Pagina 3 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 56

Discussie: Gecrashte Fokker G1 - mei 1940

  1. #21

    Standaard

    Mag ik toch wat verwarring stichten?
    Het is waar dat dit een Wasp is, en het is ook zo dat in het algemeen deze fotos worden vermeld als "langs de Haagweg bij Schiphol".
    De Wasp's die op Schiphol waren op 14 mei en waarvan het lot niet duidelijk is zijn de 343 en 347.
    De code lijkt inderdaad met 36 te beginnen, in welk geval het de 360 of 361 zou moeten zijn, aangezien alle andere 360-serie toestellen in onvoltooide staat in de fabriek stonden en later zijn afgebouwd.

    Echter, volgens alle bronnen stonden zowel de 360 als 361 op Waalhaven!
    Ik heb een foto van de 361 waarop duidelijk te zien is dat die op exact de zelfde weg staat als het hierboven getoonde wrak. Kijk naar de witte streep langs de rand en de sloot (?) op de achtergrond.
    Dat zou dus moeten betekenen dat ook deze foto op Waalhaven is gemaakt!
    Wat het dan wel weer logisch maakt dat dit de 360 is.

    Dus of de 360 en 361 stonden inderdaad op Waalhaven, in welk geval dit inderdaad zeer waarschijnlijk de 360 was.
    Of dit was de Haagweg bij Schiphol, in welk geval de 361 daar ook stond. De foto is dan mogelijk van de 360, maar kan ook de 343 of 347 zijn.
    Ik ga voor de eerste optie.

    Groeten, Pieter
    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 16:28

  2. #22

    Standaard

    Hoi Pieter,

    Bijgaande 2 foto's, een van het wrak van de 303 en een van de 325. Zoals je zit langs de zelfde weg als de 361 staat. Een iedergeval is zeker dat zowel de 303 als de 325 hun einde gevonden hebben op de Haagweg. Ik meen dus ook te kunnen stellen dat de 361 en 360 ook aan deze weg gestaan hebben en dat de foto's die hier in dit onderwerp geplaatst zijn daar genomen zijn. Overigens zijn er ook foto's van de 357 welke door de Duitsers van de Haagweg afgevoerd wordt.

    Chris




  3. #23
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Al met al nog een interessante discussie geworden volgens mij...
    Helaas nog steeds niet met zekerheid vastgesteld om welke 36. het gaat...
    360 of 361

  4. #24

    Standaard

    Pieter: "Dus of de 360 en 361 stonden inderdaad op Waalhaven, in welk geval dit inderdaad zeer waarschijnlijk de 360 was.
    Of dit was de Haagweg bij Schiphol, in welk geval de 361 daar ook stond. De foto is dan mogelijk van de 360, maar kan ook de 343 of 347 zijn.
    Ik ga voor de eerste optie."

    In dat geval zou het helpen als je de omgeving kan indentificeren.
    Mischien helpt onderstaande 361 nu van een andere hoek. Let daarbij op de typische boerderijschuren, de twee schoorsteenpijpen links en de dikke rookwolken aan de horizon.

    De bal is aan jullie, als noordeling houd het bij mij beneden Zwolle op, .

    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 16:29

  5. #25
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    De foto waar het topic eigenlijk over gaat (mijn foto) staat aan een rechte weg. De 361 op de bovenstaande foto staat op dezelfde weg denk ik, maar deze staan in elk geval in een bocht (in tegenstelling tot de G1 op mijn foto)

  6. #26

    Standaard

    voor de duidelijkheid een kaartje.

    Chris


  7. #27
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    In principe is de locatie waar dit toestel en andere toestellen zoals 303 + 325 stonden dus de A4 net na de schipholweg?
    Of zou dit de weg ernaast zijn geweest....de loevesteinse Randweg...

  8. #28
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Chris, omdat ik er van uit ga dat de foto van het toestel op mijn foto (de eerste in het topic) de 360 moet zijn heb ik ook nog de volgende vraag: Betreft de circel op het oude kaartje de locatie van de 360?

  9. #29

    Standaard

    Vincent, geen idee! Ik kwam dit schetsje ergens tegen en weet niet waarom de cirkel erin staat. Misschien het gedeelte van de haagweg waar de G.1 geplaatst waren.

    Chris

  10. #30
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    In elk geval een stap verder waar de haagweg was. Dus toch nuttig zo'n kaartje.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •