Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Twenthe 26-03-2010: Lockheed T-33 T-Bird maakt voorzorgslanding...

  1. #1

    Exclamation Twenthe 26-03-2010: Lockheed T-33 T-Bird maakt voorzorgslanding...

    Ja echt !
    Scramble Messageboard • View topic - T-33A land op Twenthe 26/3/10
    A Lockheed T-33A (N132GB , ex OY-RUT) made a precautionary landing at Twenthe today. The aircraft was enroute from Billund, via Nordholz to Niederrhein for a fuel stop. Final destination is Hahn. The aircraft had an electrical failure and had no radio contact with any ATC station.
    Noodlanding op dichte vliegbasis Twenthe - Twente - Regio - TC Tubantia
    en voor een paar korte video-flitsen
    RTV Oost - Nieuws: Voorzorgslanding T33 op vliegveld Twente

  2. #2

    Standaard

    Inderdaad geen dagelijkse kost voor de verkeersleiding

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Inderdaad geen dagelijkse kost voor de verkeersleiding
    Ik denk dat je kunt tot je een ons weegt, maar antwoord "Don't call Me, I call You" zul je niet krijgen.

    BTW de T-33A had een electrical failure met als (bij)gevolg dat het lulijzer ook niet werkte.
    Laatst gewijzigd door Propwash; 27 maart 2010 om 04:56

  4. #4
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Normaal gebeurt zoiets in Amerika, landen op gesloten velden en snelwegen. Nu ook eens hier.

  5. #5

    Standaard

    Hoi,

    Volgens de media was de piloot niet eens in het bezit van een geldig brevet!! Benieuwd wat er met het toestel gebeurd.

    Groet,

    Mathieu.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Volgens de media was de piloot niet eens in het bezit van een geldig brevet!! Benieuwd wat er met het toestel gebeurd.
    De piloot was WEL in het bezit van een geldig brevet, maar bleek geen 'geldige' T-33 stofzuiger aantekening te hebben.

    Inmiddels heeft de piloot een transactie van € 2.000,00

  7. #7
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Tja, nu is het goed gegaan, en lijkt die aantekening in het brevet, waardoor het niet geldig is voor dat type vliegtuig, een klein ding.
    Was het serieus fout gegaan, dan vallen vele mensen hierover.

    Het is een beetje dezelfde discussie als met helden en sukkels. Als iemand ijskoud water in springt en hij red iemand is hij een held, verdrinkt hij er zelf bij, dan is het een sukkel in de algemene opinie...

  8. #8

    Standaard

    De betrokken T-33A (serial: 580-9712) is als N132GB (ex. OY-RUT) ingeschreven.

    Mocht iemand interesse hebben om 'n T-33 Type Rating te halen(?) dan kan dat o.a. H I E R

  9. #9
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Nou nou mensen Ik heb zelf ook een Engels vliegbrevet, Maar als ik eigenaar ben van een vliegtuig dan heb ik geen aantekening nodig voor dat type!
    Als ik denk dat ik hem baas kan stap ik gewoon in
    Zo zijn de regels in Engeland

    Maar IVWDL En Luchtvaart politie HIER in Nederland die snap daar weer geen bal van!!

    Dat zijn weer typisch van die geweldige regels die ze hier weer bedacht hebben!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EGI Bekijk bericht
    Nou nou mensen Ik heb zelf ook een Engels vliegbrevet, Maar als ik eigenaar ben van een vliegtuig dan heb ik geen aantekening nodig voor dat type!
    Als ik denk dat ik hem baas kan stap ik gewoon in
    Zo zijn de regels in Engeland

    Maar IVWDL En Luchtvaart politie HIER in Nederland die snap daar weer geen bal van!!

    Dat zijn weer typisch van die geweldige regels die ze hier weer bedacht hebben!


    Aangezien het een Amerikaans luchtvaartuig betreft, is primair de Amerikaanse regelgeving van toepassing.

    §61.3
    No person may serve as a required pilot flight crewmember of a civil aircraft of the United States, unless that person
    En voor U.S. geregistreerde luchtvaartuigen, heb je voor ALLE Turbojets nu eenmaal een Type Rating (TR) nodig, dus ook voor 'n T-33!

    Enige uitzondering hierop kan zijn, FAR §61.3 (1)

    However, when the aircraft is operated within a foreign country, a pilot license issued by that country may be used
    Aangezien de Engelse vlieger OUTSIDE de U.K. opereerde, is voornoemde niet van toepassing en had hij wel degelijk een U.S. Type Rating (TR) nodig

    Know the rules
    Laatst gewijzigd door Propwash; 30 maart 2010 om 05:38

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •