Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20

Discussie: Twenthe 26-03-2010: Lockheed T-33 T-Bird maakt voorzorgslanding...

  1. #11
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Dank je voor deze fijne opfris cursus. Haha

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EGI Bekijk bericht
    Dank je voor deze fijne opfris cursus. Haha
    Graag gedaan

    Remember "There are old pilots and there are bold pilots, but there are no old bold pilots"

  3. #13
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Propwash Bekijk bericht


    Aangezien de Engelse vlieger OUTSIDE de U.K. opereerde, is voornoemde niet van toepassing en had hij wel degelijk een U.S. Type Rating (TR) nodig
    Misschien had de Engelse piloot wel een dubbele nationaliteit

    Maar even serieus , ik denk met een JAR license ( met aantekening voor de T33 ) kan de Engelse piloot over heel Europa rondvliegen.

    Pim

    Please shoot me down when I am wrong

  4. #14
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Nog even verder over nagedacht.....

    Het is natuurlijk grootheidswaanzin van de USA - FAA om te zeggen wie geautoriseerd is te vliegen op een amerikaans geregistreerd kist die zich buiten hun grondgebied bevindt .

    Hoe willen zij deze regelgeving handhaven? Ik zie al een FAA ambtenaar me hier in Nederland vasthouden voor ondervraging. Als piloot zou ik zeggen : Wie bent U ? FAA ? Ken ik niet .......

    Het is niet zo als Air Force One dat je met Amerikaans grondgebied rondvliegt.

    De enige sanctie die de FAA heeft is om je uit het register te gooien. EN dat zal wel de werkgelegenheid van FAA inspecteurs ondermijnen en dat is niet goed voor de economie

    Hoe je verzekeringsmaatschappij reageert als het fout gaat........ Geef ze 1 klein regeltje en er wordt niet uitgekeerd
    Laatst gewijzigd door Pim Pouw; 31 maart 2010 om 15:03

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    Please shoot me down when I am wrong
    You're wrong

    Het land van uitgifte van het vliegbrevet telt in dezen.

    Ook met een EASA (JAA/JAR) Type Rating mag 'n piloot op 'n N kist, niet buiten het land van afgifte van het (basis)brevet vliegen (FAR §61.3), tenzij de Type Rating op het U.S. Airmen Certificate staat bijgeschreven.

    Naar internationaal recht bepaalt het land van inschrijving (in dit geval de U.S.) primair de regelgeving!!

    Moeilijker of makkelijker is het niet

  6. #16
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Propwash Bekijk bericht
    You're wrong
    This happens a lot lately

  7. #17
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Vraag aan Propwash.

    Met een Amerikaans brevet met Night VFR aantekening kan ik dus in Nederland met een Amerikaans geregistreerde kist s'nachts vliegen en ook "VFR over the top" vliegen ?

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    Vraag aan Propwash.

    Met een Amerikaans brevet met Night VFR aantekening kan ik dus in Nederland met een Amerikaans geregistreerde kist s'nachts vliegen en ook "VFR over the top" vliegen ?
    Nope

    VFR nachtvluchten zijn in Nederland verboden, tenzij .....

    Ook als je met 'n U.S. Airmen Certificate ...., dan heb je je aan dit verbod te houden.

    Zie FAR §91.703 "Operations of civil aircraft of U.S. registry outside of the United States"
    When within a foreign country, comply with the regulations relating to the flight and maneuver of aircraft there in force;
    Note: VFR Night maakt onderdeel uit van 'n 'volwaardig' U.S. Airmen Certificate en is geen aparte aantekening!

    Bij het niet voldoen aan de VFR Night (experience) requirements, kan er hoogstens (XIII LIMITATIONS) VFR DAY ONLY op 'n U.S. Airmen Certificate staan.
    Laatst gewijzigd door Propwash; 31 maart 2010 om 18:37

  9. #19
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Het is toch mogelijk een tijdelijke ontheffing aan te vragen ? Bijvoorbeeld bij een ferry flight ?

    Stel nu je hebt ontheffing voor een vlucht over Duitsland maar komt net zoals de T33 in problemen dan kan je toch als gezagvoerder wettelijk de beslissing nemen om de dichts bijzijnde geschikte luchthaven te kiezen hoewel die in een ander land ligt ?

    Gewoon wat gedachte spinsels , niet al te serieus nemen

    Opstijgen is weer een ander verhaal...........

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    Vraag aan Propwash.

    "VFR over the top" vliegen ?
    Sorry, was het antwoord hierop vergeten

    Neen, dit mag 'ook' niet.

    Reden: omdat je VFR (NL) zicht op grond of water moet hebben!

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •