Berkel WA op zak (dwz, als zoiets door het Aviodrome wordt uitgevoerd).

  9. #9
    tim koolhoven Guest

    Standaard

    stichting Neptune Association die de van berkel replica bouwt zat in het begin nog te denken aan een fokker t8w project.

  10. #10
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Over fokker watervliegtuigen het avodrome heeft tog nog die romp liggen
    Dat was tog ook een fokker
    ik heb er nog in mogen rond struinen dat ik bij het avodrome stage liep voor de fokkerschool
    de romp moest toen grondig ontstoft worden
    Ik stond er versteld van hoe gaaf het aluminium nog was
    Het rompje leek mij een prima basis voor herbouw

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •