Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8 9 10
Weergegeven resultaten: 91 t/m 95 van 95

Discussie: HUGO HOOFTMAN en SCHIPHOL

  1. #91
    Geregistreerd
    6 december 2018
    Berichten
    1

    Standaard

    Ik heb al veel boeken van Hugo Hooftman gelezen. Waaronder Raketten en raketvliegtuigen en Nederland Vliegt. Schitterende boeken De link met schiphol heb ik niet zo voor de geest.

  2. #92
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Hugo Hooftman schreef regelmatig fotowedstrijden uit. De mooiste foto's werden (naar zijn visie uiteraard) geplaatst en bekroond. De anderen verdwenen in zijn archief. Ik had ook een foto ingestuurd, die niet in het tijdschrift verscheen en ik begreep dat ik die nooit meer terug zou zien.
    Jaren later werd ik gebeld door een man uit Friesland, die mij de foto aanbood. Hij had de foto gekocht op de veiling en mijn naam op de achterkant gezien. Het kiekje kwam duidelijk uit de erfenis nam Hooftman. Ik had thuis nog een afdruk, dat wel... JanJr

  3. #93
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Nog een anekdote. Ik was geëmigreerd naar Australië en nog geabonneerd op Cockpit. De verzending ging kennelijk toen nog met de 'slowboat' want meestal kreeg ik er een paar tegelijk. De post man stopten kranten en bladen niet in de bus maar gooide ze gewoon in de voortuin, ook als het regende. Dat gebeurde op een dag en niet zo zuinig ook. De bladen waar door en doornat. Het was een triest gezicht, want het natte papier viel bijna uit elkaar. Mijn lieve vrouw temperde mijn kwaadheid door ze te laten drogen en de kreukels weg te strijken. Bij zo'n vrouw loop je niet weg en we zijn dan ook 54 jaar getrouwd. JanJr.

  4. #94

    Standaard

    Goedenmiddag Allemaal, na wat lange tijd afwezig te zijn geweest op dit Forum toch maar even een inhoudelijke reactie. Ik ben de afgelopen jaren erg actief onder mijn eigen naam op het medium facebook over luchtvaart, ruimtevaart en wat niet al. Maar goed.. even terug naar mijn grote voorbeeld Hugo Hooftman. Ik ben een aantal jaren geleden begonnen met de officiele biografie samen te stellen van het fenomeen Hooftman. Belichtend de kwaliteiten en de `aandachtspunten`van de man. Ik heb diverse bezoeken gebracht aan en gesprekken gevoerd met zijn vrouw en al zijn zoons. Ik heb daarnaast al veel andere mensen gesproken die iets zinnigs over het tijdperk Hooftman hebben kunnen vertellen. daarna heb ik een manuscript samengesteld van een bepaalde omvang. een paar jaar geleden heb ik dit manuscript laten lezen door de familie ) die vond het prachtig en door wat taalkundige kenners van scripts. zoals verwachte leverde dat opbouwende kritiek op en een aantal verwijzingen en herschrijvingen. In dat proces zit ik nu een beetje. Ik heb een hele goede kennis van me bereid gevonden naast zijn drukke baan om als eindredacteur op te treden. Deze man is professionele redacteur dus we gaan er komen. echter nadat mijn gezondheid het afgelopen jaar roet in het eten gooide (ik moest een hartkatheterisatie ondergaan) ging het werk traag, trager en stokte het. Komende periode ga ik er weer mee verder en hoop meters te mogen en kunnen maken. Er staat al genoeg op papier het is alleen het vormgeven, en knopen doorhakken hoe en wat verder te doen op te pakken en verder af te ronden. De biografie komt er. Het is alleen niet te pinpointen wanneer. Ik ben ondertussen nog altijd op zoek naar goede foto's van Hooftman zelf de latere periode van zijn leven. 1980-1986. ook heb ik een hele stapel originele hooftman cockpit's dubbel. dus laat het me weten en mogelijk komen we daar wel uit. Ik hoop zo een ieder weer even wat te hebben laten weten hoe het ervoor staat.

  5. #95

    Standaard

    Hoi Andre,

    Leuk dat je even een update geplaatst hebt! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat, dankzij de boekjes over de G.1 ben ik enthousiast geraakt voor de luchtvaart uit die tijd. De nieuwe boeken over de G.1 zijn veel completer en met meer technische informatie maar halen het qua beleving niet bij de boekjes van Hooftman.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •