Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 88

Discussie: Buitgemaakte Fokker D-VII.

  1. #41
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    pffffffffff dit word nog lastig

  2. #42

    Standaard

    Heren,

    Zie deze link:
    The odd Munich Fokker D.VII

    Het is Engels, maar daarom niet minder interessant. Er is een plaatje op de benzinetank die meld dat die benzinetank is aangemaakt of gerepareerd op Marinevliegkamp de Kooy 24-05-1928. Het zou kunnen zijn dat de kist na ombouw een andere of nieuwe benzinetank gehad heeft. In elk geval gaat het om deze kist. Foto's van de restauratie waarbij de Nederlandse markings boven tafel kwamen heb ik niet. Dat was voor mijn tijd .

    Hartelijke groet,
    Jan Grisnich

  3. #43
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik had hier een foto van de Nederlandse registratie van de D.VII in München gezet, maar zag later dat die al eerder door TCI geplaatst was. Heb hem dus maar weggehaald. In de opmerkingen van Achim Engels over deze D.VII gaan ze uit van de D-20, maar uit de foto blijkt dat het net zo goed de D-28 kan zijn.

    Stef
    Laatst gewijzigd door Stef; 16 april 2011 om 16:54 Reden: foto al eerder geplaatst door TCI

  4. #44

    Standaard

    Hoogstwaarschijnlijk de D-28. Zie de eerdere foto's van het transport naar Duitsland en op Schiphol. De D-20 is net als vele andere luchtvaart relikwieën roemloos ten onder gegaan.

  5. #45
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
    Hoe dan ook is duitsland wel veroordeeld tot het terug geven van alle buitgemaakte spullen
    Daar vallen schilderijen onder maar ook vliegtuigen
    Wie weet liggen er in poolen stiekum nog delen van de G1 en andere toestellen die van nederland geroofd zijn
    Heeft iemand een iedee waar inj polen dit is waar dit spul opgeslagen lag
    Het schijnt dat na het bombardement op het luchtvaartmuseum in Berljin alles is overgebracht naar krakau waar het werd opgeslagen .
    Ik weet ook niet wat er in 1945 in Russische handen is gevallen of alsnog verloren is gegaan.

  6. #46
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    het zou mij niks verbazen als deeze d7 daar dus gewoon al die tijd heeft gelegen
    en dat er gewoon nog veel meer te halen valt
    maar dat er niks gezecht word omdat ze liever geen slapende honden wakker maken

  7. #47
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    249

    Standaard

    Flypast magazine heeft eens een artikel geschreven over de collectie in het Berlijns Museum (Dec 2001). Hierin wordt een hele lijst genoemd van vliegtuigen die in de collectie zaten. Hierin wordt ook een Fokker D VII genoemd uit het jaar 1918, verder echter geen details over deze kist.

    Onderzoekers in het artikel gaan er vanuit dat een aantal vliegtuigen en onderdelen zijn weggebracht naar Pomerië voordat het museum werd plaatgegooid. De Polen hebben eind jaren '40 de collectie in de omgeving van Poznan gebracht. Begin jaren '50 werd deze wederom verplaatst richting Deblin (daar geplaatst in trein hallen).
    Vervolgens eind jaren '50 weer naar Wroclaw in een aantal paviljoens om in 1963 in Rakowice aan te komen.
    Het westen was zich hiervan niet bewust, het gebeurde allemaal achter het ijzeren gordijn.
    In oktober 1967 werd de collectie ontdekt door Australiër Norman Wiltshire, hij was op zoek naar een PZL P11c toestel waar hij geruchten over had gehoord.......

  8. #48

    Standaard

    Ben met een boek over 100 jaar Fokker bezig, dat over 9 weken klaar moet zijn. Ga het verhaal van de D.7, met de foto's er maar eens inzetten. Eens kijken of het resultaat gaat geven. Denk het niet, het is tenslotte geen schilderij.

    Gr Felix

  9. #49
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Een boek over 100 jaar Fokker? Ik zeg: goed bezig! ik reserveer er bij deze 1!

  10. #50

    Standaard

    Het wordt geen compleet standaardwerk hoor, vrij luchtig van opzet. We gaan proberen er zo veel mogelijk onbekende foto's in te zetten. Prijs bij 144 blz zal onder de 20 E blijven, tenminste dat is wat we hopen. Zitten te dubben om er een kleurkatern in te zetten. Zou de prijs wel 2 of 3 euro duurder maken. Is het dat waard?

    Net weer aan het bijkomen van computercrash. Ben weer online, maar beperkt. Outlook werkt nog niet, dus geen email. Dan merk je pas hoe erg je dat mist.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •