Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Sea Fury motor...

  1. #1
    seafuryfan Guest

    Standaard Sea Fury motor...

    Hallo,

    Nieuw hier op het forum! En meteen een vraag... Uiteraard zijn wij in Nederland in het trotse bezit van een seafury in het MLM.
    Nou heb ik alleen begrepen dar er ook nog een Bristol Centaurus in opslag is (of meerdere?) Kan iemand mij vertellen waar deze is? In het depot van het MLM? Of het Aviodrome? Heeft iemand foto's van deze motor?

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Dit is hem, in goede conditie. Maakte de foto in het MLM, maar is nu van het Aviodrome.

    Gr Felix

    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 18:02

  3. #3
    seafuryfan Guest

    Standaard

    Ha Felix,

    Bedankt voor de foto en je antwoord! Ziet er inderdaad uitstekend uit! is het correct dat deze motor dan eigendom is van het aviodrome?

    btw, erg jammer dat de grote aviodrome uitverkoop gewoon doorgaat... deze motor gaat binnenkort (en ik ben er vrij zeker van dat het deze motor moet zijn, gok dat of het MLM of Aviodrome niet nog zoiets in opslag heeft) de museumopslag ook verlaten. Jammer, jammer! Zijn opbjecten van onze luchtvaartgeschiedenis die je niet zomaar meer kan vervangen. Als het nou om een ruil of iets dergelijks ging waarbij iets anders er voor terug kwam, maar dit is helaas voor de centen. Is er geprobeerd een koper in NL te vinden? Iemand van het aviodrome hier op het forum om commentaar te geven?

    Btw, als een van de moderators dit draadje naar het aviodrome gedeelte zou willen verplaatsen, graag! Alvast bedankt.

  4. #4

    Standaard

    Ach, denk ik dan, we hebben nog een echte complete Sea Fury, dus zie ik het niet als een groot verlies. Tot voor kort was niet eens bekend dat de motor nog bestond. Het MLM heeft nog veel meer motoren die als goed ruilmateriaal zouden kunnen dienen. Motor staat voor zover ik weet op Soesterberg. Ben er overigens zeker van dat er nog meer Sea Fury motoren het overleefd hebben, en nu her en der in opslag staan. Gr Felix
    Laatst gewijzigd door Roger Soupart ( R. I. P. ); 11 oktober 2010 om 21:43

  5. #5
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard Sea Fury motor

    Ik ben met je eens dat er met de motor van de Sea Fury in Nederland vermoedelijk niet veel zal gebeuren. Al zie ik dergelijke opjecten liever geruild voor iets wat men (MLM/Aviodrome) zelf kan gebruiken. Aan de andere kant zit er een risico aan het verkopen van motoren, of wat dan ook. De replica's van de D.XXI, FK51 en de C.X zijn nu uit eigen voorraad voorzien van motoren. Wat je nu wegdoet, kom je waarschijnlijk nooit meer tegen.

    Groeten, Stef

  6. #6
    seafuryfan Guest

    Standaard

    Hallo,

    Wat je nu wegdoet kom je inderdaad niet meer zo makkelijk tegen... En al helemaal geen nederlandse Centaurus "power egg". En een Centaurus die na een opknapbeurt de potentie heeft om in een vliegwaardige Seafury terecht te komen heeft een behoorlijke waarde... Ook als ruilobject om ergens iets anders los te peuteren...
    Maar goed, er zijn bij het Aviodrome wel weer veel nieuwe projecten die erg de moeite waard zijn. Hulde daarvoor!

  7. #7
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Inderdaad, hulde. Hoewel er vaak kritiek is op het Aviodrome, mogen we niet vergeten dat er in ieder geval nog iets gebeurd.

    Denk aan de Fokker S.4, D.7, Stearman Hammond, La Cierva (net gerestaureerd), Norseman, Bobcat en zo voort.

    Persoonlijk vind ik het jammer dat er weinig aandacht geschonken wordt aan motoren en andere onderdelen, die nu in het depot liggen. Mensen willen uiteindelijk toch een vliegtuig zien, en lopen door als er een vitrine vol memorabilia liggen van bijvoorbeeld de Pelikaanvlucht...

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •