Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 4 5 6 7 8 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 88

Discussie: Buitgemaakte Fokker D-VII.

  1. #51
    Geregistreerd
    8 mei 2011
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    174

    Standaard

    Nou zal deze topic in de gaten houden, heb wel interesse in een dergelijk boek als oud Fokker medewerker.

  2. #52

    Standaard Fokker D.VII

    Ook ik heb belangstelling voor het boek 100 jaar Fokker. Het moet wel iets bijzonders bieden want er zijn al heel wat boeken over Fokker(vliegtuigen) verschenen zoals onlangs ook het interessante boek over de Fokker D.VII door Nico Geldhof.
    Voor informatoe over de buitgemaakte Fokker D.VII raad ik u aan om ook te kijken op de volgende site lvk-forum-LUCHTVAARTKENNIS Forum waarop ik uitgebreid inga op dit vliegtuig. Echte betrouwbare gegevens in primaire bronnen zijn niet makkelijk te vinden. Er wordt veel nagepraat. Dus kijk uit wat u opneemt in uw boek over deze Fokker.

  3. #53
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Hier is een foto studie van dit toestel door Engels (die ook bezig is de oude Fokker fabriek uit WOI nieuw leven in te blazen).

    Er komen wat interessante details naar boven over hoe het toestel afwijkt van zijn WOI voorouders, die Engels zeker op zijn hoofd deden krabben toen hij ze voor het eerst zag, voor hij wist dat het om een NEderlands toestel ging. De Duitsers hebben hun best gedaan om het zo veel mogelijk op een Duits toestel uit de oorlogstijd te laten lijken.

    Fokker D.VII - In Detail

    Het gaat hier dus om de enige overgebleven Nederlandse D.VII? Misschien een keer een bedevaart waard (moet zoiezo een mooi museum zijn!).

  4. #54

    Standaard

    De D.VII staat in Oberschleissheim. Ja, dat is een mooi museum.

  5. #55
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Maar dat houd dus wel in dat de duitsers niet kunnen beweren dat het een duits oorlogtoestel is geweest
    dus hun claim op het toestel is niet terecht

  6. #56
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Is er een dispuut over dit toestel, dan? Of is dat alleen hypothetisch?

  7. #57
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    nou ik vind dat ze de D VII haden moeten terug geven aan nederland
    maar er is gewoon niks gezecht

  8. #58
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Dat zou mooi zijn, maar heeft Nederland op dit moment de centen om er iets mee te doen? We hebben nu een mooie D.VII op Soesterberg (die er heel mooi bij staat). Het zou een hoop geld kosten om dit toestel weer naar zijn originele staat terug te brengen, denk ik toch. Ik zou er zeker niet tegen zijn, maar het is zonde om er een hoop in te investeren en er vervolgens niks mee te doen, of om er een hoop in te investeren terwijl andere projecten in zwaar weer zitten of staan te verpieteren.

  9. #59
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Ach volgens mij hebben de duitsers alle origineele onderdelen ook nog liggen
    zoals de motor etcetera

  10. #60

    Standaard

    Geachte 'LVA-40', de afgelopen tijd heb ik verder onderzoek gedaan naar deze D.VII in relatie met mijn bevindingen in Oberschleißheim. De D-28 is, na uitfasering, in 1938 door de Minister van Defensie beschikbaar gesteld aan het Nationaal Luchtvaartmuseum 'in-oprichting'. De D.VII werd daartoe opgeslagen opgeslagen in een loods van het Vennotschap Blaauwhoedenveem-Vriesseveem aan de Distelweg in Amsterdam-Noord. Vandaaruit is de kist kort voor de aanvang van de oorlog nog geëxposeerd bij Fokker op Schiphol. De D.VII is enige tijd later in opdracht van de Duitsers geconfisqueerd en afgevoerd naar Duitsland. Ik zou het zeer op prijs stellen om uw foto (zonder watermerk) te mogen gebruiken in een volgende publicatie van de Stichting Vrienden van het Militaire Luchtvaart Museum. 16 juli 2013, Vriendelijke groet: Loe M M Baltussen, LtKol Klu b.d. (baltussenslangen@home.nl)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •