Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28

Discussie: Onbekend Wrak - Mei 1940

  1. #21

    Standaard

    en als ik naar de achtergrond kijk , zou ik zeggen dat het de boompjes van een boomkwekerij zijn. misschien dat dit helpt.....

  2. #22
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Heb de foto nog eens bestudeerd en het is absoluut geen Curtiss, getuige de benzinetank (en de vorm daarvan). Juist achter de benzinetank is het toestel in tweeen gebroken, dat wel. Op de grond zien we de motor liggen. Het toestel ligt dus met de motor naar rechts.



    Uit het boek Battle for France then and now ben ik niet veel wijzer geworden. Ben wel onder de indruk van de flinke verliezen die de Fransen leden, vooral boven Belgie. Denk dus dat de kans behoorlijk groot is dat deze foto niet in Nederland gemaakt is...

  3. #23
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Belgie zou kunnen? Alleen het huis, (het dak, dakkapel en dakgoot) doet wel echt typisch Nederlands aan en niet Belgisch.

    (Blijft trouwens wel een "grap", frustratie dat dit huis en plekje er gewoon nog is waarschijnlijk en er dagelijk div. mensen langs komen, zich van geen kwaad bewust zijn, en wij hier met een foto van die locatie zitten die we zoeken....)
    Laatst gewijzigd door Vin1; 1 november 2010 om 09:00

  4. #24
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Zo zijn er heel veel locaties waar zich kleine drama's hebben plaatsgevonden tijdens WO.2.

    Wat me nu trouwens pas opvalt: er lijkt een behoorlijk hoge mast, of antenne op de achtergrond te staan. Ter hoogte van de letter "B" van benzinetank die ik er gisteren overheen heb gezet.

  5. #25
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Er lijkt inderdaad wat te staan. Maar wat?
    En ja, zo zijn er inderdaad vele fotolocaties die niet opgelost kunnen worden waar het een en ander plaats gevonden heeft (wat op de foto te zien is)....
    Dat maakt het ook wel weer extra spannend.

  6. #26

    Standaard

    Toevallig kwam ik dit draadje weer tegen, zou het mogelijk zijn om nu 7 jaar later alsnog een sluitend bewijs te kunnen vinden?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #27
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Zit de denken aan een Franse kist. (Nog) geen idee welke.

  8. #28
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik ga even irritant doen: is het geen Boulton Paul Defiant?

    Daan

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •