Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25

Discussie: D.24 Alliance

  1. #21

    Standaard

    Serieus in deze context? Het NLR archief heeft veel moois, maar het is allemaal veel uitzoekwerk. En het is jammer wanneer dat voor niets gebeurd.
    Overigens is algemene informatie sowieso opvraagbaar bij het Aviodrome. Die hebben vast wel een tekening waarop de hoofdmaten vermeld staan.

  2. #22

    Standaard

    Doorgaand op je vraag om technische gegevens m.b.t. de Fokker D-24: in Luchtvaartkennis heeft dhr. F. Gerdessen een artikel geschreven over de totstandkoming van het ontwerp en de uiteindelijke uitvoering ervan. Hij heeft me dat net vanavond toegestuurd. Hieruit het volgende:

    Spanwijdte 5,690 m / 11,025 mLengte 20,815 mHoogte op de grond top kielvlak 4,395 m bovenkant cockpit 3,325 mSpoorwijdte hoofdwielen 4,370 mVleugeloppervlak 29,85 m² / 38,60 m²
    GewichtenLeeg 9400 kgVlieger 90 ,,Water (injectie) 20 ,, -------- 9510 kgWapenlast 910 ,,Brandstof 4050 ,, --------Startgewicht 14470 kg
    Actieradius 600 kmMax. snelheid op 0 m Mach 1,2Max. snelheid op 12000 m Mach 2,4
    MotorBristol Siddeley BS 100/3Stuwdrukverticaal17725 kg horizontaal16760 kg
    Hartelijke groet,
    Jan Grisnich

  3. #23

    Standaard

    Ontzettend bedankt LVA-40, ik zocht deze informatie omdat ik van voertuigen ongeveer een schaaltekening maak van voor-, zij- en bovenkant maak en dan een soort van model maak, eigenlijk vooral met vliegtuigen die alleen van de ontwerpfase komen en dan maak ik hoe ze er ongeveer en uit zagen en toen ik het VTOL jachtvliegtuig zag zou je grof gezegd kunnen noemen dat ik 'verliefd' op een vliegtuig en daar zijn er niet zo veel van. Dank je wel Mr. Grisnch
    Gegroet,
    Lucas de Zwart.

  4. #24

    Standaard

    Ontzettend bedankt LVA-40, ik zocht deze informatie omdat ik van voertuigen ongeveer een schaaltekening maak van voor-, zij- en bovenkant maak en dan een soort van model maak, eigenlijk vooral met vliegtuigen die alleen van de ontwerpfase komen en dan maak ik hoe ze er ongeveer en uit zagen en toen ik het VTOL jachtvliegtuig zag zou je grof gezegd kunnen noemen dat ik 'verliefd' op een vliegtuig en daar zijn er niet zo veel van. Dank je wel Mr. Grisnch
    Gegroet,
    Lucas de Zwart.

  5. #25

    Standaard

    Geen dank Lucas!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •