Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Forum scherm format

  1. #1
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard Forum scherm format

    Het zal wel aan mij liggen maar bij veel THREADS is de pagina breder dan mijn scherm en moet ik steeds scrollen van links naar rechts

    Ik zie niet in Firefox / Windows explorer waar ik dit kan veranderen of licht dit aan het forum zelf ??

    Een voorbeeld :


    onbekende fokker g.1 op ebay past bij mij niet helemaal op het scherm

    Koolhoven FK-57 past wel netjes op het scherm

  2. #2

    Standaard

    Dat is eenvoudig te voorkomen als mensen de plaatjes na het uploaden via de paperclip in de toolbar van de editor de plaatjes in het bericht zelf zetten.




    Dan wordt door een javascript het plaatje naar een passen beeldscherm formaat geresized.
    Elke gebruiker kan dan via UserCP/Gebruikersinstellingen daarna Edit Options/Opties wijzigen en dan een eindje naar beneden bij Thread Display Options/Weergaveopties discussies onder het kopje The Image Resizer hoe hoog of hoe breed een plaatje voor hem maximaal mag zijn om zo groot mogelijk op het beeld te passen. Standaard staan deze waarden op 750 pixels breed en 600 pixels hoog



    En je kunt dan je tekst er ook nog omheen zetten om je verhaal duidelijker te maken, zoals ik nu probeer te doen. Door op de gele balk te klikken kun je alsnog de vollesdige versie zien.

  3. #3
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Het lijkt er op dat de website beheerder het heeft aangepast.

    Bedankt

  4. #4
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Klopt, ik heb een aantal posts nagelopen om de bovenstaande 'truc' toe te passen.
    Mocht ik wat gemist hebben dan kun je dat melden, eventueel met de rapporteer knop (waarschuwingsbordje rechtsbovenaan elk bericht)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •