Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: koolhoven fk-51?

  1. #11

    Standaard

    Hoi,

    Inderdaad een hele mooie foto Jan, prachtig dat je hem hier plaats!!
    @Edwin, die foto's ken ik niet, heb jij hem?

    Groet,

    Mathieu.

  2. #12

    Standaard

    De nr. 7 is ook onbeschadigd in Duitse handen gevallen.

    Zie bijgaande foto uit mijn collectie.

    Groeten,
    Jan
    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 17:51

  3. #13

    Standaard

    En uit mijn collectie een FK51 op Waalhaven.

    Groeten,
    Jan

    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 17:51

  4. #14

    Standaard Koolhoven FK-51

    Mannen als ik goed naar de foto kijk van de FK-51 met het net erover denk ik dat het de 3 is.

    Tussen de mazen van het net denk ik de 3 te zien.

    Volgens mijn gegevens is de 3 op 10/05 bij de aanval op vliegveld Haamstede zwaar beschadigd.

    De duitsers kunnen het toestel hebben opgeknapt en het weer vliegwaardig hebben gekregen.

    Ik zou wel eens willen weten wie de twee niet militaire mensen.

    Ik zal de foto downloaden en deze volgende week als ik hier in het dorp een presentatie hou over het vliegveld eens aan een paar mensen laten zien die mogelijk zouden kunnen weten of dat mensen van hier zijn.


    mvg

    Leo Bakker

  5. #15
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Die man in het lichte jasje staat op meer foto's...

  6. #16

    Standaard

    Ik dacht eerst ook dat het de 3 was, maar als je goed kijkt zie je dat het een toevallige krul is van het spul in het camouflagenet.
    Ook de witte vlakken lings daarvan zijn volgens mij niet van de vliegtuigcodering maar van het verticale staartvlak.
    Van deze foto is het nummer dus helaas niet te zien.

    Pieter

  7. #17

    Standaard

    Naast docent geschiedenis, vind ik het altijd interessant dingen te ontdekken. Van de foto waar we het nu over hebben zijn twee dingen bekend. Als eerste dat er een nummer 3 op staat, en als tweede dat de foto is gemaakt bij een vliegveld. Tenslotte staan vliegtuigen over het algemeen niet tussen de aardbeien.
    Als je kijkt naar het cijfer voor de 3 staat er in elk geval geen 1 of 2. Volgens mijn idee een 0. Dan zou je op de 403 uitkomen. En dat zou ook nog kunnen. Want:

    1) Foto is gemaakt langs een betonweg
    2) Ogenschijnlijk verspreid opgesteld geweest
    3) OPerationele kist van de ML

    Dan kom je bij vliegveld Ypenburg, dislocatie buiten het vliegveld, aan een provinciale dan wel Rijksweg, kist van een Verkenningsgroep. De 403 is een (voor mij) relatief bekende kist, die ikzelf ken van een foto waar de kist op Ypenburg is ingedeeld bij de Verkenningsgroep daar. Ik heb van die foto even geen digitaal bestand, uit mijn hoofd is die gemaakt in maart 1940. Het zou dus mijns inziens om de 403 kunnen gaan.

  8. #18

    Standaard

    volgens mij is het alleen een 3, hoor. daarachter wat lichtinval.

    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 17:52

  9. #19
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik denk dat je nog wel eens gelijk zou kunnen hebben dat het de 403 is: Ik zie namelijk een antennemastje, boven op de vleugel. Ruwweg boven de N-strut.
    De lesttoestellen uit de eerste serie hadden die niet, bij mijn beste weten.

  10. #20
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard FK-51

    Nog even een vraagje over de 51, waren de Koolhovens FK51 met krulcijfers 1 t/m 10 geheel LVA Bruin? Ik doe een poging om deze 1/48 te bouwen.

    alvast bedankt

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •