Pagina 3 van 10 EersteEerste 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 95

Discussie: HUGO HOOFTMAN en SCHIPHOL

  1. #21

    Standaard

    Zijn er mensen die weten in wat voor oplages zijn boeken en tijdschriften werden gedrukt? Ik ben ook al bezig met wat andere bronnen, maar dacht dat het geen kwaad kon om dit ook even in de groep te gooien. ook over zijn Indie tijd zou ik heel graag meer willen horen.

  2. #22
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard Hugo Hooftman & Schiphol

    André,

    Een van de eerste boeken is ongetwijfeld dit: Vleugels tegen tropisch blauw uit februari 1950, uitgave N.V W. ten Hoeve 's Gravenhage-Bandoeng.
    Ooit gekocht door m'n broer in '51 maar nu in mijn collectie.Als je 't kan vinden kopen! 't is een aanrader. Geen idee hoeveel er van zijn gedrukt, 't staat er niet in.

    Jacob.
    Laatst gewijzigd door Arjan; 29 april 2011 om 09:35

  3. #23
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Heel moeilijk om aan te komen, jammer genoeg.
    Ben al jaren op zoek naar dit boek.

  4. #24
    Geregistreerd
    2 juli 2008
    Locatie
    Riverton, Western Australia
    Berichten
    102

    Standaard Hooftman's boekje

    Jacob

    is het mogelijk om dit biekje te scannen en op een of andere manier aan geinteresseerde te verpreiden? Misschien in een pdf formaat?

  5. #25
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Jos,

    Het gaat om +/- 60 pagina's. 'k Heb zo'n klus nog niet eerder gedaan maar het is te proberen. Ik begrijp dat er wel belangstelling voor is.

    Jacob.

  6. #26
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grasshopper Bekijk bericht
    Jos,

    Het gaat om +/- 60 pagina's. 'k Heb zo'n klus nog niet eerder gedaan maar het is te proberen. Ik begrijp dat er wel belangstelling voor is.

    Jacob.

    (Hebberige opmerking van mij......) Joh, dat scannen is toch zo gebeurd?

  7. #27
    Geregistreerd
    2 juli 2008
    Locatie
    Riverton, Western Australia
    Berichten
    102

    Standaard

    Hang van de scanner af. Een gewone 'huishouden' scanner werkt vrij langzaam en maakt jpg images die je dan op een of andere manier in pdf moet omzetten (wel, dat is wat ik hier heb). Maar, voor zover ik weet, zijn er ook industriele scanners die in een keer een pdf versie maken. Ik zit in Australie en kan jullie hier niet mee helpen, maar misschien als de Nederland gebaseerde lezers iets samen kunnen doen? Heeft iemand een industriele scanner waar Jacob het boekje kan scannen?

  8. #28

    Standaard

    Goedenmiddag Grasshopper, zou je alstublieft van het boekje Vleugels boven tropisch blauw wat kopietjes willen maken of wat scans ? Ik zou daar heel erg mee geholpen zijn.

    Vriendelijke groeten

    Andre

  9. #29
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Ook ik sluit mij aan bij de positieve herinneringen aan de Hugo Hooftman-periode.
    Door Hugo Hooftman ben ik vanaf de uitgifte van zijn blad "Cockpit" in 1960 nog steeds luchtvaartenthousiast en bezit bijna al zijn boeken. Het enige boek wat ik nog zoek is de Indonesische uitgave van ""Vleugels tegen tropisch blauw", maar daar is bijna niet meer aan te komen. Ik ben wel in de gelukkige bezitter van de Nederlandse uitgave.
    Helaas heeft Hugo Hooftman (mijn insziens veelal onterecht) veel negatieve kritiek ontvangen van zijn collega-luchtvaartjournalisten en allerlei instanties. Dit kwam ook vaak door zijn nogal "onparlementaire" houding.In 2009 is een vrij uitgebreid artikel verschenen in het pilotentijdschrift AOPA Pilots & Planes over het leven en werk van Hugo Hooftman. Een vrij sarcastische/negatieve publicatie naar mijn mening.
    Via het Nederlands Instituut voor Militaire Historie ben ik in het bezit gekomen van het boek F-16 van Hooftman.Het boek is geschonken aan zijn vriend Dick Asjes, een bekend oorlogsvlieger.In het boek staat met pen geschreven door Hugo Hooftman:

    "Aan m'n vriend Dick, met dank voor de grote vriendschap en alle medewerking"

    getekend: Hugo Hooftman.

    Verder bezit ik ook een exemplaar van de vliegtuigencyclopedie met eigendomsstempel van Dick Asjes

    Flight- Hans Mauer-Zaandijk

  10. #30
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Mazzelaar!!
    Ik wist niet dat er van Vleugels van Tropich Blauw, een Indonesische uitgave van was.
    Laatst gewijzigd door Verbeek; 22 april 2011 om 08:03

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •