Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: MLM bevestigt: F-4E Phantom komt nu echt!

  1. #1
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard MLM bevestigt: F-4E Phantom komt nu echt!

    Vandaag hoorde ik het nieuws dat velen blij zal maken. Het is immers iets, wat al jarenlang op het verlanglijstje staat van een hoop mensen.

    Het MLM bevestigt dat er een mcDonnell Douglas F-4E Phantom zal worden toegevoegd aan de collectie.

    Dit toestel zal, samen met een T-37 Dragonfly geruild worden voor twee F-104's die het MLM in depot heeft staan. Er zouden ook nog "andere toestellen mee gemoeid zijn".

    Een en ander is in gang gezet, om de hoeveelheid depot toestellen te verkleinen. Dit zou een eis zijn voor het fusietraject met het Legermuseum om het "Nationale Defensiemuseum" vorm te geven.

  2. #2

    Standaard

    Helaas heeft G-1reaper zaterdag niet goed geluisterd.
    De F-4E en de T-37 komen gewoon naar het MLM.
    De beide F-104's worden verkocht in de Verenigde Staten en met dat geld worden weer andere, zeer interessante verrassingen gekocht. Maar dat is nog onderwerp van commerciele onderhandelingen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchplanes Bekijk bericht
    De beide F-104's worden verkocht in de Verenigde Staten en met dat geld worden weer andere, zeer interessante verrassingen gekocht.
    Hoi Dutchplanes,

    Welkom op het forum! Ik ben erg benieuwd wat voor verassing dat wordt, een p 40?? Zou mooi zijn!

    Groet,

    Mathieu.

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Dat zou mooi zijn! Er staat ook al een hele poos een Lodestar te koop, in een heel fatsoenlijke staat. Er zijn ook meerdere Avengers te koop. Zou ook niet gek zijn, maar... duur. In Duitsland kan het MLM een Fokker C.1 replica kopen, voor een prikkie.

    Of de AT-11 nog te koop is weet ik niet, maar dat zou helemaal een knaller zijn - is tenslotte een echte, originele en zelfs met een Nederlandse geschiedenis.

    We gaan het merken, er is in ieder geval heel veel moois wat niet onrealistisch is
    Laatst gewijzigd door g-1reaper; 29 maart 2010 om 22:18

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Of de AT-11 nog te koop is weet ik niet, maar dat zou helemaal een knaller zijn - is tenslotte een echte, originele en zelfs met een Nederlandse geschiedenis.
    N7337C (serial 42-37601A ) is volgens het Sales Log (Courtesy Aircraft Sales) verkocht.

    De nieuwe eigenaar is een privé persoon uit Camden (Tenessee)

  6. #6
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    40

    Standaard

    Ik hoop dat de nieuwe MLM alle kisten binnen heeft, eeuwig zonde dat de Amerikaanse kisten en andere buiten stonden in weer en wind. Als liefhebber weet ik nog wel een aantal kisten die ik zal willen aankopen als ik directeur was, maar dit komt niet overeen met de doelstellingen van het museum. Voor het brede publiek is een vliegtuig een vliegtuig en na 5 kisten gezien te hebben lijken ze voor het brede publiek allemaal op elkaar. Groeten Silvester

  7. #7
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

  8. #8

    Standaard

    Voor slechts 22.000 Euro! Een koopje voor bijvoorbeeld het MLM, op te knappen als ML-KNIL kist... Zou heel mooi zijn! Misschien een subsidie vanuit de overheid, om een aantal werkloze metaalarbeiders aan werk te helpen om de kist op te knappen?? Misschien met certificaat voor rondvluchten, uit te voeren door een militaire versie van de DDA. (like Dutch Transporter Association) Tsja, en toen ging de wekker..

    Volgende informatie van Internet geplukt:

    N30N 18-2274 18-50 Airworthy with Commemorative Air Force, Chesapeake Hampton Roads, Virginia. Marked as 255884. (Oldprops Lockheed L18 Lodestar Census)

    De kist heeft zelfs nog een luchtwaardigheidscertificaat; website met o.a. ook nog wat andere foto's:

    N30N, 1942 Lockheed 18-50

  9. #9

    Standaard

    Indd erg leuke opties,alleen weten we geen van alle hoe dik het spaarvarken is van het MLM.
    Staan hier en daar ook een aantal Avengers te koop,die mag natuurlijk ook niet in de collectie ontbreken.

    GRUMMAN TBM-3 AVENGER, Used GRUMMAN TBM-3 AVENGER, GRUMMAN TBM-3 AVENGER For Sale At Controller.com


    Used Airplanes Plane Sales Parts Aircraft Helicopters Jets


    FPL : TBMs for Sale!

  10. #10
    Geregistreerd
    20 december 2008
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    33

    Standaard

    Voor wat betreft het spaarvarken, het MLM is onderdeel van het ministerie van Defensie en valt als zodanig binnen het budget van het ministerie, en mogen als zodanig ook niet aan fondsenwerving doen bij stichtingen en loterijen. Maar de stichting vrienden van het MLM valt niet binnen het budget van het ministerie, e zou als zodanig wel fondsen mogen werven (waarvan ik niet weet of ze dat doen). Een andere manier waarop de vrienden van het MLM geld binnen krijgen is de exploitatie van de museumwinkel, giften, schenkingen en legaten. Persoonlijk zie ik een Avenger (zonder de lelijke radarbult) en een P-40 wel zitten.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •