Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Meest waardeloze nederlandse vliegtuig boek

  1. #1
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard Meest waardeloze nederlandse vliegtuig boek

    Vliegtuig gek zijn kan best wel een beetje prettig gestoord zijn. Echter het gevolg ervan is dat als familie en kennissen hier achter komen je opschepen met allerlei vliegtuig boeken die totaal waardeloos ( heb het hier niet over valuta ) zijn.

    Probleem , boeken weggooien of verbranden vindt ik als boek liefhebber te ver gaan.

    Mijn vraag is welk boek zou jij graag door de schredder halen ?

    Mijn eerste keus :

    F16 - Hugo Hooftman : wat een klote boek

  2. #2
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Even een paar posts verwijderd die niet op dit forum thuis horen.
    Goed om te zien dat dit punt in elk geval onderling op een volwassen manier opgelost is en dat excuses zijn gemaakt.

    Voor de duidelijkheid, het gaat dus om luchtvaartboeken.

  3. #3

    Standaard

    Wat is een slecht boek.....

    Feit is wel dat een hoop Nederlandse boeken dezelfde verhalen (waar of niet waar) eindeloos herhalen, en dan heb ik het over de boeken uit de periode 1970-1985, een uitzondering daargelaten. Toen ik net met de hobby begon, was de enige mogelijkheid om vliegtuigboeken te lezen, deze bij de bieb te lenen. Thijst Postma, Hugo Hoofdman en nog een paar anderen dan had je het wel gehad.

    Maar goed, dit onderwerp is zo persoonlijk dat het mooiste boek voor de een, de juiste dikte heeft om een scheve tafel weer waterpas te krijgen voor de ander. Dit geldt niet alleen voor Nederlandse boeken want internationaal kunnen ze er ook wat van. Ik heb meters boeken thuis staan maar veel foto's etc. staan in evenzoveel boeken. Ik begrijp dat het veel research kost om een boek te schrijven (vandaar dat ik er zelf niet aan begin) maar om klakkenloos een samenvatting van bestaande boeken te maken (kijk vaak maar achterin naar de bronvermelding) dat is niet helemaal de bedoeling. De situatie is wel verbeterd de laatste jaren en er komen steeds betere boeken uit, vooral over de Nederlandse luchtvaart. Ben ook zeer benieuwd naar het boek over de G-1/

    Cees

  4. #4
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Ik ben ook opgegroeid in de periode 1975 - 1985 en alleen de boeken in de bieb was waar je jouw informatie weg kon halen. Echt bedroefend. Ik weet nog goed dat ik vaak naar Hilversum fietste om daar bij een luchtvaartboekhandel te gaan neuzen.

    Heb destijds zelfs een 2 japanse boeken ( geschreven in het Japans ) gekocht van de F16 en de A10 alleen vanwege de zeer goed afgedrukte foto's

  5. #5
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het G-1 boek wordt een knaller, Cees :-)
    Eindelijk een boek over Fokkers mooiste wat geen omgevallen boekenkast is die van dezelfde, vaak foute, bronnen gebruik maakt. 100% research van histerische bronnen, met heel veel nieuwe inzichten!

  6. #6
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard g1

    Wanneer kwam het boek ook nog weer uit? (Edwin, heb je trouwens 2 pm's gestuurd)

  7. #7
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Wie kan mij informeren over het verschijnen van een boek over de G1?
    Tot nu toe zijn de beste boeken over de Fokker G1 de 1e en de 2e druk van Hugo Hooftman's vliegtuig encyclopedie.

    flight

  8. #8
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Geduld, eerwaarde, geduld....
    Er wordt hard gewerkt, achter de schermen. Na zeven jaar schrijven gaan we nu niet overhaasten!

  9. #9
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Geduld, eerwaarde, geduld....
    Er wordt hard gewerkt, achter de schermen. Na zeven jaar schrijven gaan we nu niet overhaasten!
    Volgens mij klopt dit van geen kant, heren, we/ze hebben het hier wel over "Meest waardeloze nederlandse vliegtuig boek".
    This maar dat u het nog weet

  10. #10
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    beste vriend Pim Pouw dus weinig geleerd ! bedroevend is zeker beter

    verbeter het maar gauw !



    Bovendien ben ik een junior member van +77 dus ik weet het zeker !
    Laatst gewijzigd door willem farman (R.I.P.); 25 april 2011 om 00:36

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •