Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 5 6 7 8 9 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 95

Discussie: HUGO HOOFTMAN en SCHIPHOL

  1. #61

    Standaard

    als alles nu een beetje meezit dan hoop ik heus ook sneller dan anderhalf jaar. ik doet echt mijn uiterste best. het lijkt me zo gaaf om het boek uiteindelijk aan de geinteresseerden te kunnen tonen? da's toch tof als er een naslagwerk is waar je eigenljk van alles kunt lezen en vinden?

  2. #62
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre1967 Bekijk bericht
    ............................ het lijkt me zo gaaf om het boek uiteindelijk aan de geinteresseerden te kunnen tonen? da's toch tof als er een naslagwerk is waar je eigenljk van alles kunt lezen en vinden?
    Andre, Andre, je weet toch dat ik achter je boek sta?
    Moet je het niet aan mij vragen!
    Want mijn antwoord ken je, YES!!!

    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  3. #63
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    ....................... PS. Ik koop het boek alleen als je hem signeer ..............
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  4. #64

    Standaard

    Heer verbeek .. Dat is een deal. gaan we doen. Ik heb voor de geinteresseerden alvast een ruwe opzet gemaakt. Deze opzet geeft de ruwe indeling weer qua werkhoofdstukken. Het is mogelijk dat de biografie deze onderdelen zal gaan bevatten.

    1: familie en de kwekerij
    2: opkomst drive luchtvaart enthousiasme.
    2a Hugo prive.
    3; Indieperiode
    4: jaren 50 artikelen
    5: Cockpit periode en de jaren zestig
    6: de reizen
    7: spionagezaken.
    8: wereldreis hugo
    9: Hooftman in het tijdsbeeld van andere schrijvers
    10: opkomst vliegtuigspotten in Nederland < > Hooftman
    11: vliegtuigparade
    12: Latere periode – auto’s – huizen – molen – archief – asjes
    13: Ziektebeeld – overlijden.
    14: Uitgebreide biobliografie met alle boeken.

    nogmaals het is een werkopzet het kan heel wel mogelijk anders gaan worden. Ik ben al geinterviewd voor het Haarlems Dagblad over Hugo Hooftman en binnenkort zal ik met het blad van de Dakota Association in gesprek komen voor een interview in hun blad. ook het gave blad van Goof zal ik tzt voorzien van wat extra Hooftman issue voor een stukje in zijn blad.

    Maar zoals gezegd ik ga eerst nog wat lokatiebezoekjes afleggen voor wat fotomateriaal, wat interviews doen met een aantal mensen en nog wat bezoekjes afleggen op uitnodiging bij de Koninklijke Bibliotheek en het Letterkundig museum. Maar ook letterkundig werk zoals redigeren, stijl- en taalfouten zullen moeten worden aangepakt door kenners. Dus ik ben er nog niet.
    Laatst gewijzigd door Andre1967; 13 mei 2013 om 20:51

  5. #65
    nijverepublishers Guest

    Standaard Hugo Hooftman

    Het moet in het vroege voorjaar van 1975 zijn geweest, ik werkte bij Fokker als Literatuuronderzoeker, toen op een zaterdag een lezing over Fokker tijdens WOII werd gehouden. Hier ontmoette ik Hugo Hooftman. Anders dan zijn reputatie die je in die dagen wel hoorde dat 'zijn belangstelling in luchtvaart niet al te diep ging', stelde hij veel en kundige vragen. Later heb ik hem eenmaal, (waarschijnlijk) in Farnborough en eenmaal zeker in Le Bourget ontmoet waar we beiden aan het werk waren. Vriendelijke gedreven man die altijd even een praatje maakte en wat ervaringen uitwisselde. Zij enthousiasme heeft ook mij (vooral in de jonge jaren) gestimuleerd. Zijn vroege heengaan heeft me dan ook ergens diep geraakt. Helaas heb ik van alle boeken die ik later zelf mocht maken maar twee aan luchtvaart kunnen wijden, maar dat kan nog veranderen. Ook dat heeft dan iets met Hugo's geestdrift te maken. Zowel Thijs Postma als Pieto van Buysen (ook Fokker indertijd) moeten hem veel beter kennen.

    Groetend,

    Marcel Vleugels

  6. #66
    rafgol Guest

    Standaard

    Hoi allen, even dit draadje wat nieuw leven inblazen, vanuit België... Ja er zijn ook belgen met grote Hooftman-achting; ik probeer in contact te komen met de heer Andre Ran, maar zijn emailadres doet het niet... Als je dit leet Andre, misschien via forumbericht reageren?

    Fijn om zoveel over de heer Hooftmn te mogen lezen, en ben erg benieuw naar zijn Biografie.

    Heeft er iemand 'n lijst van de vele boeken die Hugo publiceerde? Zou me erg dierbaar zijn.

    Dank bij voorbaat.

  7. #67
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Hallo rafgol.

    Welkom op deze site.

    Hier een lijst van de Hooftman-titels die in mijn bezit zijn. Het is niet alles wat hij gepubliceerd heeft.

    HOOFTMAN, HUGO
    – ”50 Jaar KLM-Vliegtuigen”. (La Rivière & Voorhoeve, 1969). (Op 1 foto resten van tape. Kleeffolie als omslagbescherming.).
    – ”Alles over straalverkeersvliegtuigen en wat eraan voorafging”. (La Rivière & Voorhoeve, 2e druk, 1963).
    – ”De Nederlandse Burgerluchtvaart in beeld”. (Europese Bibliotheek, 4e druk, 1978). ISBN 90 288 0059 x.
    – ”Militaire luchtvaart in Nederlandsch-Indië in beeld deel 1 (1913-1940)”. (Europese Bibliotheek, 1978). ISBN 90 288 00 689.
    – ”Militaire luchtvaart in Nederlandsch-Indië in beeld deel 2 (1940-1949)”. (Europese Bibliotheek, 1981). ISBN 90 288 1227 X.
    – ”Militaire straalvliegtuigen”. (La Rivière & Voorhoeve, 1970). ISBN 90 6084 223 5.
    – ”Nederlandse Militaire Luchtvaart in beeld deel 1 (1913-1940)”. (Europese Bibliotheek, 3e druk, 1979). ISBN 90 288 0057 3.
    – ”Nederlandse Militaire Luchtvaart in beeld deel 2 (1945-1978)”. (Europese Bibliotheek, 1978). ISBN 90 288 0061 1.
    – ”Nederland vliegt! - Een boek over onze luchtvaart”. (La Rivière & Voorhoeve, 1969).
    – ”Russian aircraft”. (Aero Publishers, 1965).
    – ”Van Brik tot Freedom Fighter - deel 1: Met stofbril en leren vliegkap”. (La Rivière & Voorhoeve, derde druk, 1968).
    – ”Van Brik tot Starfighter - Deel II: In de schietstoel”. (La Rivière & Voorhoeve, 2e druk, 1964).
    – ”Van Farman tot Neptune - 1. Romantiek van watervliegtuigen en vliegboten”. (La Rivière & Voorhoeve, 1964).
    – ”Van Farman tot Neptune - De vliegtuigen van de Marine Luchtvaart Dienst - II: Vliegdek en wentelwiek”. (La Rivière, 1965).
    – ”Van Glenn Martins en Mustangs - Alle vliegtuigen die gevlogen hebben bij het K.N.I.L. in de Indische Militaire Luchtvaart”. (La Rivière & Voorhoeve, 1967).
    – ”Vleugels tegen tropisch blauw - Indonesië en Luchtvaart”. (Padi reeks, 1950).
    – ”Vleugels van Nederland - Een overzicht van onze civiele luchtvloot”. (Kosmos, 1948).
    – ”Vliegtuigen in de historie”. (vam-voorschoten, 1974).
    – ”Zeldzame Vliegtuigfoto’s 1”. (La Rivière & Voorhoeve, 2e druk 1969).
    – ”Zeldzame Vliegtuigfoto’s 2e serie”. (La Rivière & Voorhoeve, 1968).
    – ”Zeldzame Vliegtuigfoto’s 3e serie”. (La Rivière & Voorhoeve, 1972).
    – ”Zestig jaar Marine Luchtvaart Dienst in beeld”. (Europese Bibliotheek, 1977). ISBN 90 288 0046 8. (Enige verkleuring op omslag).
    – zie Series, Periodieken, etc.: “Cockpit”.
    – zie Series, Periodieken, etc.: “Nederlandse Vliegtuig Encyclopedie”.
    – zie Series, Periodieken, etc.: “Vliegtuigparade”.

    COCKPIT, bound volumes (Hugo Hooftman)
    – ”1960”.
    – ”1961”.
    – ”1962”.
    – ”1963”.
    – ”1964”.
    – ”1965”.
    – ”1966”.
    – ”1968”.

    NEDERLANDSE VLIEGTUIG ENCYCLOPEDIE (Cockpit-Uitgeverij [a.k.a. Hugo Hooftman])
    – 01. “Spitfires! - De Nederlandse Spitfires van 1945 tot 1976”. (Oktober 1976).
    – 02. “Fokker G-1 - Het verhaal van onze mooiste jachtkruiser”. (Februari 1977).
    – 03. “Fokker-Douglas DC-2 - Het eerste metalen verkeersvliegtuig van de K.L.M.”. (Juli 1977).
    – 04. “Pander S.4 ‘Postjager’ - De fraaie ‘Panderjager’ die ‘n ‘Pechjager’ werd”. (Oktober 1977).
    – 05. “Fokker D-XXI - De laatste operationele Fokker-jager”. (Januari 1978).
    – 06. “Koolhoven FK-51 - Het -in Nederland- meest-gebouwde Koolhoven-vliegtuig”. (Juli 1978).
    – 07. “Scheldemusch en Scheldemeeuw - Alle vliegtuigen gebouwd door ‘De Schelde’”. (November 1978).
    – 08. “Fokker T-V en T-IX - De tweemotorige bommenwerpers van Fokker”. (April 1979).
    – 09. “Burgerluchtvaart in Nederland - Het vooroorlogs civiele register. Deel 1. Van H-NABA tot PH-AEZ”. (November 1979).
    – 10. “Fokker C-X - Onze ‘strategische verkenner’ van mei 1940”. (Februari 1980).
    – 11. “Burgerluchtvaart in Nederland - Het vooroorlogs civiele register. Deel 2. Van H-NAFA tot PH-AIZ”. (Oktober 1980).
    – 12. “Fokker G-1 - De dubbelstaarts jachtkruiser die een legende werd”. (Februari 1981).
    – 13. “Burgerluchtvaart in Nederland - Het vooroorlogs civiele register. Deel 3. Van PH-AJA tot PH-AKZ”. (Juli 1981).
    – 14. “Douglas Skymaster en DC-4 - De eerste viermotorige verkeersmachine van de na-oorlogse KLM”. (Februari 1982).

    VLIEGTUIGPARADE (bound volumes) (Hooftman)
    – ”1974/75”. 2 years in 1 volume.
    – ”1976”.
    – ”1977”.
    – ”1978”.
    – ”1979”.
    – ”1980”.
    – ”1981”.
    – ”1982”.

    Groet,
    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 7 september 2014 om 13:49

  8. #68
    rafgol Guest

    Standaard

    Hopla, wat een waslijst meteen, zo komen we ergens, straks, als ik thuis ben eens door mijn verzameling snuffelen, kijken wat ik nog mankeer. (ik ben nu op mijn werk)

    Bijzonder bedankt voor de lijst; zo iemand nog boeken en/of publicaties kan toevoegen, gooi maar op de hoop, altijd fijn om mijn verzameling te vervolledigen.

    Dankjewel Ruud.

  9. #69

    Standaard

    Goed te lezen dat een persoon als Hugo Hooftman mensen bezig houdt! Altijd goed. Mijn e-mail is andre.Ran@ziggo.nl

  10. #70
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Eén aanvulling op de lijst van Ruud: Marinevleugels, uitgegeven in 1951.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •