Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26

Discussie: Koolhoven FK-57

  1. #21
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard 978

    Als je het goed leest zie je 'what if', Wat als het de 978 zou zijn geworden zou het er dan zo uitgezien hebben. Zwarte registratie op een grijs vliegtuig zoals het toen de voorschriften waren en achter de oranje driehoeken zoals de DH-90 (962) en de Fokkers F7-F8.( witte registratie)

    Je ziet ook bouwdozen van o.a de D.XXIII met Nederlandse vlag in gevecht met Japanners, hetzelfde idee.

    Misschien dat ik er weer gewoon een PH-KOK van maak als het absoluut zeker is dat het als burgertoestel vernietigd is.

    Henry

  2. #22

    Standaard

    Volgens Firts Gerdessen had de ML geen belangstelling voor de FK-57 en als dat wel zo zijn geweest, dan had deze een registratie gedragen in de serie vanaf 1001. Deze pseudoregistratie was voor Koolhoven gereserveerd.

    Jan

  3. #23
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Hallo Jan, ik twijfel nu ook om het model een PH-KOK registratie te geven te geven. Het word al onwaarschijnlijker dat het een 978 was.

    mvg Henry

  4. #24
    Geregistreerd
    8 mei 2011
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    174

    Standaard

    Inderdaad was een deel van de 1000 serie bestemd voor toestellen van Koolhoven, en wel toestellen welk eigendom waren van de Koolhoven fabriek. Koolhoven toestellen welk particulier bezit of van een andere firma waren stonden in een andere serie.

    Nummer 967 zou een Koolhoven FK-43 zijn, helaas is niet bekend welke. Verhaal gaat dat er vier FK-43 toestellen waren gevorderd.

    Nummer 978 voor een Koolhoven lijkt mijn niet juist, de serie 970 - 980 werd door Fokker gebruikt.
    Laatst gewijzigd door Louis; 28 juni 2011 om 19:10

  5. #25
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Heb er een PH-KOK van gemaakt

  6. #26

    Standaard

    Foto's weer zichtbaar.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •