Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27

Discussie: MLM bevestigt: F-4E Phantom komt nu echt!

  1. #21

    Standaard

    Volgens Scramble Messageboard • Information hebben de romp en de vleugels van de Phantom op 20 juni Tucson verlaten, richting Houston. Kleinere delen worden nog nagestuurd...
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  2. #22
    Geregistreerd
    8 mei 2011
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    174

    Standaard

    Allemaal prachtige plannen daar in het MLM, echter het feit is dat er andere objecten verloren gaan door deze zelfde plannen. Vraag mijn eerlijk gezegd af wat wij met een complete serie toestellen van een Amerikaans squadron moeten, terwijl we nog genoeg gaten hebben van door ons zelf gebruikte toestellen. Ook het verwerven van een T-37 en een CL-41 begrijp ik niet zo goed, ja klopt ze zijn gebruikt om Nederlandse vliegers op te leiden. Okéé, dat mag je ook een Belgische Fouga Magister opnemen, een RLS Saab Safir enz enz. Kortom begrijp niet goed waarom sommige objecten weg moeten (waarbij enkele exemplaren waarvan er nog maar één is), heb wel te horen gekregen dat het zou moeten ivm het samengaan van alle militaire musea's en collecties. Dan nog vind ik het raar dat er dan binnen dit grote museum wel ruimte is voor bijvoorbeeld meer dan één exemplaar van een bepaald tank type, hetzelfde verhaal met meer dat één model van een bepaalde legertruck. Maar er geen geld en middelen zijn om unieke stukken welk welles waar in slechte staat bevinden (Trouwens hun eigen schuld) niet te behouden.
    Hier laat ik het maar even bij.
    Laatst gewijzigd door Louis; 15 juli 2011 om 20:35

  3. #23
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Het antwoord is eenvoudig , vliegtuigen nemen veel meer plaats in een museum dan en tank of een truck .
    Vliigtuigen zijn veel moeilijker te transporteren dan een tank of truck , maar ook veel duurder in aanschaf .

  4. #24
    Geregistreerd
    8 mei 2011
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    174

    Standaard

    Jan,

    Gaat hier niet alleen om vliegtuigen van het MLM, maar ook om andere objecten uit de collectie. Voor de luchtvaarthobbyist wellicht niet belangrijk, maar voor oude defensiepersoneel wel. Zijn hebben vaak nog met dit materieel gewerkt, zij zijn de vergeten groep binnen het militaire luchtvaartgebeuren. Tja, is natuurlijk niet interessant genoeg.

  5. #25
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Louis

    Ik ben het zeker met je eens dat we hier in nederland nogal raar omspringen met ons vliegend erfgoed .
    In andere landen om ons heen is dat beter geregeld.
    Ik denk ook dat het met de mentaliteit te maken heeft , in nederland kijken ze eerst wat iets kost en daarna wat ze er voor krijgen .

  6. #26

    Standaard

    De Phantom staat nu bij QAPS te Lelystad in de verfschuur...
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  7. #27

    Standaard

    Article - Luchtvaartnieuws

    Een vliegtuigspuitbedrijf op Lelystad Airport heeft de F-4 van een nieuwe verflaag voorzien.

    Op maandag 22 augustus wordt het toestel tussen 10:00 uur en 12:00 uur in gedemonteerde staat naar Soesterberg gebracht.

    Hoewel de F-4 nog niet in de museumcollectie wordt opgenomen, kunnen bezoekers het vliegtuig wel bekijken tijdens het Nationale Museum weekend op 14 en 15 april volgend jaar.
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •