Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Plattegrond Nederlandse vliegvelden situatie mei 1940

  1. #1

    Standaard Plattegrond Nederlandse vliegvelden situatie mei 1940

    Hallo allen,
    ik ben begonnen met het werk aan een map voor de Il-2 vlieg sim series, namelijk één van Nederland van mei 1940. Ik heb het landschap er grofweg inzitten (nog wel veel tweaken nodig..) dus land data, hoogte etc.
    Nu ben ik begonnen aan de vliegvelden, die ik aan de hand van luchtfoto's, Google en veel oude foto's bestuderen aan het bouwen ben. Ik leg zo'n oude luchtfoto over een aantal textures heen en maak zo de 'grond' van het vliegveld en bouw vandaar uit verder. Het is niet de meest accurate manier maar goed.

    Ik zou willen vragen als iemand nog plattegronden van de belangrijkste vliegvelden heeft of een link weet. Het is namelijk niet eenvoudig om vanuit oude korrelige opnames te bepalen wat er allemaal beneden staat.

    Als iemand suggesties heeft verneem ik dat graag en bij voorbaat hartelijk dank.

    Groet,
    Michel Boonstra




    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 17:57 Reden: typooz

  2. #2

    Standaard

    Ypenburg, Ockenburg en Bergen, Michel, het ziet er fantastisch uit! Ik krijg bijna weer zin om IL2 te gaan installeren en vliegen. Ik heb ze alle drie gemaakt voor FS2004. Zo te zien heb je de belangrijkste informatie voor deze velden wel. De Kooy? Heb je die al?

    Groet,

    Cees Donker

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cees Donker Bekijk bericht
    Ypenburg, Ockenburg en Bergen, Michel, het ziet er fantastisch uit! Ik krijg bijna weer zin om IL2 te gaan installeren en vliegen.
    Heheh, bedankt voor het compliment.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cees Donker Bekijk bericht
    Zo te zien heb je de belangrijkste informatie voor deze velden wel.
    Nou.. ik heb gewoon wat standaard hangars en gebouwen uit de library van de IL-2 engine gehaald en die op de luchtfoto textures geplaatst. Ik wil de juiste gebouwen (of in ieder geval dicht in de buurt komend) uiteindelijk zelf wel maken. Of tenminste de bestaande 3d gebouwen die in dit bereik geschikt zijn een nieuwe texture geven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cees Donker Bekijk bericht
    De Kooy? Heb je die al?
    De Kooy heb ik heel rudimentair, ben de foto's nog aan het verzamelen om zo een totaal beeld te krijgen. Tis allemaal een beetje puzzelwerk zoals je zelf ongetwijfeld weet. Mooi werk van jou trouwens aan FS2004, heb net even wat screenshots gezien. Prachtig!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michelboons1974 Bekijk bericht
    Hallo allen,

    Ik zou willen vragen als iemand nog plattegronden van de belangrijkste vliegvelden heeft of een link weet. Het is namelijk niet eenvoudig om vanuit oude korrelige opnames te bepalen wat er allemaal beneden staat.
    Als iemand suggesties heeft verneem ik dat graag en bij voorbaat hartelijk dank.

    Groet,
    Michel Boonstra
    Goedemorgen Michel,
    Is deze nog interessant voor je?
    Datum
    Herman.

  5. #5
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik zie dat ik al weer veel te lang niets met IL-2 doe.
    Zit er nu een G-1 in IL-2?

    Ik beschik in elk geval over de Gids luchtvarenden uit 1938. Op basis daarvan heb ik alle vliegvelden exact gelocaliseerd en in een kaart uit de jaren 30/40 ingetekend, met status in mei 1940. (een groot PSD bestand dat ik al aan een paar mensen heb gegeven die een NL map wilden maken)

    E.e.a. is in dat boekje te zien, en die kaartjes heb ik digitaal.
    Daarnaast laten de boeken De luchtverdediging in de meidagen 1940 van Molenaar ook nog e.e.a. zien. Vooral opstelling van luchtafweer.

    Stuur me maar een PM als je interesse hebt, dan probeer ik wat te helpen met zoeken.

    @Herman, dat is zeker een kaartje die weer wat verder helpt. Alles is meegenomen, natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door Arjan; 18 augustus 2010 om 09:04

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman Dekker Bekijk bericht
    Goedemorgen Michel,
    Is deze nog interessant voor je?
    Datum
    Herman.
    Zeker! Dank je wel Herman! Interessante informatie verder (de foto van de gecrashte FK-58 was ook nieuw voor mij).
    Ik heb al een begin gemaakt met het Schiphol van toen (zie screenshot), maar nu heb ik een goed idee over de juiste dimensies van het vliegveld.

    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 17:58

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
    Ik zie dat ik al weer veel te lang niets met IL-2 doe.
    Zit er nu een G-1 in IL-2?
    Ja, eindelijk dan toch. Door de constante stroom van nieuwe vliegtuigen, maps en mods blijf ik deze tochwel enigzins gedateerde sim spelen. Er zitten nog wel wat kleine bugs in het model en de physics maar het is een mooie aanwinst voor LVA geinteresseerden zoals ik

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
    Ik beschik in elk geval over de Gids luchtvarenden uit 1938. Op basis daarvan heb ik alle vliegvelden exact gelocaliseerd en in een kaart uit de jaren 30/40 ingetekend, met status in mei 1940. (een groot PSD bestand dat ik al aan een paar mensen heb gegeven die een NL map wilden maken)
    Ik heb daar zeker interesse in. Tis nogal een puzzelwerk tot nu toe.
    Mijn huidige datafile van Nederland (een psd file met bodem, hoogte en land data) is inmiddels ook al de gigabyte voorbij... Mijn arme computertje draait zich grijs

  8. #8

    Standaard

    Michel,

    Kun jij wat met api files? Ik heb veel gebouwen, maar allemaal in api format. Ik weet niet hoe het in z'n werk gaat met IL2. FS2004 is voor mij de standard sim, vandaar.

    Cees

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cees Donker Bekijk bericht
    Michel,
    Kun jij wat met api files? Ik heb veel gebouwen, maar allemaal in api format. Ik weet niet hoe het in z'n werk gaat met IL2. FS2004 is voor mij de standard sim, vandaar.
    Cees
    Ik ken het api formaat niet, maar heb net als test een api file gedownload en even vluchtig (er wel wel wat parameters..) geconverteerd naar een 3ds formaat. Vandaar uit zou ik misschien het kunnen exporteren naar het eigen msh formaat van IL2. Alleen moet ik daarvoor nog een werkende converter vinden.

    Maar ik zou je zeer erkentelijk zijn als je een aantal files ter beschikking zou stellen, het bouwen in 3dsmax gaat mij niet zo makkelijk af.
    Vooralsnog gebruik ik standaard modellen van IL2 en geef ze een eigen texture.

    Groet,
    Michel Boonstra

    Onder: werkzaamheden aan De Kooy


    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 17:58

  10. #10

    Standaard

    Geef me in een PM je e-mailadres.

    Cees

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •