Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39

Discussie: Koolhoven FK.31

  1. #11
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Wat een fantastische foto! Maar... het vleugelstuk tussen het landingsgestel was geen tank, de tanks zaten in de vleugel. Maar dat mag de pret niet drukken!

  2. #12

    Standaard

    Het is alweer even terug dat ik met open mond een foto heb bekeken. Maar dit slaat werkelijk veel. Wat voor vliegtuig hangt er tegen het plafond? De FK.28 Crow? (tentoongesteld geweest op de ELTA 1919) Zou ik een scan hiervan mogen, en hem mogen gebruiken voor "mijn" boek?!? Dit is echt fantastisch!!

  3. #13
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    hey LVA waar laat jij je boek drukken? en het zou leuk zijn als je op mijn pb'tje zou reageren.

  4. #14
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Over Kees van Dongen-Kijk hier: de geschiedenis van Charlois: vliegveld Waalhaven

  5. #15
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard prototype

    prototype









    Laatst gewijzigd door ReneL; 7 april 2011 om 09:34

  6. #16

    Standaard

    Tsja, zo'n feest om het boek te drukken is het nog niet. De stand van zaken is te lezen op http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...ate-1-a-14815/. Inmiddels zijn wel de eerste profiles en tekeningen van de D.16 klaar. Dan volgen de D.17 en D.11 nog. Met andere woorden, de profiles zijn veel werk en nog niet klaar. Het schrijven gaat supersnel, vooral als je vrij hebt. Afgelopen kerstvakantie ben ik daardoor twee hoofdstukken opgeschoten. Denk daarbij aan anderhalve ordner informatie. Dan moet alles herlezen worden, herschreven worden, duikt er weer nieuwe informatie op (hoe gek dat ook klinkt) en omdat ik nogal precies ben duurt het wat mij betreft nog een half jaar voordat ik een drukker ga benaderen. Vriend Edwin is bij Lanasta beland, het van Berkel boek bij Geromy enzovoorts en zo verder. Het NIMH bijvoorbeeld bij Uitgeverij Boom; kortom, keus genoeg. Het verhaal bijvoorbeeld van de NVI FK.31 heb ik (ter illustratie) inmiddels 12 keer gewijzigd door nieuwe vondsten. Dan heb ik het nog niet eens over mijn eventuele visie..
    Je PB is beantwoord, zag em net binnenkomen..

    Leuke website- een stuk leesvoer wat leest als een trein en een wat andere blik op de gebeurtenissen op en rond Waalhaven.

  7. #17

    Standaard

    Bijna allemaal prototype. De laatste is een toestel voor Indië. Er staat namelijk een instructie onder in het Maleis.

  8. #18
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard 31

    Er zijn nog een paar met oud Hollandse registraties









    Laatst gewijzigd door ReneL; 7 april 2011 om 09:34

  9. #19

    Standaard

    Kees van Dongen had als hobby verzamelen van alles over vliegveld Waalhaven.
    Hij was mijn schoonvader

  10. #20

    Standaard

    @ FransCharlois,

    Je schoonvader heeft een iedergeval iets moois nagelaten aan ons allen! Overigens lijkt het wel of het een foto is uit een serie, achter het toestel hangt een wit laken. waarschijnlijk om de romp etc beter uit te laten komen. Zitten er nog meer van die prachtige foto's in het archief? Echt mooi dat je de foto hier geplaatst hebt.

    Chris

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •