Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Welke luchtvaart gerelateerde hobbies?

  1. #1

    Standaard Welke luchtvaart gerelateerde hobbies?

    Welke luchtvaart gerelateerde hobbies hebben jullie?

    Voor mij zijn dat:
    Het lezen over en volgen van 'vintage' luchtvaart.
    Radiografische modellen vliegen en bouwen
    Het verzamelen van oude luchtvaart boeken (niet heel fanatiek, maar toch...)

  2. #2
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Ik verzamel Nederlandse vliegtuigen uit de Meidagen, heb eerst 1/72 verzameld, ben nu bezig met 1/48 schaal. Maar ook scratchbuild Fokker watervliegtuigen 1/35. Mijn favourite vliegtuigen zijn de Fokker T8w, G1, C11w.

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik ben vooral bezig met mijn Fokker C.5 boek, is nu in de laatste fase aanbeland. Fouten corrigeren - a hell of a job!

    Ben daarnaast verzamelaar van luchtvaartboeken en foto's (periode NL voor 1945 is de hoofdmoot)
    Modelbouwer en secretaris van de stichting Fokker G-1.

  4. #4

    Standaard

    Zie je dat ook een onderwerp als "De Bar" geschikt is om de leden van dit forum iets dichter bij elkaar te laten komen !

    Voor wat mij betreft, wel ik ben 64 jaar en heb vele hobby's gehad.

    Om een paar te noemen, suikerzakjes sparen, lucifermerken sparen, postzegels sparen (ik heb daar nog steeds een grote verzameling van, vooral postzegels uit en over de tweede wereldoorlog, met een behoorlijk aantal zeldzame stukken, dus een achterdeurtje bij de hand voor financiele problemen, maar in deze financieel moeilijke tijd is de waarde van dingen moeilijk in te schatten).

    Natuurlijk (anders zat ik niet op dit forum) de luchtvaartgeschiedenis.

    Mijn laatste passie is het verzamelen en natuurlijk bekijken van dvd-series.

    Ik denk niet dat ik gedurende de tijd die mij nog rest alles zal kunnen bekijken !!

    Omdat het verzamelen van boeken te veel opslagruimte innam, ben ik overgestapt op het verzamelen van originele foto's (veel minder opslagruimte).

    Ik heb inmiddels een behoorlijk grote verzameling van ongepubliceerde Beuteflugzeug foto's en ook zeer vele van andere oorlogvoerende landen.

    Dit heeft voor ons als Nederlanders het voordeel dat Tom Willis, de internationaal erkende expert op het gebied van Beuteflugzeuge, zich bereid heeft verklaard al zijn foto's van buitgemaakte Nederlandse toestellen beshikbaar te stellen voor Nederlandse publikaties omdat hij belang heeft bij de beschikbaarheid van mijn foto's voor zijn geplande boek over Beuteflugzeuge.

    Ik vergat nog te vertellen dat ik ook vele modellen heb gebouwd van vliegtuigen en tanks. Maar zij nemen te veel ruimte in en zijn bovendien stofnesten.

    Groeten,
    Jan

  5. #5

    Standaard

    Ik hou me voornamelijk bezig met het restaureren en vliegen van oude zweefvliegtuigen. Het lekkere ouderwetse werk met hout en linnen.
    Daarnaast liggen er op zolder nog vele bouwdozen te wachten totdat ik die hobby weer eens afstof en oppak.

    Groeten,
    (andere) Jan

  6. #6

    Standaard

    Eigenlijk is de luchtvaart voor mij voornamelijk van belang als fotografisch object/onderwerp. Ik fotografeer dus vliegtuigen (maar geen registraties, die zijn totaal niet van belang voor me), en schrijf op het moment een boek over de vliegramp op Tenerife in 1977.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •