Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 42

Discussie: Siebel Si204

  1. #31
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard


  2. #32

    Standaard

    Ik heb ooit stukken van de volgende crash overgenomen zie url: Siebel "SI-204" in Austria | - Aero Part Identify Board -
    Hiervan heb ik nog iets liggen wat eventueel weg mag.

  3. #33
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Amonhorus. Dan heb je mogelijk ook onderstaande reaktie gelezen op die website
    Posted: 16.09.2010, 22:55
    Visited the crash site last week. Apparently the bodies of the five men crew have been recovered in 1944 right after the crash. Plane itself is in thousand of small pieces accept for some sections of the wings. Everything is smashed to bits and no use of any museum. Would be nice though if they will put up some kind of memorial near to the crashsite.
    I have been in contact with a local historian and hopefully the local council can be pursuaded to release some money for such a memorial in the near future.

  4. #34

    Standaard onderdelen Si 204

    Dit zijn de delen die ik een paar jaar geleden uit Oostenrijk heb laten komen. Een richtingsroer en een contragewicht.
    Laatst gewijzigd door Amonhorus; 25 augustus 2011 om 09:14 Reden: foto´s vergeten

  5. #35
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Kijk even op Vervolg/aanvuling Onze Civiele Luchtvloot
    Vliegwereld Jaargangang 13 - No. 6 - 15 Maart 1947
    Pagina 3, even iets naar beneden scrollen en daar is die dan, een fototje van de PH-NLL

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door si204 Bekijk bericht
    maar in al die jaren ben ik er nog niet in geslaagd om een tastbaar onderdeel van de Siebel te bemachtigen. Ik ben dan ook naarstig op zoek naar originele Siebel onderdelen zoals cockpit instrumenten, stuurkolom, pilotenstoel, maakt niet uit.
    Hoi Jan,

    Kwam vandaag een website tegen van een paar Duitsres die een kast hebben gemaakt met een deur van een Siebel, zie onderstaande foto. Ziet er prachtig uit moet ik zeggen!

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #37
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Matheu, ja, ik ken die club. Zij wisten eerst niet wat voor onderdeel zij in huis hadden, maar ik zag
    natuurlijk direct dat het om een Si204 deur ging. Nog geprobeerd om het onderdeel van ze
    over te nemen maar daar hadden zij geen oren naar. Wel interessant om te zien hoe zij
    deze kast uiteindelijk hebben gemaakt. Fraai stukje handwerk. Geschatte arbeidsuren: 500-600.

  8. #38
    Geregistreerd
    23 februari 2014
    Locatie
    België
    Berichten
    12

    Standaard

    Ik ben tweemaal op dat wrak geweest. Achteraf zelfs de begraafplaatsen bezocht van de bemanning. Heb ook de broer van de piloot kunnen traceren!!!

  9. #39
    Geregistreerd
    23 februari 2014
    Locatie
    België
    Berichten
    12

    Standaard

    Jan,

    je kan altijd de stukken eens komen bekijken alsook het dossier dat ik over deze crash heb opgesteld....

  10. #40

    Standaard Vliegend Museum Seppe

    Heren,

    In het Vliegend Museum Seppe zijn onderdelen van een Siebel 204 te zien. In ieder geval een richtingroer. Ik denk afkomstig van de PH-NLL die lang geleden op Hilversum gesloopt is.

    Gerben Tornij

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •