Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Me 109

  1. #1
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard Me 109

    Wie weet waar nog een me109 in de grond licht of iets anders wat Duits is.

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    In de regio Arnhem wordt de laatste tijd veel geborgen (Schuitgraaf), maar besef dat het bergen en/of onderzoek hiernaar vrij streng gereguleerd wordt. Er zijn in NL een aantal stichtingen die zwaar bevochten vergunningen hebben gekregen om te mogen graven. Elk heeft zo een regio waarbinnen gewerkt wordt. Een soort "herenakkoord" bestaat tussen de verschillende stichtingen (Crash 40-45, is er een) om niet in elkaars tuintje te graven.

    Vaak moet de EOD ook ingeschakeld worden en in andere gevallen natuurlijk de DIB als er stoffelike overschotten gevonden worden.

    Kort gezegd is het denk ik lastig om als individu te gaan zoeken/graven. Denk ook even goed na over wie de eigenaar is van land waar je gaat zoeken. Nog niet zo lang geleden werden ongenode gasten verwelkomt met een schot hagel, toen zij ongevraagd op iemands land gingen zoeken.

  3. #3
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Wat nu als je in je achtertuin een spit of zoiets opgraaft maar de locatie licht in het zogenaamde stichting crass gebied
    Wie krijgt dan de kist of restanten
    Want hier in dederland zou het voral om restanten gaan
    De best bewaarde vrakken liggen bij malta in zee voor zover ik weet
    De reden dat ze daar goed bewaard zijn geblven is omdat daar het zuurstofgehalte in het water erg laag schijnt te zijn
    De regering in malta hout natuurlijk de locatie van de toestellen gehijm en geefd niemand toesteming te bergen
    Ze bergen zelf af en toe om te restoureren

    Bij de kust van engoland licht een heus spitfire kerkhof
    Deeze kisten zijn relatief onbeschadicht tewater gegaan
    Deeze toestellen werden met een stationair lopende motor van een vliegdekschip afgeschoten om de stoomkatapult te testen

    De ecsakte lokatie weet ik niet
    Helaas
    Iemand een iedee
    Er zijn filpjes van de testen

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ooit wel eens gehoord van Boris the bog pilot?
    Je moet voor de beste wrakken naar Rusland. Daar vind je toestellen in zeer goede conditie, met de bemanning nog in de cockpit. Zo goed geconserveerd, alsof ze zo de ogen weer open doen.

    Je kunt trouwens ook nog naar Engeland en een Dornier uit het water plukken, voordat de instanties het doen:
    Rare German wartime bomber discovered in Kent sandbank to be recovered | Mail Online

  5. #5
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    MMMMMMMMM de piloot ziet er beter uit dan de hurigane
    Zij er hier ook mensen die locaties weten
    Of links hebben naar echt restoureerbare objecten

  6. #6
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Gelukkig hebben mensen als Vadim Zadorosny daar beter inzicht in.

    Weet je die hele stroom Polikarpov's nog, die in een keer opdoken? Hij is nu net klaar met een hele familie Lagg's, en nu maar verder gegaan met Mig's 1 & 3. Het hele spul komt allemaal van de Russische steppes.
    Hij heeft ook nog een aantal Focke Wulfs en Me-109F's op stapel.
    Bedenk wel dat hij het hele spul luchtwaardig laat restaureren. Maar hij is ook een van de rijkste mannen van Rusland die niet wakker liggen van een miljoentje investeren in zulk soort speeltjes.

    Hier in Nederland zul je alleen maar veel oud roest vinden, of mensen die oude trekker onderdelen proberen te verpatsen alsof het vliegtuigonderdelen zijn...

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •