Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Afgeschoten Do-17: locatie?

  1. #1
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard Afgeschoten Do-17: locatie?

    Zie: Foto abgesch Flieger Flugzeug Bomber Aircraft Luftwaffe - eBay (item 260680090828 end time Oct-31-10 11:42:07 PDT)

    De advertentie is inmiddels verlopen, maar op het forum "twelve o clock high" vragen leden zich af of deze foto in Nederland gemaakt zou kunnen zijn. Heeft iemand ideeen?

  2. #2
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Uitgaande vaan de omgeving zou het Nederland kunnen zijn, maar de petten van de wachters doen eerder aan Frankrijk denken, Noor Frankrijk zou ik op gokken.
    Groeten Stef

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Bedankt voor je reactie Stef.
    Interessant, het uniform deed me juist aan Nederlanders denken. Het soort kepi, hoge laarsen, maar vooral de rangtekens (sergeant?) op de mouwen deed me denken aan Marechaussee.

  4. #4
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stef Bekijk bericht
    Uitgaande vaan de omgeving zou het Nederland kunnen zijn, maar de petten van de wachters doen eerder aan Frankrijk denken, Noor Frankrijk zou ik op gokken.
    Groeten Stef
    Niet dat ik er veel verstand van heb, maar dit was ook mijn eerste gedachte. Verder doen de huizen me ook wat Frans aan voor zo ver ik het kan zien? (Lastig te zien)

  5. #5

    Standaard

    Hoi,

    Voordat hij verdwijnt van ebay plaats ik de foto ook maar even. Lijkt inderdaad wel op Nederlandse uniformen, ook het water lijkt Nederlands ( Amsterdam-rijn kanaal?).
    Valt er niets te halen uit de resten van de registratie?

    Groet,

    Mathieu.

    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 16:15

  6. #6
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    ?K+E4 of ?K+F4?

  7. #7
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Ik zie strekdammen op de foto dus lijkt mij A'dam-Rijnkanaal onwaarschijnlijk.

    M.vr.gr.

    Jan

  8. #8

    Standaard

    Hoi Jan,

    Dank voor die bijdrage! Die had ik nog niet gezien, zelf twijfelde ik aan het A-R kanaal aangezien de huizen aan de overkant lager lijken te staan dan het water. Lijkt mij wel vrij zeker dat de foto in Nederland genomen is.

    Groet,

    Mathieu.

  9. #9

    Standaard

    Kijk even op mijn webstek: www.bhummel.dds.nl. Daar staat een lijst met Duitse verliezen op. Niet helemaal de laatste versie, maar er staan wel een aantal locaties van neergeschoten Do-17's op.

  10. #10

    Standaard

    Hoi,

    Zou in de buurt van Druten kunnen zijn of in de buurt van Gorichem, deze plaatsen liggen dicht bij een rivier en in beide plaatsen zou in mei 40 een Do 17 neergestort zijn.

    Groet,

    Mathieu.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •