Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 7 8 9 10 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 95

Discussie: HUGO HOOFTMAN en SCHIPHOL

  1. #81
    rafgol Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Nog een Hooftman aanvulling:

    Landbouwvliegtuigen (1956).

    Groet,
    Ruud.
    Gaaf, heb ik vorige week nog gekocht... net op de dag dat jij ermee op't forum verscheen.

  2. #82
    Geregistreerd
    2 juli 2008
    Locatie
    Riverton, Western Australia
    Berichten
    102

    Standaard

    The Aviation megastore at Schiphol has some old Cockpit booklets by Hugo Hooftman.

  3. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jos Heyman Bekijk bericht
    The Aviation megastore at Schiphol has some old Cockpit booklets by Hugo Hooftman.
    Yep, and I know who originally owned these "Nederlandse Vliegtuig Encyclopedie" booklets before.

    Over the years he had acquired the complete set.
    You may see more "Encyclopedie" booklets,
    that is, if the LH-shop is to sell all of his collection.
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  4. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre1967 Bekijk bericht
    Goed te lezen dat een persoon als Hugo Hooftman mensen bezig houdt! Altijd goed. Mijn e-mail is andre.Ran@ziggo.nl
    Hoi André, ergens las ik dat je schrijft over Anton Burlage, dat moet zijn: Arnold Burlage.
    Grtn, Loe B.

  5. #85

    Standaard Hooftman

    Beste André, bij toeval vanmiddag stootte ik op een paar vragen van je die ik niet meer kan terugvinden in dit forum. Je was volgens mij op zoek naar een paar luchtvaartpublicisten en noemde de naam Sommer/Somberg en nog een paar. In het bestuur van de Stichting voor het Nationaal Luchtvaart Museum zie ik dat H.A. Somberg in 1959 bestuurslid is van die stichting. Hij zit daarin als vertegenwoordiger van de N.V. Koninklijke Nederlandse Vliegtuigenfabriek Fokker. In die tijd functioneerde hij als hoofd van de Afd. Publicityeit bij Fokker op Schiphol-Zuid. Je kon hem aldaar bereiken op tfn 020-731044....

  6. #86
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    539

    Standaard Hugo Hooftman

    Niet zozeer een constructieve bijdrage maar wel iets anekdotisch.
    Bij toeval ontdekte ik dit draadje. Het is niet toevallig dat, als de maand van conceptie de bevrijdingsmaand mei van 1945 is en als je dan ook nog geïnteresseerd bent vanaf je vroegste jeugd in alles wat rijdt, vaart en vliegt, dat je dan ook Hugo Hooftman tegenkomt. Dat was onontkoombaar, want hij was de enige serieuze bron van luchtvaartkennis in het Nederlandse taalgebied. Dus langjarig abonnee van Cockpit geweest en eigenaar van diverse HH luchtvaartboeken. Op een gegeven moment had ik samen met mijn medefanaat luchtvaartvriendje een vraag waarvan wij het antwoord nergens konden vinden (het pre-goegeltijdperk). Het telefoonnummer van Hugo opgezocht en de vraag gesteld. Hij was in eerste instantie wat wantrouwend, maar toen hij merkte dat we serieus waren, gaf hij vriendelijk het antwoord: de Amerikaanse naam van de Dakota is Skytrain.

    Op het gevaar af dat ik met pek en veren besmeurd dit pand gelijk weer moet verlaten, heb ik toch ook iets minder positiefs, nl. zijn schrijfstijl. Ik vond het nogal houterig en hij verviel regelmatig in herhalingen. Maar zijn gedrevenheid en produktie waren zo hoog, dat je dat voor lief nam.

    Benieuwd naar de bio en zal hem ook zeker kopen.
    Laatst gewijzigd door Breeze; 25 augustus 2015 om 13:28

  7. #87
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Van het Hooftman boekje "Vleugels van Nederland" mis ik de losse omslag.Wie kan me aan een scan hiervan helpen die ik kan printen.

  8. #88
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Heb ik.
    Zal van de week een scan voor je maken.

    Groet
    Cor
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  9. #89
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Super Cor, ben je zeer erkentelijk!!

  10. #90

    Standaard

    Hoever zou Andre zijn met dit project? Ik las net een verenigde vleugels waarin hij een stukje schreef over Hooftman en moest toen denken aan de topics over Hooftman op dit forum.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •