Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 73

Discussie: Koolhoven FK58, reconstructie mogelijk?

  1. #31

    Standaard

    Er is net een FK-51 gebouwd, hoezo geen historisch besef. Je hoeft toch niet elke scheet na te gaan bouwen die Fokker en Koolhoven ooit gebouwd hebben. De FK-58 is nu eenmaal nauwelijks echt in dienst geweest.

    Peter

  2. #32
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hi Simmer,
    Fraaie foto - ik ben benieuwd hoe je daar aangekomen bent! Kun je hier nog meer van zulks laten zien?

    Groeten,
    Edwin

  3. #33
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Groenlo
    Berichten
    5

    Standaard

    Hai,

    ik heb ze gekregen van de Koolhoven Stichting, maar ik zal ze er even bijdoen, zodat iedereen er wat aan heeft.
    En Pim bedankt, bij Koolhoven St. dachten ze aan iets van de radio, maar wisten het eigenlijk ook niet.

    Simmer John









    Laatst gewijzigd door Arjan; 7 december 2011 om 10:14

  4. #34
    skyline Guest

    Standaard

    Weet iemand ook iets over de vleugeltanks (3 stuks) ?
    Hoe werd de middelste tank bijgevuld, je ziet namelijk nergens een vul opening ?
    Voor de andere 2 tanks wel.

  5. #35
    skyline Guest

    Standaard

    Beste Harry,

    Weet jij iets meer over de tanks van de FK58. Hoe werd de middelste bijgevuld ?

  6. #36

    Standaard

    Skyline, nee dat weet ik niet. er is maar heel weinig materiaal van de FK58.harry

  7. #37
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Het grote problem van herbouw is niet moeilijk
    met goed onderzoek is een hoop te recostueren
    ook zal het me niks vervazen als er ergens toch nog tekeningpaketten zijn te vinden van de FK 58
    ook is de constructiewijze uit die tijd nog goed bekend

    In Nederland echter zou je het nooit de lucht in krijgen
    Je krijgt simpolweg geen toesteming of keuringen
    dit omdat je ten eerste niet beschikt over de originele tekeningen
    en zelfs als je die had
    beschik je niet over de rest van de juiste documenten

    wat uitgezocht moet worden of er nog fabrieksfoto,s zijn van de bouw van een FK 58
    daarmee en met de onderdelen die er nog wel zijn kan je in iedergeval tot een zeer realistiese replica komen
    die echter nooit zal Mogen vliegen ook al zou I dat makelijk kunnen

  8. #38

    Standaard

    Het toestel op de foto werd gebouwd voor het Franse l'Armee de l'Air, logischerwijs zou de versie voor de LVA er heel anders uit hebben gezien. Sowieso had het een andere motor en het instrumentarium van de Franse FK.58 werd geleverd door de Fransen zelf en niet geexporteerd.

    De FK.58 is zeker een leuk toestel, voor mij voor Nederland van beperkte historische waarde. Ik kan nog wel een lijstje maken van vliegtuigen waarvan ik liever een replica zou zien.

    Persoonlijk zou ik een Renard R.36 replica ook erg leuk vinden .

    Met groet,
    Huub

  9. #39
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    het zal zomaar kunnen zijn dat er dus in frankrijk wel wat tekeningen te vinden kunnen zijn
    als ze de fk58 gekocht hebben dan zullen ze die nodig gehad hebben voor onderhoud en reparaties

  10. #40

    Standaard

    Dat zou inderdaad zo maar kunnen. In Frankrijk wordt er zo nu en dan ook nog weleens een artikel gepubliceerd over de FK.58. En meestal wordt (nu) de FK.58 als gelijkwaardig aan de meeste Franse jagers uit die tijd gezien.

    De problemen rond de FK.58 legt men daar veel meer bij de gebrekkige productie en service en niet zo zeer bij het ontwerp.

    Met groet,
    Huub

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •