Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: identificatie toestel?

  1. #1

    Standaard identificatie toestel?

    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 15:57

  2. #2

    Standaard

    Dit is de Stearman Hammond PH-APY.
    Zie mijn Tweede Register op Luchtvaartgeschiedenis Nederland
    Herman Dekker

  3. #3

    Standaard

    Dit toestel werd aangeschaft om de KLM piloten vertrouwd te maken met het neuswiel,

    Groeten,
    Jan

  4. #4

    Standaard

    Hoi,

    Aviodrome heeft een paar jaar geleden 3 stuks gekocht in Amerika, wat ik begreep willen ze er een vliegend maken en een statisch restoreren.

    Groet,

    Mathieu

  5. #5
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    De omschrijving "Luftwaffe Beuteflugzeug" slaat dus helemaal nergens op. De KLM heeft het toestel een jaar voor de oorlog aan de RAF verkocht die het ook gebruikte om piloten op te leiden op neuswiel kisten. Tot februari 1942 is het gebruikt.

    Groet, Stef

  6. #6

    Standaard

    Of het toestel een Deutsche Beuteflugzeug is, is een kwestie van jouw eigen stricte interpretatie.

    Als je bedoelt dat dit niet een toestel is dat met Duitse kentekens heeft gevlogen, dan heb je gelijk.

    Maar het blijft een toestel dat door de Duitsers is buitgemaakt !

    Het blijft moeilijk om het begrip Duitse Beuteflugzeuge duidelijk te definieren.

    Voor mij betekent dit ieder toestel dat is buitgemaakt en op een of andere manier door de Duitsers is gebruikt. Dat kan zijn "static display" of als decoy met Duitse markeringen of natuurlijk met Duitse markeringen.

    Groeten,
    Jan

  7. #7
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard Identieficatie toestel

    Jan, ik snap wat je bedoeld, maar bij deze foto klopt dat toch niet. Het is een foto van De Stearman Hammond met Nederlandse registratie. Het toestel is in mei 1939 aan de RAF verkocht en in Engeland gebruikt voor opleiding tot begin 1942. Dan kun je toch niet spreken van "beuteflugzeug". Dit toestel is nooit in Duitsland geweest. Ik denk eerder dat de verkoper van de foto gedacht heeft zo meer belangstelling te krijgen of zo, maar volgens mij klopt er geen hout van.

    Overigens ook bedankt voor alle bijzondere foto's die u ons de laatste tijd heeft laten zien.

    Groeten, Stef

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •