Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Koolhoven FK-57

  1. #1
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard Koolhoven FK-57

    Hallo, ik zoek een tekening en foto's van de Koolhoven FK-57, met registratienummer 978, de vroegere PH-KOK die in de meidagen vernietigd is, wat voor kleur had de militaire 978? Ik heb alleen 2 foto's van de zijkant.

    bij voorbaat bedankt

    Henry

  2. #2
    Geregistreerd
    20 juni 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    244

    Standaard

    Kan je hier wat mee Henry?



    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 18:49

  3. #3
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    He Mindert, deze 2 foto's had ik dus, maar toch bedankt voor je reactie, weet jij misschien wat voor kleur dit toestel had? gr Henry

  4. #4
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard FK.57

    Henry,
    Hierbij 2 andere foto's van de FK.57. Met militaire registratie heb ik nooit gezien, maar misschien heb je hier wat aan.
    Op Ebay word er een houten model van de FK.57 aangeboden.
    Of de kleur groen van de romp klopt weet ik niet, maar verder klopt het volgens mij aardig.
    Ik heb ook nog een foto met een vooraanzicht waarop de meeuwvleugel goed te zien is, maar die moet ik nog scannen.
    Groeten, Stef





    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 18:50

  5. #5
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Hallo Stef, bedankt, ik wil proberen een scratchbuild toestel er van te maken 1/48 met driehoeken en 978 registratie. De motoren zijn van De Havilland, Dus 1/48 motoren van een Tiger moth zou kunnen, met bijgewerkte D21 wielen. De kleur houd ik dan op hetzelfde als de CV-CX. Gr Henry

  6. #6
    Geregistreerd
    20 juni 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    244

    Standaard

    Henry

    De kleur van dit toestel was zeegrijs.
    Jammer dat het zo moeilijk is om foto`s van deze kist te vinden.

  7. #7
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard FK.57

    Henry,Ik heb de foto van het vooraanzicht van de FK.57 gescand en bijgesloten. Tevens een detailopname van motoropstelling en het landingsgestel. Daar kun je ook op zien dat er op de rechterpoot een klein generatortje is aangebracht. Dat heb ik op die plaats nooit eerder gezien.In het boek van Dik Top over Koolhovens vliegtuigproductie staat een foto waarbij de staart omhoog is gebracht. Dan valt goed op de de vleugels na de knik volledig horizontaal zijn aangebracht. Als je die foto niet hebt wil ik hem wel voor je scannen.Groeten Stef.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)    
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 21 april 2020 om 14:29

  8. #8
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Hallo Stef, ik ben je zeer dankbaar voor deze 2 foto's, natuurlijk is alles welkom. Wat mij ook opvalt is dat de vleugels en gedeeltelijk de motoren en de wielen aluminiumkleur zijn. Als het toestel verder zeegrijs is zoals Mindert zegt dan ben ik nu heel wat wijzer geworden. Koolhoven had bij meerdere toestellen een knik in de vleugels gemaakt om het zo maar uit te drukken. Groet Henry

  9. #9
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard FK.57

    Henry,

    De laatste 2 foto's zijn volgens mij gemaakt toen het toestel nog niet afgeleverd was. Het is daarna groen gespoten met zilveren vleugels en staartvlakken. (Zie de eerdere foto's met registratie).
    De staartvlakken stonden vol met een beschrijving van type en gewichten. Daar kan ik ook nog een scan van plaatsen, maar als het hele toestel grijs geschilderd is toen het geïnterneerd is weet ik niet wat ze hebben laten staan.
    Succes met het bouwen. Ik heb foto's gezien van je andere scratchbuilt Fokkers, dus ik heb er wel vertrouwen in, al lijkt het me best een berenklus.
    Groeten Stef.

  10. #10
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Henry,Hierbij de laatste scans waar ik je mee kan helpen.2 zijn er uit het boek van Dick Top en 1 uit het boek van Theo Wesselink/Thijs Postma. Het staartdetail is een nieuwe scan van eerdere foto die ikzelf heb.Groeten, Stef
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)        
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 21 april 2020 om 14:32

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •