Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: Afgeschoten Do-17: locatie?

  1. #11
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Gorinchem was mij ook opgevallen als mogelijke locatie.

  2. #12

    Standaard

    Hoi Edwin,

    De vraag over de locatie op het fantastische Grebbeberg forum geplaatst: Discussiegroep - De Slag om de Grebbeberg en Betuwestelling in mei 1940

    In de eerste reactie wordt de suggestie Limburg gedaan, zeker niet uit te sluiten.
    Maar nu de vraag, werden de Marechaussee leden krijgsgevangen gemaakt of werden ze na de capatulatie ingezet door de Duitsers voor orde handhaving?

    Groet,

    Mathieu.

  3. #13
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Mooi werk!

  4. #14

    Standaard

    Hoi,

    Net een mailtje gestuurd naar het marechaussee museum voor meer info over de marechaussee na mei 1940. Benieuwd of het iets opleverd.

    Groet,

    Mathieu.

  5. #15

    Standaard

    Hoi,

    Volgens een ander forum gaat het om: On Sept. 26, 1940: "Stabsstaffel KG3 Dornier Do17Z-3 (2591). Lost bearings on return from sortie and abandoned near Maastricht. BM Fw Walter Siegmund baled out and slightly injured left knee on landing - admitted to hospital in Antwerp, rest of crew all believed baled out unhurt. Aircraft 5K+FA 100% write-off."
    Nu de moet het toch mogelijk zijn de locatie te vinden.

    Groet,

    Mathieu.

  6. #16

    Standaard

    Ik heb eens enorm goed zitten kijken naar de foto.
    Maar in de buurt van Gorinchem,lijkt mij sterk.
    Woon daar zelf in de buurt,en zoals ik het water ziet lijkt mij dit eerder een gegraven kanaal,immers de rivier die hier loop,Merwede en overlopend in Waal,zijn echt een heel stuk breder.
    Ook de uitstekende schoorsteen kan ik niet plaatsen,zijn er niet zoveel hier in de buurt,(ook niet in oorlogstijd)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •