Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36

Discussie: 4 x onbekende vliegtuigwrakken

  1. #21
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Precies, je wint het niet zo makkelijk. Helemaal omdat jij niet de maker van de foto bent. Maar slechts in het bezit bent van een afdruk van het negatief.
    Je hebt dan ook niet de beschikking over de auteursrechten.
    Deze liggen bij de maker van de foto. En als deze inmiddels overleden is, dan zijn de rechten nog 70 jaar geldig tot na de dood van de fotograaf.
    Dan pas vervallen de auteursrechten.
    Dat betekent trouwens niet dat jij als bezitter van de fotoafdruk de rechten krijgt….
    Aangezien jij wel een originele afdruk hebt zal je wel sterker staan dan de pikker van je scan. Die heeft immers geen originele afdruk.
    Maar je bent niet de auteurrechthouder…..

    Vandaar dat ik altijd een watermerk door de foto zet. Dit wordt niet altijd gewaardeerd door de goedwillende, en dat begrijp ik ook goed….
    Maar ja, anders is je foto helemaal vogelvrij….

    Het is namelijk een stuk makkelijker als je de foto zelf gemaakt hebt. Dan heb je een negatief of digitaal negatief (RAW bestand) als bewijs.
    En dan kun je je beroepen op de auteursrechten……dat zal je zeker gaan winnen.

  2. #22
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik bedoel te zeggen, dat ook als je wint, zo'n zaak je eerder geld kost dan oplevert.

  3. #23
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Volgens mij is het wel zo dat als je wint, de advocaat kosten door de tegenpartij betaald moeten worden....of ik heb het verkeerd?
    Maar ik denk dat je zo iets ook meer doet uit principe en niet om er rijk van te worden....

  4. #24
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    1. wrak onbekend. Poppetje zit in ieder geval op een P-51 droptank.
    2. B-25C; verdere gegevens onbekend. Toestel uit dezelfde batch als toestellen geleverd aan NEIAF. Uiteindelijk gesloopt op 14 dec. 1944.
    3. Twijfel: denk een Hawker Hurrican Mk.1
    4. Ju-88. Overgeschilderd hakenkruis plus registratie is interessant.
    Het topic is een beetje off-topic gegaan, maar wat zou een reden kunnen zijn van de Overgeschilderde hakenkruis plus registratienummer?

  5. #25

    Standaard

    Nog steeds "off topic" maar wel belangrijk om te weten. Als je op kosten van ongelijk procedeert en je wint het proces dan betaalt de tegenpartij inderdaad de kosten van het procederen.

    Maar deze kosten worden vergoed op basis van normbedragen en als je een advocaat had met hoge kosten dan schiet je er behoorlijk bij in.

    Iedereen kan zijn recht verkrijgen, maar helaas tegen een (te) hoge prijs.

    Groeten,
    Jan

  6. #26
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
    Het topic is een beetje off-topic gegaan, maar wat zou een reden kunnen zijn van de Overgeschilderde hakenkruis plus registratienummer?

    Daar waren twee redenen voor;
    Als eerste werden Duitse vliegtuigen voor nachtoperaties nog eens extra gecamoufleerd, waarbij registraties en de (witte) balkenkruizen + swastika's werden overgeschilderd.
    ook kwam het voor dat de Duitsers er als de kippen bij waren als een Duits vliegtuig in bezet gebied neerstortte. Op die manier wilde men de identiteit verhullen.

    Misschien interessant om die foto hier: http://www.luftwaffe-experten.org/fo...ex.php?act=idx
    te plaatsen?
    Laatst gewijzigd door g-1reaper; 6 oktober 2010 om 12:36

  7. #27
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Bedankt voor de info weer.
    Ik was even op dat forum aan het kijken, maar volgens mij is er daar weinig leven?

  8. #28
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Dat leven is alleen te zien als je je registreert

    Er waren daar geloof ik nogal wat flamewars/haters actief...

  9. #29
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Oh, ik snap 'm...
    Ik heb mij net aangemeld, ik kan nu inloggen, alleen ik kom niet verder dan het "Message board"

    ?

  10. #30
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Nou ik heb de foto en het bericht geplaats...Ben benieuwd.
    Nogmaals bedankt voor de tip!!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •