Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: Wie is deze vlieger?

  1. #11
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Echt gaaf Michel ! , van mij mag je hier wel mee doorgaan
    Na jaren lang deze foto's in zwart/wit te hebben gezien Is het een verademing om deze foto's nu in kleur te zien , Super

  2. #12

    Standaard

    Dank je Jan. Het lijkt inderdaad apart om een zwart/wit foto eens kleur te geven.
    Maar het is moeilijk om het realistisch te laten lijken; elke kleur heeft zo ook weer zijn nuances door schaduw, kijkhoek, afstand, lens effecten etc.
    Onderstaand voorbeeld geeft ook aan dat het niet zo makkelijk is om de kleuren juist en realistisch te krijgen. Maar goed, er zit tenminste weer een beetje kleur in

  3. #13
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Dit is een groot compliment waard! wat een prachtig resultaat! Ik kijk uit naar nog meer van zulke bewerkte foto's! Doe ook maar een C.5 zou ik zeggen!

  4. #14
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik dacht net; Toch nog even kijken of er wat veranderd is vanavond en zie zojuist deze ingekleurde foto's. Absoluut verbijsterend. Schitterend gedaan en zeer overtuigend.
    Zeker iets om vaker te doen. Ook zeer benieuwd hoe je dit doet en hoeveel werk er in gaat zitten.
    In vergelijking met oude ingekleurde foto's is dit waanzinnig veel mooier,

    bedankt.

  5. #15
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    dit is wel gaaf zeg. goed werk wat je doet! kan je ook een douglas DB 8A-3N doen? (of die foto dat alle toestellen te zien zijn op soesterberg, als je houd van veel werk hahaha)
    Gr,
    Sander

  6. #16
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    't Is werkelijk verbluffend! Ik heb mijn zoon vorig jaar eens gevraagd iets dergelijks te proberen met Photoshop maar het resultaat viel tegen. Ik ben ook héél benieuwd naar deze techniek. Chapeau voor u!

  7. #17
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Mooi hé?
    Kleuren ook historisch correct?

  8. #18

    Standaard

    Dank voor de complimenten allen.
    Hier een link naar een tutorial over de 'basics' van het inkleuren van zwart wit foto's. Een beetje photoshop kennis nodig, maar het is niet zo heel moeilijk.

    Colorizing Black and White Photos | Photoshop Tutorials

    Als ik weer nieuwe 'ingekleurden' heb, zal ik er een nieuwe topic voor aanmaken.

    Groet,
    Michel

  9. #19
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Echt schitterend

  10. #20
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amonhorus Bekijk bericht
    Hoi, deze foto heb ik al een tijdje in mijn archief, weet iemand wie deze vlieger is, zijn handtekening staat er op alleen ik kan het niet ontcijferen.
    Groet-jullie, martin

    Gelet op de datering 1 juni 1927 moet het Koene Dirk Parmentier van de LVA vliegklas 1926 zijn.
    Hierbij een foto van hem tijdens de opleiding in 1926 (rechts op de foto) en een aantal jaren later als KLM gezagvoerder

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •