Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 7 8 9
Weergegeven resultaten: 81 t/m 88 van 88

Discussie: Buitgemaakte Fokker D-VII.

  1. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pleun Bekijk bericht
    Alleen dan hebben we misschien nog steeds pech, want als het toestel van Fokker was, dan is de rechtsopvolger waarschijnlijk DASA (inmiddels Airbus).
    Maar wellicht was het al eigendom van de Nederlandse staat.
    Hallo,
    Die die D.VII was eigendom van de KNVvL. die had hem van de MLD gekregen t.b.v. het op te richten Nationaal Luchtvaartmuseum.
    Herman Dekker

  2. #82
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    dan zou de KNvvl het toestel met het grootste gemak kunnen claimen

  3. #83

    Standaard

    In de discussie rond de "op te duiken" Koolhoven F.K.26 is sprake van ongeveer 10 vliegtuigen (waaronder de F.K.26) die na de capitulatie in mei 1940 op een dekschuit stonden ergens in Noord Holland; de F.K.26 is toen door vandalen over boord gezet. Weet iemand welke andere vliegtuigen op die dekschuit stonden en wat daarmee is gebeurd? Was daar heel misschien een Fokker D.VII bij (de D20 , D23 of D28?). Ik ben heel benieuwd!
    Gert den Herder.

  4. #84
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Er zijn foto's bekend met oa een Douglas 8a, de Havilland Rapide, FK-51's, en C.5's. Die zijn de revue hier wel eens gepasseerd, ik weet zo 123 even niet wat er uiteindelijk mee gebeurd is.

  5. #85

    Standaard

    Ik kwam zojuist dit oude draadje tegen. Het verhaal van de D-28 was mij al langer bekend. Maar is er afgelopen jaren nog iets geprobeerd door instanties of andere personen om het toestel terug naar Nederland te halen?

  6. #86
    Geregistreerd
    5 september 2018
    Berichten
    4

    Standaard

    Als ik ook nog even een por mag geven aan deze oude post... In Luuk Boerman's nieuwste boekje over de D.VII (Dutch Profile) staat een foto van de D-28 in goede staat met Duitse soldaat erin. Deze kist heeft geen hoofdsteun. De D-20 heeft wel een hoofdsteun gehad en bovendien zat er een dikke naad op de rompbekleding na de modernisering. Lijkt mij duidelijk welke kist er in München staat: de D-28 en niet de D-20.
    Laatst gewijzigd door Skyraider3D; 29 november 2023 om 14:44

  7. #87

    Standaard

    Waaruit blijkt dat eigendom, Herman?

  8. Standaard

    Laatst gewijzigd door Herman Dekker; 3 december 2023 om 12:08

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •