Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: d-21 op ebay , roundels?

  1. #21
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dit gebouw heb ik niet kunnen ontdekken op de foto's van het bewuste plein...

  2. #22
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    99

    Standaard

    Hierbij een scan uit het boek Fokker D.21 - Fokkers laatste eenmotorige jager. Dit boek is uitgegeven door uitgeverij Lanasta en de auteur is Peter de Jong.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaasjager Bekijk bericht
    Dit gebouw heb ik niet kunnen ontdekken op de foto's van het bewuste plein...
    Ik ook niet, maar ik heb maar een paar foto's gezien van het plein dus het kan zijn dat het gebouw er wel is. Kan natuurlijk ook zo zijn dat het gebouw weg is. Wat ik opvallend vind is dat zowel op de Fokker als op het onbekende toestel op een zelfde manier een omschrijving aan de propellernaaf opgehangen is.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #24
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.311

    Standaard

    Deze serie is een aantal jaren geleden al eens op eBay geweest. Jan van den Heuvel heeft er toen één of meerdere verworven. Ik herinner me dat we daarover nog gecorrespondeerd hebben. Het precieze ben ik vergeten maar het toestel was als franse Beute tentoongesteld.

    Ruud.

    Aanvulling. Had niet op de datum gelet van eerste plaatsing en dus niet gezien dat het een oud topic was.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 27 juni 2013 om 22:27 Reden: Aanvulling

  5. #25
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.311

    Standaard

    Hallo Mathieu.

    Het toestel waar je om vroeg is een Junkers W-34.

    Ruud.

  6. #26
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Ik ook niet, maar ik heb maar een paar foto's gezien van het plein dus het kan zijn dat het gebouw er wel is. Kan natuurlijk ook zo zijn dat het gebouw weg is. Wat ik opvallend vind is dat zowel op de Fokker als op het onbekende toestel op een zelfde manier een omschrijving aan de propellernaaf opgehangen is.

    Groet,

    Mathieu.
    Aan die mogelijkheid heb ik ook gedacht, of aan een verbouwd gebouw. Die omschrijving viel mij inderdaad ook al op, vandaar dat ik ook al het plein heb bekeken via Google.

  7. #27

    Standaard

    Dus deze W34 werd ook als 'Frans' toestel tentoongesteld? Merkwaardig.

  8. #28
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.311

    Standaard

    Hallo Fogg.

    Die W34 werd niet als een "Beute" tentoongesteld. Het is best mogelijk dat dezelfde Propagandakompanie verantwoordelijk was voor de wijze waarop het verklarende kaartje was bevestigd maar dat is nooit te bewijzen en zeker niet dat het dezelfde plaats was als de D-21.
    Vergeet niet dat er in ettelijke plaatsen vliegtuigen tentoongesteld werden in Duitsland soms zelfs meer dan één, Beute of gewoon Luftwaffe. Soms ten bate van inzamelingsacties maar ook gewoon voor propagandadoeleinden.
    Momenteel is er een foto met een Hurricane, in Engelse kleuren, in Leipzig tentoongesteld op eBay. Zelfs met een herdenkingsstempel ter gelegenheid van deze gebeurtenis, een Wehrmachtsausstellung.

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 3 juli 2013 om 00:14 Reden: correctie.

  9. #29
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.311

    Standaard

    Hallo Fogg.

    Toch maar even die Hurricane opgezocht en hier geplaatst. Die zal later de weg richting Rechlin wel zijn ingeslagen. Er is al gerommeld met de roundel op de romp want die lijkt verdwenen.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 3 juli 2013 om 00:12 Reden: correctie.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •