Pagina 1 van 5 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42

Discussie: Siebel Si204

  1. #1
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard Siebel Si204

    Al meer dan 30 jaar doe ik onderzoek naar het Duitse vliegtuig Siebel Si204, inclusief de na de oorlog in licentie gebouwde France NC701/702 en Tjechische Aero C3/103 modellen, en hoop uiteindelijk dat dit alles zal resulteren in de publikatie van een boek waarin de geschiedenis wordt beschreven van alle gebouwde toestellen.
    Gedurende de vele jaren van mijn onderzoek ben ik er in geslaagd om de geschiedenis te achterhalen van vele honderden toestellen, heb ik de hand weten te leggen op originele handboeken, honderden foto's, fabriekstekeningen, pilot logbooks, etc., maar in al die jaren ben ik er nog niet in geslaagd om een tastbaar onderdeel van de Siebel te bemachtigen. Ik ben dan ook naarstig op zoek naar originele Siebel onderdelen zoals cockpit instrumenten, stuurkolom, pilotenstoel, maakt niet uit. Ook eventuele onderdelen van de Argus As411 motor zijn meer dan welkom.
    Graag hoor ik van u als u denkt mij te kunnen helpen met bovenstaand verzoek, of indien u iemand weet die mij hierbij zou kunnen helpen. Ook aanvullende informatie m.b.t. de historie van de Nederlandse PH-NLL, of andere Siebel Si204's, is zeer welkom.

    M.vr.gr.

    Jan
    Laatst gewijzigd door si204; 31 oktober 2010 om 22:02

  2. #2
    Geregistreerd
    20 juni 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    244

    Standaard

    Op NLRmuseum.nl vindt je nieuwsbrieven in het menu links.
    Het is even bladeren, maar daar is interessante info te vinden over de PH-NLL.

  3. #3
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Mindert, dank voor de info. Ik ben op de hoogte van de nieuwsbrieven. Zeer interessant leesvoer, maar geeft helaas geen duidelijk beeld over zowel de historie van voor de PH-NLL periode en het laatste jaar tot aan de definitieve sloop.

    M.vr.gr.

    Jan
    Laatst gewijzigd door si204; 4 november 2010 om 21:27

  4. #4

    Standaard

    Helaas en beetje duur en risicovol om te versturen ivm radiation, maar hier staat een instrumenten paneel van een Siebel te koop: WW2 German Main Instrument Panel (Blind Flying) Si-204 - eBay (item 370473723188 end time Feb-08-11 09:41:08 PST)

    Chris

  5. #5
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Chris, hartelijk dank voor je reaktie. Ja, ik was deze advertentie twee weken geleden ook al tegen gekomen op Ebay. Nu blijkbaar weer opnieuw aangeboden met nog steeds het zelfde prijskaartje. Wel een verdomd mooi en origineel instrumentenpaneel.

  6. #6

    Standaard

    Hoi Jan,

    Inderdaad een zeldzaam mooi paneel! Zo kom je ze niet veel tegen en van een Siebel al nooit. Hangt alleen behoorlijk prijskaartje aan ( 5200 euries) maar je kan ook een prijs voorstel doen. Grootste probleem is dat de kans groot is dat er radium verf gebruikt is, dat is radio actief matriaal en dat mogen wij dus niet in ons bezit hebben. Vorig jaar zijn er bij iemand in A'dam iets van 500 instrumenten in beslag genomen om die reden.
    In Frankrijk staat nog een models van een 204 te koop, zie: http://www.comptoir-aviation.com/english/ onderaan staan foto's van het model.

    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 29 januari 2011 om 10:30

  7. #7
    Geregistreerd
    20 juni 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    244

    Standaard

    Bij het NLR museum zijn logboeken van de Si-204 toegevoegd op hun site.
    Check de laatste nieuwsbrief maar eens.

  8. #8
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Mindert, dank voor de tip. Deze laatste update van de PH-NLL was me even ontschoten.

    Mathieu, mooi model maar daar hangt dan ook wel een fraai prijskaartje aan van Euros 700,-. . Vraag is natuurlijk ook of het model echt origineel is. Ik heb helaas een dergelijk houten model nooit eerder gezien, dus heb geen vergelijkings materiaal. En werden destijds dergelijke 'factory models' eigenlijk wel van hout gemaakt?

  9. #9
    Geregistreerd
    20 juni 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    244

    Standaard

    Ik heb nog wat plaatjes van de PH-NLL.







    Laatst gewijzigd door Arjan; 2 februari 2011 om 13:41

  10. #10
    Geregistreerd
    20 juni 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    244

    Standaard





    Laatst gewijzigd door Arjan; 2 februari 2011 om 13:41

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •