Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23

Discussie: Louwman collectie

  1. #11

    Standaard

    Op AirNieuws.nl | Stichting Air Nieuws staan nog wat meer foto's van de "vliegende collectie" van het Louwman Museum...
    Overigens ook recente foto's uit het Militaire Luchtvaart Museum, de Aviodrome, de Hoogeveen warbirds, etcetera

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferry_vO Bekijk bericht
    Deze zijn een jaar of twee oud, van mijn laatste bezoek aan het museum te Raamsdonksveer:







    Mooie kist, verdiend beter dan in opslag (Zeer waarschijnlijk nog de oude locatie) te staan!
    Hoi Ferry,

    Ik had dit berichtje even gemist, helaas zie ik geen foto's Zou je ze alsnog kunnen plaatsen?

    Groet,

    Mathieu.

  3. #13

    Standaard

    Mathieu, ik zie ze gewoon hoor. Misschien had photobucket weer wat kuren?

  4. #14

    Standaard

    Hoi Ferry,

    Ik zit achter de computer van mijn werk, ik vermoed dat de grote baas de foto site blokeerd. Zodra ik thuis ben ga ik ze een bekijken. Een iedergeval dank voor het plaatsen.

    Groet,

    Mathieu.

  5. #15

    Standaard

    Wilde er vanmiddag even langs, maar het bleek dat het museum vandaag gratis te bezoeken was. Resultaat, verkeers- en parkeer chaos, een enorme rij voor de ingang, dus gelijk maar doorgereden naar het Legermuseum in Delft.

    Gr Felix

  6. #16

    Standaard

    Als ik die foto bekijkt van "airnieuws" vindt ik dat die Farman maar lelijk is weggepropt. Ze hebben dat vliegtuig naar het museum gehaald omdat ze het er wel mooi vonden en hebben het toen in een hoekje weggepropt. Zo op de foto lijkt het er maar net aan in te passen.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    In de laatste Verenigde Vleugels viel te lezen dat de Farman HF-22 die jaren lang te zien was in het MLM terug is in de Louwman collectie en nu te zien is in Den Haag, naast onder andere een Fokhoven heeft dat museum ook een Nieuport 17 in zijn collectie. In LVA kleuren notabene.
    Heeft iemand die ooit wel eens gezien, of zelfs foto's daarvan kunnen maken?
    Ik ben namelijk enorm benieuwd geworden.
    De LVA heeft in de periode 1918-1925 met (5) Nieuports gevlogen van het type 17C-1. De vliegtuigen zijn geregistreerd als N-220 t.e.m. N-224. In 1921 wordt de N-220 opnieuw geregistreerd, maar dan als N-236.

  8. #18

    Standaard Louwman museum

    Reactie op g-1Reaper.
    De LVA vloog van 1918 tot 1925 met (5) Nieuports van het type 17C-1. De vliegtuigen zijn geregistreerd als N-220 t.e.m. N-224. In 1921 wordt de registratie van de N-220 gewijzigd in N-236.

  9. #19

    Standaard

    Ben het niet eens met de opmerking van Willem 'Farman' over de HF-22 in het MLM. Het vliegtuig was geen eigendom van het MLM. Desondanks is deze replica al die jaren uitstekend onderhouden door professioneel personeel. Ik het dit vliegtuig kort voor het transport naar Den Haag nog gezien. Daar mankeerde helemaal niets aan. Ik weet niet wanneer Willem Farman voor het laatst bij het MLM is geweest.

  10. #20
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Dat de Farman be het MLM goed behandeld is ,is zeker ! April grap .Was helemaal krom getrokken door verkeerd of helemaal niet meer op te spannen .De vleugelverbinding van laatste spant was gebroken en knullig gelijmd !
    Zeur niet meer over dat vliegtuig .De Nieuport komt ook van Lips en is destijds door mij voor Autotron gekocht .Alle vliegtuigen in Lips zijn verzameling zijn naar Louwman gegaan en staan in opslag .Behalve de PH-HOE die is door vliegclub Gilze gesloopt zonder toestemming van de eigenaar !

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •